• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-06-02 16:42:09 följande:
    Ja men då har du ju passerat BIM ju!! Jag skulle säga RD 12 Glad
    Ok det är ju bra.
    Men jag har passerat BIM samtliga mina ruvningar så det säger inte så mycket i mitt fall Obestämd
  • kattenizze

Enya: det var mycket tråkigt att höra. Du är så värd ett plus efter allt kämpande. Får jag fråga vad ni har för plan B? Adoption?Surro? ÄD? svara bara om du vill, jag förstår att du behöver sörja det här först i lugn och ro. Om jag kunde skulle jag skänka en av mina till dig!!

• Fjällsippan

Idag var det ju min officiella testdag, mensen har kommit och jag hoppas att den hinner att sluta helt till jag ska till Sundsvall. Jag har inte testat, släppte den här ruvningen för flera dagar sedan. Nu ska jag på tjejmiddag på stan, och njuta av ett par glas rödvin.

Kram till er alla fantastiska kämpare i tråden!  

• Enya70
    Fjällsippan skrev 2011-06-02 17:12:43 följande:
    Idag var det ju min officiella testdag, mensen har kommit och jag hoppas att den hinner att sluta helt till jag ska till Sundsvall. Jag har inte testat, släppte den här ruvningen för flera dagar sedan. Nu ska jag på tjejmiddag på stan, och njuta av ett par glas rödvin.

Kram till er alla fantastiska kämpare i tråden!  
    Kram Fjällis! Det gör du helt rätt i. Ta ett par glas gott vin. Kram på dig Skål
  • Enya70
    callimero skrev 2011-06-02 17:10:03 följande:
    Enya, har ni något konstaterat problem som orsak till ivf?
    Nej, har bara fått det berömda oförklarlig barnlöshet.

Inget fel på mig och inget fel på mannen sägs det. Men ngt är det ju helt uppenbarligen

Jag har plussat en endaste gång men MA i v.8 
  • Enya70
    kattenizze skrev 2011-06-02 17:05:28 följande:
    Enya: det var mycket tråkigt att höra. Du är så värd ett plus efter allt kämpande. Får jag fråga vad ni har för plan B? Adoption?Surro? ÄD? svara bara om du vill, jag förstår att du behöver sörja det här först i lugn och ro. Om jag kunde skulle jag skänka en av mina till dig!!
    Jo nu är det tungt men vi har en adoptionsprocess gående. Vi väntar på att få skicka våra papper till Colombia ngn gång i slutet på året. Vi har ett syskonmedgivande.

Angående fler IVF el ej så orkar jag inte ens tänka tanken nu. Jag återkommer om det. 
    Vi brukar ta ett telefonmöte med Sven vår läkare ngn vecka efter ett misslyckande och höra vad han har att säga. Hittills har han bara sagt att det kommer att lyckas förr el senare om vi orkar fortsätta försöka.  Men nu senast (alltså i april efter förra misslyckandet) sa han ett el två IVF till åtminstone så tom han börjar väl tappa hoppet snart

Men det finns ju en gräns någonstans för vad man orkar och vad kroppen orkar. Jag måste göra långa metoden varje gång och det sliter på kroppen, för att inte tala om psyket 
  • callimero

Undrar om man kan få testa gammagloubelin hos CFC? Vaf har du haft för dos på Prednisolonet Enya?

• Enya70

Och du Kattenizze tack för ditt erbjudande men jag tror båda dina twins mår bäst hos dig. Men jag ler vid tanken Flört

• Rowanda

Tråkigt med ditt minus, Enya! Jag tycker inte heller att du ska ge upp med dina sytom. Kortison används MOT illamående i cancervården (gjordes i alla fall)9

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?