• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria: Jag har haft som ägglossningssekret vid mina två IVF:er och jag har inte ägglossat för tidigt. Solig

• Sunseed

Miss B: Man blir lite sugen på att kontakta dom däringa Danmark faktiskt. Men jag ska avverka mina två blastisar i frysen först så kanske vi tar ett annat steg till hösten. Det är ju inte försent ännu.

Anne: Hoppas att du ruvar nu på det allra finaste guldägget som kliniken har skådat.

Linköping: En kram.. Hoppas att du hittar lite styrka någonstans så att det vänder. Det är för jäkla skit när man hamnar i sina svackor. 

Lillstoran: Det varierar nog väldigt hur många äggblåsor man ser. I mitt fall har jag haft en himla tur med 10-12 blåsor vid båda IVF:erna. Men det kan gå hur som helst. Sista gången kunde vi bara tömma hälften av dom p g a komplikationer. Du ska se att ni kan få ut alldeles lagom med ägg där till er. Glad

Jag har ju inget nytt att komma med i egouppdateringar eftersom jag väntar på hysteroskopi. Men inför den så:
    - 2 kg, nyttig mat och mera motion på två veckor. Jag känner mig på gång igen. Solig NU ska jag kämpa bort alla IVF-kilon och den trötthet och smådepression som har följt av det. Den onda cirkeln ska brytas. 

• Sunseed

Jag har haft gonal-f 375ie
    Nu sist sänktes dosen i slutet, vilket jag förstår, för jag var nära överstimulering förra omgången. 

• Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-04-25 16:35:43 följande:
    Linköping, kära du, gråt och gå ut och gå. Det är bra medicin. Och skriv här till oss! Jag ruvar nu på ett fiiint embryo. 4 celler precis som det sig bör! MissB! Härligt med CFC kontakten. Det blir nog det för oss med om det misslyckas nu.., ❤❤❤
    Jaa, vad glad jag blir nu. Å så underbart. Grattis. Hjärta
  • Sunseed

Uppdatera mig lite: När har ni testdag ni fyra ruvare??
    Det är ju spännande det här. Skrattande 

• Sunseed
    vickan12 skrev 2012-04-25 19:07:13 följande:
    😃 sitter i ett fotbad och lyssnar på enya "wild child"
    Lite ompyssling kan behövas även om min sambo pysslar om mig kan det va skönt att va själv en stund oxå .. Tack för att den här sidan och att ni finns! :)
    Det låter som en alldeles perfekt sysselsättning i ruvningstider. Kyss
  • Sunseed

Min arbetsgivare och mina kollegor vet. Så ledighet är inga problem. Dom hejar på. Ofta har jag pluskomp att ta ut. Annars sjukskriver jag mig och berättar det i förväg. Och så jobbar jag hemma om det är saker som inte andra kan täcka upp.

• Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-04-26 14:27:19 följande:
    Fint att ni som är gravida har uppdaterat er. Det är löjligt, men på nåt sätt känns det som om mina chanser ökar då också, liksom ...
    Precis! Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?