• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

hitcher skrev 2012-05-09 13:15:41 följande:
    Det verkar inte bli någon solskenshistoria. S-hCG stiger alldeles för långsamt och är för lågt. Har fått tid för undersökning i morgon. Har inte så mycket hopp och det verkar ingen annan ha heller.
    Hitcher, så tråkigt!!!
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2012-05-09 13:32:25 följande:
    Hitcher: då är vi kanske 2 Skrikandes Du hade väl FET några dagar innan mig, vad ligger ditt hcg på och vad är höjningen? Inboxa om du hellre vill det.
    VAD ÄR DET DU SÄGER ZINFANDEL? Säg att jag misstolkar dig.
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2012-05-09 14:04:02 följande:
    Verkar så men vet inte än så vi sitter lugnt i båten tills  motsatsen bevisats Skrattande

Slemmis: du kan vara heeelt lugn!!

Ok, vi sitter still.

Men kan någon berätta det här med hcg - är det ett hormon vars värde ska stiga om man är gravid? Och hur gör ni för att mäta det hela tiden?  
  • Ypke
    Vi 4 skrev 2012-05-09 15:31:14 följande:
    Zin, hitcher och slemmis, håller tummarna för att det ska gå bra för er!!!

Zin, har du alltså varit och mätt ditt hcg du med? Jag säger som pp08 om jag blir gravid igen ska jag försöka få mitt mätt med jämna mellanrum för att orka stå ut med väntan...

Idag har jag varit på ÄP, körde med bara lokalbedövning då jag fick allergisk reaktion förra gången. Det gick bra även om det kändes en del. Men eftersom resultatet var bättre än jag någonsin vågat tro så var det lätt värt det i kvadrat. Det var faktiskt 10 st som var tillräckligt stora att plocka och det blev hela 8 st. Jag som hade tänkt att jag skulle bli överlycklig om det blev över 4 Det kan sannerligen behövas några extra, av mina 7 förra gången blev ju 4 befruktade, men alla delade sig dåligt. Så blir bara ett bra denna gång kommer jag jag vara helnöjd.
    Så roligt att höra, Vi4! Jag har tänkt på dig och undrat hur det gått.
    Verkar som om vi har fin äggstatistik i tråden just nu Vore väl fasen om det inte kunde bli bebbar av dem!

Lokalbedövning?! Fy farao - jag skulle dö, jag lovar dig!   
  • Ypke

Bra initiativ, Vi4! Jag har alltid kunnat uppdatera listan, men på sistone så försvinner alla radbrytningar - någon som kan förklara vad jag gör för fel? Och har någon lust att uppdatera mig till Ruvare- och testdagsfältet?

Victoria71, Göteborg, Carlanderska, gör IVF-försök nr 3, TD 18/5

• Ypke
    germany skrev 2012-05-09 16:24:33 följande:
    Hur lägger man in sig på listan?
    Man kopierar in den i ett nytt inlägg och petar in sig ...
  • Ypke

Fick just brev fr kliniken där de meddelar att de andra två embryona som vidareodlades (efter fragmentering i fredags) inte klarat sig. Så allt hopp till denna lilla lilla blastocyst (eller protoflax som min sambo säger som inte kan lägga detta ord på minnet ) i min mage nu. SHIT vad dålig utdelning, men .. nu har jag ju lovat att inte vara otacksam!

• Ypke
    Zinfandel skrev 2012-05-10 14:00:12 följande:
    Nu har jag fått bekräftat att det avstannat. Hoppas nu det kommer ut snabbt! Nåja, bättre nu än senare. Nu går vi vidare Solig Tack för alla kramar Hjärta
    Zinfandel - jag beklagar verkligen! Så jättetråkigt. Vi behövde en gravid Zin nu ... Hur GÖR du för att vara så glad och uppåt ändå?
  • Ypke

Zin, jag är nyfiken - vad är det för värden du läste fel och gav Dr D, och vad var det för behandling han gav/ordinerade som då kan ha blivit fel?

För övrigt har du bäst koll här av alla på allt ... men även solen måste ha sina fläckar, ser du. Annars vore den ingen sol   

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?