• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel

Ja, vi måste vara mer nöjda med vad vi har - vi vet inte länge vi har det, oavsett vad det handlar om.

Nu ska denna vardagsfilosofen ta och bege sig ut en vända i det fina vädret! Flört

Kramar till alla er underbara tjejer {#emotions_dlg.flower} 

• turlid70

Ja, att uppleva ett plus är något alldeles underbart och magiskt. Önskar att alla får uppleva det.

Nu ska jag sluta "jobba" och måste hem och packa, det blir ju inte mycket gjort ändå, skrev en A4 i en rapport på en hel dag, fy vad betalar dem lön till mig för?

• Mia69

Grattis Boe till fantastiskt resultat! Lycka till på ET på fredag.

Turlid: Är du i slutet på vecka 6 nu? Jag började inte må illa förrän i vecka 7 så jag tycker det är lite tidigt att vara orolig för att man inte mår illa. Håller med andra, beställ tidigare ultraljud nästa vecka. 7+0 ser man nog ofta hjärtpulsationer och i alla fall ett litet embryo. Det blir ju tortyr det här för dig och förmodligen alldeles i onödan.
    När jag fick mitt missfall så hade jag alla möjliga symptom och var helt säker på att allt var normalt. Jag kräktes ända till vecka 10 med tillbakabildat foster (verkligen meningslöst!) så det här med symptom eller inte kan man nog verkligen inte lita på.

Enya: Nu håller jag tummarna för dig för jag vet ju att du tänkt "tjuvtesta" imorgon! Åhh, vad jag hoppas att du får ett vackert plus!Hjärta

2 mycket fina blastocyster i frysen blev det för mig. I höst vet jag om en av dessa blir min bebbe och jag har faktiskt en bra känsla av att det kan finnas ett litet guldägg i min eskimåsamling! (Har ju ytterligare en bra blastocyst i frysen som inte alls är en B-blastocyst enligt kliniken utan helt användbar och fin den också.)
    MEN, nu skall jag köra Snösport-metoden i sommar och det finns ju även någorlunda goda chanser att guldägget dyker upp redan före FET.Solig

• Enya70
    Jannet10 skrev 2011-06-01 08:52:56 följande:
    Är ny här, men oj vilken kunskapsbank det finns här, så glad att jag hittade hit Glad
    Är inne på vårt 8 ivf försök, blev gravid på ivf 3 men tyvärr MA i v.13. Denna gång kommer jag få ta gammaglobulin efter ET(om jag kommer så långt), är det någon av er som provat det?

Lycka till alla!
    Hej och välkommen Jannet! Jajamen här är vi många med erfarenhet lik din.
    Jag är inne på 9:e IVF rundan. Blev gravid på IVF 6 men tyvärr MA i v.8.

Intressant det du skriver om gammaglobulin? Vad ska det hjälpa till med? Jag tar prednisolon som är kortison. Det ska trycka ner immunförsvaret litegrann så kroppen inte stöter bort embryot.
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-06-01 09:04:46 följande:

Jag håller helt och hållet med erat resonemang om immunologi. Svenska IVF läkare är så pengarkåta att dem skiter fullständigt i immunologiska hinder hos sina patienter. Jag har ju berättat till er att maken är njurtransplanterad och käkar starka mediciner som dämpar hans immunförsvar. Dessa mediciner påverkar mycket annat i kroppen, värför skulle dem skona hans sperma då? Ingen läkare någonsin har sagt till oss att det kan vara orsaken till vår barnlöshet. Nehej, varför fick Daniel frysa in sin sperma innan han transplanterades då? Jo, för att det tar lång tid att återhämta sig och medicinerna som förhindrar avstötning är inte att läka med. Men tyvärr, har man inte öde att födas som prins får man inte veta saker av läkaren, utan måste skaffa kunskapen själv. Ber man läkarna om extra tester då får man bara nej, nej, nej till svar, alla dessa extra tester kostar massa pengar och du är mer eller mindre rättslös. Det enda IVF läkarna är villiga till är att erbjuda dig en behandling som dem tjänar pengar på. Jag har nu lärt mig att ta deras "sanning" med nypa salt alltid.

Demongrrrr blir så förbannad på läkarna. Jag tänkte på er när jag läste vad Zin skrev om V&D
  • Enya70
    Boe skrev 2011-06-01 12:34:30 följande:
    Tillbaka från ÄP, 17 ägg fanns det & sambons simmare var mycket fler & bättre än sistGlad
    Han tyckte att det var mycket lättare att leverera på CvL än SH där de får sitta i en skrubb med brunt äckligt kakel (hans citat). Jag tyckte att det var lite väl många ägg men är på det hela väldigt nöjd!
    Jösses vad yr jag blev av morfinet, de snålade verkligen inte.  Lite jobbigt att ha dottern med som är extremt krävande och rastlös just nu men det gick väl bra det med.
    Snacka om skillnad om innan vi fick dottern när sambon var med och höll handen & man fick full support. Nu är det ju bara att gilla läget, resa sig & gå hem & supporta henne non stop. Finns ingen tid att ömka sig själv tyvärr trots magontGlad

ET 11.30 på fredag med största sannorlikhet.

Tack för all support, det värmer verkligen att någon tänkter på MIGHjärta
    Grattis till många ägg Boe!
    Nu håller vi tummarna för fin befruktning! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Mia69 skrev 2011-06-01 19:09:29 följande:
    Enya: Nu håller jag tummarna för dig för jag vet ju att du tänkt "tjuvtesta" imorgon! Åhh, vad jag hoppas att du får ett vackert plus!Hjärta
    Ha ha nu blir jag superdupernervös att "outas" med tjuvtestandet Skrattande.

Men saken är den att jag har TD på fredag på RD14. Och då är vi bjudna på bröllop och jag vill bara inte riskera att fördärva den härliga upplevelsen med ett förbaskat minus som uppladdning samma morgon.
    Så troligtvis blir det ett tjuvtest i morgon.

En fråga till er alla. OM det blir minus imorgon, på RD13, hur gör jag med vin på bröllopet då?
    Jag har BIM först på RD15-16 så det enda jag har att gå på blir resultatet på stickan imorgon. Förmodligen avstår jag väl vinet för säkerhets skull...
  • Jannet10
    turlid70 skrev 2011-06-01 09:56:10 följande:
    Vadför kan inte ni få barn annars? Varför IVF?
    Min man har mindre bra simmare, det är i alla fall en trolig orsak, sedan kan man ju undra om det är något annat som gör att embryot inte vill fästa. Vi gör ICSI.
  • Jannet10
    Fjällsippan skrev 2011-06-01 10:06:33 följande:
    Välkommen till oss, Jannet ! Det är klart att du inte ska ge upp! Jag vet att det kan gå trots många försök (jag fick min son vid 40 på tionde återföringen och hade även jag ett MA i bagaget). Mycket intressant att du kommer få gammaglobulin (Ivig) efter ET, går du på en klinik i Sverige? 
    Är så tacksam att jag får "hänga" här med er Glad! Man blir lika hoppfull varje gång man hör att någon faktiskt har lyckats.
    Jag går i Falun, läkaren sa att vissa kvinnor har för bra immunförsvar vilket kan försvåra en graviditet, därför ska jag nu testa att ta gammaglobulin, en injektion var tredje dag. Ska även ta trombyl (haft förr), fragmin
    (haft förr), prednisolon 10mg(haft förr), progynon(nytt) och progesteron som vanligt. Måste nog skaffa mig ett större medicinskåp Glad.
  • Fjällsippan
    Jannet10 skrev 2011-06-01 20:07:15 följande:
    Är så tacksam att jag får "hänga" här med er Glad! Man blir lika hoppfull varje gång man hör att någon faktiskt har lyckats.
    Jag går i Falun, läkaren sa att vissa kvinnor har för bra immunförsvar vilket kan försvåra en graviditet, därför ska jag nu testa att ta gammaglobulin, en injektion var tredje dag. Ska även ta trombyl (haft förr), fragmin
    (haft förr), prednisolon 10mg(haft förr), progynon(nytt) och progesteron som vanligt. Måste nog skaffa mig ett större medicinskåp Glad.
    Så klart att det är läkarna i Falun som är de första att våga sig på Ivig i Sverige ! Sonen är gjord i Falun, men under våren har jag valt att göra försök i Uppsala då vi har haft svårt att få till resorna till Falun. Men när jag hör om din behandling nu så blir jag väldigt sugen att flytta tillbaka. Var det Staffan som gjorde din behandlingsplan?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?