• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fick läkaren till att ta blodprover nu, dock inte tnf-alfa. Det förstod jag att han inte skulle gå med på. Jag fick till och med ta progesteron! Vilket är bra för jag är på cykeldag 22 idag och då kan jag se om det är det som är problemet. Kör nu med progesterAllsalvan. Spottings var bara igår!!! Inte mer. Det gör mig glad. Jag har tagit gravtest men det visar inget. Förmodligen ägglossat för tidigt om än alls. Blev sjukskriven på halvtid till 16/8. Nu gäller det att jag kommer på ett annat jobb för det är det som är mitt största problem. Jag trivs inte med mitt jobb. Känner mig lite lättare

• Tuvalina

Hemulen, jag behövde inte tjata men eftersom de redan tagit ANA på mig och det var neg så blev det mest vanliga prover. Blodstatus, lever, TSH, kalium, kalcium, B12 och progesteron. Så det var ju inga immunologiprover direkt...

• Tuvalina
    TyckOmMig skrev 2012-07-27 20:15:39 följande:
    Vilken fin dag det har varit idag då jag kunnat njuta utan att ha suttit på tåget hela dagen...Ni som har gjort IVF förrut har man mkt äl sekret pga stimuleringen är livrädd att jag ska ägglossa i förtid trots att man tar Orgalutranen...tycker jag fått tillbaka gamla goda tiders sekret nämligen och hade/har ju bra tillväxt på slemhinna därför är jag extra orolig då de var rädda att jag var på väg att ägglossa därför extra kontroll igår.Någon som kan stilla min oro?Idag blir sista kvällen med Gonal-F och Orgalutranen samtidigt-imorgon skulle jag ta Orgalutranen redan vid kl 16 och sen Ovitrellen kl 22.15 ÄP måndag kl 10.15 är det inte gränsfall då Ovitrellen ska börja verka inom 24-36 h.Åh ni som kan lugna mig lite är ni snälla!Ha en riktigt fin helg alla.
    Hej tyck om mig!

Jodå, det är många som får mycket sekret under behandlingen. Vi har pratat om det här flera gånger. Det är alltså mycket vanligt!

Kram från mig!
  • Tuvalina

Mary, Ibland händer det att det hänger upp sig för oss så där som du beskriver men oftast fortsätter vi ändå och efter ett tag släpper blockeringen. Det gäller väl som med allt annat att det är bra att kunna prata om det men jag förstår också vad du menar med att inte ge till känna dina tårar för det blir bara en stor grej av det. Jag kan verklilgen förstå att du blev ledsen.

Vi brukar försöka luras med varandra och säga att vi inte ska ha sex utan bara leka en stund och så skrattar vi lite men ibland har det blivit stressmoment och då fortsätter vi bara på tomgång.

• Tuvalina

På måndag måste jag ringa gynmottagningen för att få en tid. Det verkar som jag fått någon slags polyp på livmodertappen. Förmodligen uppkom detta efter HSS - spolningen. Det är nog därför jag får spottings troligtvis. Säkert inget farligt, mén i IVF sammanhang vill jag eliminera alla ev hinder! Någon som haft något liknande?

• Tuvalina

Idag har jag pratat med Kliniken i Falun. Ny behandling startar i morgon! Samma som förra gången. Jag hade hoppats kanske att jag skulle få testa menopour + gonal-f men jag har bara pratat med sjuksköterskan och hon gick efter det de läkarna skrivit i journalen i maj, att samma behandling skulle användas; 450 menopour.

Jag vet inte om jag borde prata med läkarna på nåt sätt eller helt enkelt köra på 450 menopour....Jag har  ju ätit prasterone i 2 1/2 månad denna gång så kanske resultatet blir bättre... Det kanske är smart att prova samma behandling efter DHEA behandlingen för att se om det gjort någon skillnad, annars vet man ju inte vad som gjort skillnaden, hur skulle ni tänkt?

Har även fått tid hos en fertilitetsexpert här i närheten som ska kolla så jag inte har en polyp på livmodertappen. Jag blev förvånad att jag kunde få tid hos honom nu på fredag redan! Hälsingland har ett bra landsting!

• Tuvalina

Tack Germany, gulliga du!! Ja, ni finns som bollplank, jag behöver er verkligen.

Jag tror ju att jag är ganska svårstimulerad. 450 ie Menopour förra gången ledde till ett ägg. NI som fått lägre dos efter att först behandlats med hög, har det då varit av samma preparat eller har det varit med ett annat? Vad är det för nackdel med att spruta med så hög dos? (jag förstår ju att det är en nackdel om man blir överstimulerad men jag menar, det är ju ingen risk i mitt fall).

Vad är det för fördel? Jag kan tänka mig att om man sprutar längre med lägre dos så kanske äggen hinner mogna fint? Förra gången sprutade jag ändå i 13 dagar så det var inget hafsverk direkt. 13 dagar med 450 ie menopour och ett ägg! Nu har jag ätit prasterone i 2 1/2...

JA, Germany, jag ska verkligen göra allt nu för att njuta och ha det bra!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?