• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70
    Mamma gås skrev 2011-06-07 12:57:23 följande:
    Ojojoj.. Det händer grejor i tråden :) 
    Jag känner att jag är redo att skriva in mig i listan igen:)
    Såg att några bokat tid för besök i Sundsvall :) Jag har oxå provat att ringa i dag för att få en tid men det var upptaget under tel tiden så det blir nytt försök i morgon:)
    Ni som ringt och/el varit där - Fick ni ringa många gånger å hur snabbt fick ni tid?
    Jag har också försökt ringa dit idag men kom inte heller fram alls...
    Så nu ska både Fjällis, Kalimero och så då eventuellt du mamma gås och jag till Sundsvall
    Allt pga dig Snösport Solig.

Vad gör man väl inte?
  • callimero
    Enya70 skrev 2011-06-07 15:16:40 följande:
    Jag har också försökt ringa dit idag men kom inte heller fram alls...
    Så nu ska både Fjällis, Kalimero och så då eventuellt du mamma gås och jag till Sundsvall
    Allt pga dig Snösport Solig.

Vad gör man väl inte?
    När ska du dit Enya? (vi kanske kan få grupprabatt?)

Jag var på väg dit för ett år sedan men hoppade av. Nu är det sista halmstråna här. Tyvärr kan vi inte hoppas på hemmamirakel men det känns bra att få kollat. Jag skulle även ta med spermaprov från mannen, ska ni det?
  • callimero
    Snösport skrev 2011-06-07 14:05:34 följande:
    Kalimero: jag glömde ju också att fråga priset men såg någonstans att hon höjt fr 250:- till 2000:- så därav hokuspokusdoktorn men det hjälpte ju för mej så hellre 2000:-  än 19 000 för IVFen) i onödan en gång till tänkte vi. Trodde dock inte det skulle gå så snabbt...men hon sa det kan ta sej på ett försök för dej...men det kasnke hon säger till alla , vem vet?
    Ja du fick ju valuta för pengen får jag säga! Glad
  • Inanna Li

Vad spännande med alla er som ska till Sundsvall! Hoppas det kan leda till många plus framöver!

• oceanney
    Snösport skrev 2011-06-07 14:05:34 följande:
    Kalimero: jag glömde ju också att fråga priset men såg någonstans att hon höjt fr 250:- till 2000:- så därav hokuspokusdoktorn men det hjälpte ju för mej så hellre 2000:-  än 19 000 för IVFen) i onödan en gång till tänkte vi. Trodde dock inte det skulle gå så snabbt...men hon sa det kan ta sej på ett försök för dej...men det kasnke hon säger till alla , vem vet?
    Tänk på att det tyvärr kan vara våra egna välmenta tips på FL som höjer priserna. Förvånad

Jag vet en (försöker komma på vad hon heter) som inte ville skriva ut vilken IVF/äggodonationsklinik hon gick på, därför att hon anser att det driver upp priserna på klinikerna. Och det kan nog ligga mycket i det. Den här sajten har större reklamvärde än vad man tror. 
  • Enya70
    oceanney skrev 2011-06-07 16:13:41 följande:
    Tänk på att det tyvärr kan vara våra egna välmenta tips på FL som höjer priserna. Förvånad

Jag vet en (försöker komma på vad hon heter) som inte ville skriva ut vilken IVF/äggodonationsklinik hon gick på, därför att hon anser att det driver upp priserna på klinikerna. Och det kan nog ligga mycket i det. Den här sajten har större reklamvärde än vad man tror. 
    Så är det säkert. Men omvänt så kan man då se att vi faktiskt har makt att påverka. De kliniker som får gott rykte lockar till sig fler patienter då de kommunicerar med varandra. De kliniker som kanske inte har lika god renommé får då skärpa till sig lite för att kunna konkurrera Flört
  • callimero
    oceanney skrev 2011-06-07 16:13:41 följande:

Visst kan det vara så. Men å andra sidan, hur ska man få reda på nya rön, kliniker, metoder? 
  • Zinfandel
    Fahlvik & Oceanney: kul att ni tittar in!! Skrattande

Inanna: det låter suuuuperlovande!!

Rowanda: hur har du det...?! Skäms 

MammaGås: skönt att se dig igen!

Mamman: Lycka till Flört 

Turild: hur har du det, går allt bra..?!

Snösport: You´re the leader Skrattande Ta det lugnt med målningen!!

Fjällis, Kalimero & MammaGås: Jag hade en tid bokad i Sundsvall i vintras men vi bestämde oss för att satsa på ett annat kort just då, jag får ju liksom ta mig från Malmö Foten i munnen men nu har vi funderat på att boka på nytt...Drömmer
    Jag gillar allt som inte kliniken gör Glad så därför har jag haft henne högt på min "making-baby-to-do-list" länge... Kanske det är dags nu?!
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-06-07 16:34:26 följande:
    Fjällis, Kalimero & MammaGås: Jag hade en tid bokad i Sundsvall i vintras men vi bestämde oss för att satsa på ett annat kort just då, jag får ju liksom ta mig från Malmö Foten i munnen men nu har vi funderat på att boka på nytt...Drömmer
    Jag gillar allt som inte kliniken gör Glad så därför har jag haft henne högt på min "making-baby-to-do-list" länge... Kanske det är dags nu?!
    Tycker vi är tillräckligt många här som ska dit för att yrka på rabatt!

Och instämmer med Enya, de som inte håller måttet hoppas jag blir minst lika omskrivna i detta forum och därmed får skärpa sig om de vill behålla sina dyrt betalande kunder.
  • Snösport

Zinfandeln: tjo vilken koll du har på alla lång lista.
     Jo skulle målat men efter min promenad hem så åkte jag in på stan och nu är det varmt i Luleå!! Jag kom hem och käkade, mannen springer blodomloppet med lite folk så jag slöade till rejält, får bli måla imorgon nu vilar jag ..gäsp! får inte somna nu för jag sover ju bara 6.5-7 h / dygn.

Jo, hoppas det lyckas för alla som åker till Ludmila också. Min sambo har enligt IVf superspermier så hon frågade om dem men jag sa att de är superbra enligt IVF så hon sa  "då konsentrerar vi oss på dej"

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?