• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-06-07 09:11:59 följande:
    Innan: tror på dej...jag hade ju mens pms innan jag plussade så varför inte för dej?   Härda ut sista biten, många kramar!!
    Tack min vän! Frågan är bara hur ont man kan ha utan att det kommer blod? Kram till dig {#emotions_dlg.flower}!
  • Boe

Zin,
    Ska försöka andas & njuta! Svårt är det dockFlört

Fjällis,
    Lite nyfiken på dina FET, har du gjort alla försök & FET på CvL?

• mamman0301
    Inanna Li skrev 2011-06-07 08:58:29 följande:
    Grattis till lyckat ÄP och ruvarstatus!
    Tackar!
  • callimero
    Mia69 skrev 2011-06-07 08:42:24 följande:
    Hej alla! Åter vid datorn efter en lång, skön och Solig långhelg!

Skickar stor kram till Enya och Kalimero!
    Tack Mia! Måste kännas snöpligt att inte få ruva, men du kommer igen efter sommaren. Såvida du inte gör en Snösport såklart!

Apropå det har jag också likt Fjällis bokat en tid i Sundsvall. Inget att förlora tänker jag.

Tummar för er alla ruvare!!!

Inanna, molvärk kan som sagt vara positivt.
  • Veronica1

Mamman: Grattis till ruvarstatus & lyckat ÄP :). Vi ligger lika i tiden :) När har du TD? Jag ska testa på midsommarafton, vilken dag... Jag ruvar oxå på 3 dagars, fast 2 st ett 8 celligt & ett 7 celligt.

Jag sitter på balkongen & njuter av värmen, men jäklar vad det blev svart ute bara sådär, smällen är nog inte långt borta nu...

• mamman0301
    Veronica1 skrev 2011-06-07 10:56:12 följande:

Mamman: Grattis till ruvarstatus & lyckat ÄP :). Vi ligger lika i tiden :) När har du TD? Jag ska testa på midsommarafton, vilken dag... Jag ruvar oxå på 3 dagars, fast 2 st ett 8 celligt & ett 7 celligt.

Jag sitter på balkongen & njuter av värmen, men jäklar vad det blev svart ute bara sådär, smällen är nog inte långt borta nu...

Hej och grattis till dig med, jag ska med testa midsommarafton:) känns ju så grymt långt bort. Jag fick bara ett ägg tillbaka men det kändes ok. Jag hoppas att några av dom andra äggen blir så bra att dom kan frysas.

Här är också varmt som tusan önskar nästan att det skulle komma lite åska så att det blir friskare ute.
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-06-07 09:20:17 följande:
    Fjällis,
    Lite nyfiken på dina FET, har du gjort alla försök & FET på CvL?
    FET'en som jag har gjort var under mina landstingsförsök på Huddinge, och jag provade både ostimulerade och stimulerade FET. Det var under mina mer fertila år, så jag fick många till frysen på den tiden (sammanlagt 14 st frysisar på 2 IVF'er). Men, men, tydligen är jag ju extremt svår "att göra på smällen" så det blev inget plus, trots att läkarna lovordade vårt fina behandlingsresultat. Annars är ju statistiken på FET jättebra, så alla mina minus-FET har nog enkom med min problematik (den ökända oförklariga ) att göra. 
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-06-07 10:14:29 följande:
    Apropå det har jag också likt Fjällis bokat en tid i Sundsvall. Inget att förlora tänker jag.
    Bra!  Nu nästan hoppas jag på att det kryllar med baskelusker  "därnere" så att det blir en dunderbehandling som ger resultat.
  • Fahlvik

Hej tjejer!

Lägger in ett par rader bara för att ni ska veta att jag följer er med spänning. Ser på senaste listan att det hänt mycket positivt på sistone, man undrar ju om inte solvitaminerna hjälper till! Gravidlistan har ju förlängts med flera 100%!

Jag har kommit till vecka 34 och håller på att förgås av värme (och tröttheten som verkar bero på detsamma). Har varit ledig i 5 dagar och då är man ju mer aktiv förstås men idag slappar jag i kontorsstolen igen... Jobbar till midsommar och sedan bär det av till Dalarna. Hoppas hinna hem innan förlossning så vi inte blir kvar med en nyföding hos svärföräldrarna.

Må gott och jag håller tummarna som vanligt!

• Enya70
    Mia69 skrev 2011-06-07 08:42:24 följande:
    Hej alla! Åter vid datorn efter en lång, skön och Solig långhelg!

Skickar stor kram till Enya och Kalimero!
    Tack Mia! Stor kram tillbaka Hjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?