• Tuvalina

Känner mig otacksam. Här är jag: nygift med världens underbaraste man och ett jättefint hus men ändå... En oförmåga att ta mig upp. Märker att minsta lilla motgång får mig till platt fall. Min kropp är fortsatt ur fas och jag tror att det är det som också gör att våra IVF misslyckats. Trots läkarna säger att det inte spelar någon roll. Grrr. Visst är det väl antagligen så att det är progesteronbrist när tempen är för låg mellan ÄL och Mens?

• Tuvalina

Kort follikelfas och nu igen spottings redan på dag 21. Detta uppkom efter spolningen. Vet inte vad som hänt ... Vet att jag skulle behöva bryta mina neg tankar. Känner mig lite väl tung.

• Tuvalina

Fortsätter här att ventilera lite. Känner mig så ledsen att det egentligen inte tas några prover alls på min IVF klinik. Jag måste be om allt i så fall. I bästa fall gör de det. Tänk om det är något som verkligen är obalans med mig med tanke på att jag har uttmattningssymtom osv. Inte heller min läkare på hälsocentralen som sjukskrev mig tog ett enda prov. Hon bara gick på att jag var deprimerad. Känns helknasigt faktiskt.

• Tuvalina

Ska träffa en läkare i morgon och tänker att jag ska be honom att ta lite prover. Jag ska också ringa till Gävle sjukhus för att se om det togs immunologiprover på mig i samband med förlossningen av vår döda son. Det togs ju minst 20 prover då, men jag har aldrig tagit reda på vilka...

Zin, immunologiprover, måste man ta de på en speciell cykeldag?

• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2012-07-25 19:56:34 följande:
    callimero, ush förstår att det känns urjobbigt Skulle ju vara skönt om du hann komma mer i balans till höstens försök.

Lillan, tack, då hoppas jag att det blir bättre ordning på denna cykel för dig nu. Låter ju bra om äl kom i "vanlig tid" ändå.

Anne, fy så tråkigt det är när man känner så, att man har så många fina saker i livet men inte orkar glädjas riktigt, eller att man tappar så mkt av någon motgång (som man i vanliga fall hade klarat av). Vet tyvärr väldigt väl hur det kan vara, även om jag ju känner mig ovanligt stark för tillfället. Skulle vilja ge någon förhoppning om att dag 21 llåter som en ypperlig dag för spottings om det är någon typ av implantationsdipp, men förstår att du inte har så stora förhoppningar om det. Låter bra att be om prover och att kolla gamla provsvar. Du skriver att du skulle behöva bryta dina negativa tunga tankar, finns det något du kan göra på en gång som brukar göra dig glad? En kvällspromenad med en god vän? En cykeltur med maken till någon glasskiosk? Eller har du någon mindfulnessövning som du brukar få energi från? Önskar jag kunde peppa dig på något sätt!!!
    TACK VI4!! Jag mår lite bättre nu efter att jag skrev ett blogginlägg och fick respons från många vänner!! Och ni mina vänner här, känns alltid bra att få respons från! Bara det peppar och stärker! Har faktiskt börjat med bokföring här nu och det hjälper lite! Mindfulnessövning ska jag också göra innan sängdags. I morgon får jag passa mig att jag inte hamnar i fällan igen. Nya tag! TACK!
  • Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-07-25 20:14:16 följande:
    Anne. bra tänkt förresten, jag önskar att fler här i tråden tänkte immunologiskt, jag är säker på att fler hade lyckats i så fall Skäms
    Zin, tänker faktiskt be läkaren ta grundläggande prover, B12 t.ex. Hb, Prolaktin. Jag tänker också be honom ta lite immunologiprover. Jag hoppas han går med på det!

Jag har ju ätit prednisolon denna månad men eftersom jag får spottings så tror jag inte på någon graviditet. Jag hade spottings förra månaden med på dag 21, så tyvärr Vi4 så tror jag inte på implantation.... Hjärta
  • Tuvalina

Mary, ta det lugnt och vila upp dig. Låter som du behöver det efter den där trippen och värme blir man trött av - kram!

MIssB, jag letade i tråden efter prover man kan ta och Zin har faktiskt svarat dig på din fråga tidigare

Här är proverna vi kan be om på hälsocentralen:

TSH/T4
    anti-TPO & TRAK

Anti thyreoglobulin
    ASA
    APLA
    IgG
    TNF-alfa (men inte lika noggrannt)
    Full blodstatus (vita/röda, plättar)
  • Tuvalina

MissB, jag ska berätta min historia för läkaren idag, min ord. läkare har semester. Jag tänker säga till honom att jag vill se till att eliminera alla fallgropar som bara går och om han börjar säga något så tänker jag argumentera för att åldern har en tung faktor i sammanhanget och eftersom det inte går lika lätt när man är äldre så krävs ett större artilleri än när man är ung osv osv....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?