• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag vill också fika med er i väntrummet - finns det ingen som går på Carlanderska?

• Ypke

Sunseed: det låter mysko. Jag hade inga sådana känningar efter min hysteroskopi. Hoppas det avtar.

• Ypke

Vi4: nu är du jättetyst ... Kommer inte ihåg när du har TD, men tänker på dig o undrar!

Tänk va, vad lite fint väder och en extra ledig dag kan göra en gott mitt i allt sorgliga. Nu när det är dags att vackert traska till jobbet imorrn kommer ågrenen för både det ena o andra krypande. Usch!

• Ypke
    Vi 4 skrev 2012-05-22 10:09:52 följande:
    Victoria, vad gullig du är som tänker på mig! och vilken koll ni har allihop.Solig  Det stämmer att TD är 27/5. Jag är på ruvardag 11 idag (13 dagar efter äl). Jag har försökt aktivera mig mycket för jag mår verkligen inte bra av denna väntan. Jag kan knappt sova alls, bara tänker hela tiden oh klarar knappt att jobba för jag är så upptagen av detta. Har ändå försökt avleda mig och söndagen var nästan uthärdlig tack vara två mysiga utflykter. Jag är nu nästan helt säker på att det inte gått vägen denna gång, brösten ömmar nu nästan inget alls längre, så jag tror att mina symptom förra veckan berodde på progesteronet i hop med att det egna progesteronet är som högst en vecka efter äl. Min temp har inte heller gått upp något extra vilket den gjort alla 4 ggr jag varit gravid. Funderar nu på att testa i morgon, för då är jag 14 dagar efter äl och enl FF är det säkert att testa då. Blir det negativt slutar jag med progesteronet så att kroppen kan komma igång och jag ev hinner sätta in fryst embryo före sommaren. Funderar också på om det annars skulle gå att göra ett färskförsök direkt i nästa cykel. Var det någon som hade gjort det?
    Hej Vi4, fan också - vi som hoppades så på dig! Men ta det lilla lugna, som vi konstaterade förra veckan har alla olika symptom, icke ömmande bröst är inget säkert tecken! Du är långt från TD än, inte ge upp!

Menar du göra nytt färskförsök direkt nu om du får mens, eller i nästa (mitten-slutet juni i så fall)? Jag pratade länge med min läkare igår som inte såg något hinder att vi kör igen i juni, OM jag får min mens som jag ska och slemhinnan ser ok ut på UL. Vid mina tidigare 2 försök har mensen efter misslyckandet varit väldigt försenad och slemhinnan inte varit som den ska, vilket gjort att vi sköt upp till nästa.
  • Ypke
    germany skrev 2012-05-22 11:28:02 följande:
    Ja, det är nervösa steg från början till slut, men bara att gilla läget.

Jag är så svensk som man bara kan bli Skrattande.
    Germany hette min mormor dock (har alltid tyckt om hennes namn)
    (Fortfarande helt off topic) Men du - hur uttalade man din mormors namn? På svenska liksom, [jörmanni], eller?
  • Ypke

Sunseed: så skönt att du rett ut detta nu. Nu blir det säkert bra.

Vi4: jag är hemskt ledsen för din skull. Det känns så futtigt att skriva, i en tråd med 23 000 inlägg och jag vet inte hur många beklaganden av den här typen, blir det lätt att det låter som klyschor. Men jag tror vi alla vet hur det känns och menar väl, och att vi verkligen känner med dig.

Jag har inte hört talas om någon som gjort en full IVF direkt efter ett misslyckande, men att jag inte hört talas om det behöver inte betyda så mycket. Men om du måste vänta till augusti med färskförsök men hinna köra en frysis nu i juni så är det väl en bra idé för att inte tappa tid. Varför ska du tjata dig till Levaxin om dina värden är bra?

• Ypke
    Zinfandel skrev 2012-05-22 16:26:22 följande:
    Efterlysning: kan nån rota fram en lista över parabenfria krämer mm som inte är från 1857 till hemsidan?
    Kolla här:
    först en sida som förklarar rätt bra vad det handlar om: http://www.sverigeskonsumenter.se/LAGAR/FAKTA/PARABENER/

Under rubriken 'var finns parabener' ligger sedan den här länken:http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/tema/forbyd-hormonforstyrrende-stoffer/positiv-og-negativlisten

Då kommer man till en dansk sida - klicka där på länken
    'Se vhem der har udfaset... 'så kommer man till den här som väl inte verkar så pjåkig: http://taenk.dk/sites/taenk.dk/files/negativ_liste_25-4-12.pdf

kan det va nåt?  Det kommer ju nya produkter hela tiden, så en lista över produkter är kanske svårt. Bättre med allmän info och lista över producenter som skärpt sig.

• Ypke
    germany skrev 2012-05-22 17:01:19 följande:
    Glad Om jag skriver så som man uttalar det så kanske det "smakar rätt" i din mun Solig

Jerr mani (med betoning på a:et följt av "ni", inte säga det som ordet Mani (med betoning på i:et)
    Jerr mAni
    Iiihhhh, svårt att förklara ju! Skrattande
    Fattar - jättefint tycker jag! Aldrig hört det!
  • Ypke

Tack Zin, vår ET-läkare är med:

Causes and diagnosis of infertility including appropriately timed tests - Torbjörn Hillensjö (Sweden)

Undrar vad det betyder bara ...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?