• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

snart kommer mensen kanske redan idag eller imorgon. Då blir det sprutstart till helgen!!! Kör korta metoden Menopur, 300IE. Dock kanske fler sprutdagar än förra gången, gick så himla snabbt då. Hoppas på bra skörd; kanske sista möjlighet för oss.

• pp08

Ny sprutstart Menopur ikväll. Planerat VUL och blodprov på lördag. Får se när det blir ÄP (slutet på nästa vecka gissar jag).

• pp08

Mary73: jag tror att det är 75%som klarar upptiningen. Jag hade 2st i frysen från IVF3. Den första som tinades upp 2år senare var fint, samma kvalitet som innan frysningen, blev dock inte gravid. Den andra klarade inte upptiningen (eller frysningen). Har inte tidigare haft något till frysen så jag har ingen vidare statistik. Nu kör vi ny IVF(nr5)  och hoppas vi får något fint tillbaka och till frysen!

• pp08
    sushikatten skrev 2011-01-17 20:14:13 följande:

Turlid: Det var absolut inte meningen att oroa dig med klamydia. Jag läste i en missfallstråd att det var viktigt att kolla klamydia för det kunde ligga gömt. Och när jag tänker efter så har kliniken absolut testat klamydia. Du kan fråga bara. Det låter alldeles jätte lovande med dina symptom och jag håller tummarna. Jag vet man är ju helt nojjig när man håller på med det här.

Mary73: Vad härligt att göra FET och det brukar vara minst 80procent som klarar sig. Då håller jag alla tummar.

Linköping68: Skönt att se dig här. Ja man får satsa en del på lite allt möjligt för vad ska man ju göra annars?

PP08: ja härligt att sätta igång! Har du kört med menopur innan? Jag kör det för första gången och tycker att det är lite krångligt. Dessutom så får jag tar sprutan två gånger som dosen är 375. Sprayar också för första gången.

Det var absolut inte meningen att oroa några med de där med klamydian. Stämmer nog bättre överens när man bara har problem med missfall. De personerna som skriver på de trådarna försöker väl utesluta allt och det är väl inte dumt. Och problemet som jag upplever är att inte alla är insatta i problematiken. Alltså läkarna. Jag fick själv be om trombyl, innohep och prednisolon som är väl en kortisol tablett. Just nu tar jag inga tabletter. Kommer att börja med trombyl och innohep vid äggutag. Många läkare är emot att sätta in dessa mediciner för det inte finns tillräckligt med forskning. Dock i USA, England och några andra länder som är kända att vara duktiga med ivf rekommenderar det. Jag vet att det inte skadar med trombyl och innohep så varför inte. Prednisolon är väl mycket luriga och läkarna brukar verkligen inte vilja skriva ut det. Jag har gjort så många försök så jag testar allt för tillfället. Vet inte om det är bra men får se. Har inte bestämt mig hur jag ska göra med prednisolon. Sprutorna är också mycket jobbiga för det är ganska tjock nål och man ser inte som ett blåbärsskog runt navel. Näää nu blev det lite långt.

Vinkar till er alla andra;)))))

Varför sprutar du två gånger. 375 (5 ampuller) kan blandas med 1 ampul vätska! Det står fel i "bruksanvisningen". Det är upp till 6 ampuller man kan blanda i 1 ampul vätska.

Jag har använd Menopur tidigare. Senast var det 375, men nu ska jag börja med 300. Jag kör korta metoden, dvs utan spray; och ska ta en till spruta från dag 5 (orgalutran) för att förhindra ägglossning.
  • pp08
    turlid70 skrev 2011-01-17 16:46:13 följande:
    IVF5, det var inte illa, vad ni kämpar. Jätte, jätte, jätte lycka till! Kram.
    Blev gravid vid IVF3, en dotter som nu är 19mån

Därefter 1FET och IVFnr4 och nu då IVF5. Om det ska vara 3e gången gillt då är det nu det gäller

Lycka till själv!!!!
  • pp08

Har lite funderingar angående antal odlingsdagar. Jag har alltid fått mina fina embryo tillbaka dag 2, då de ska vara 4-celliga.
    IVF1 4-cellig  (fanns 1 fin embryo)
    IVF2 4-cellig  (fanns 1 fin embryo)
    IVF3 5-cellig (precis vid återinförandet) (fanns yterligare 2st  4-celliga embryo till frysen)

FET 4-cellig (från samma skörd som IVF3)
    IVF4 4-cellig + 7-cellig (fanns dessa 2 fina embryo efter 2 korta dagar)

Skulle det vara någon ide att fråga om de skulle kunna odlas i alla fall 1 dag längre om det finns fler än 1 som är OK dag 2  (så att de blir 3dagars?).

• pp08

uppdaterar: VUL + blodprov imorgon.

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). 14/1 IVF - korta metoden. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2),  VUL +blodprov 22/1 korta metoden, CVL

***ET***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24 el 26/1

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm) 

• pp08

Var igår på VUL efter 5 sprutdagar Menopur (och 1x orgalutran). Redan ca 10 äggblåsor, varierande storlek. Största på 20mm kommer förmodligen att sticka iväg innan ÄP; nytt VUL imorgon för att se hur de mindre utvecklas (6-9mm), de andra var 10-14mm. Äggblåsorna fanns på båda sidorna

• pp08

Kommer att fråga om längre odling imorgon. Kan var bra för kliniken om vi väljer 3 eller 4 dagars embryo om de vill flytta ET 1 eller 2 dagar, då blir det inte på en helgdag; fast de jobbar ju på helgdagarna. Får se hur äggblåsorna utväxlas tills imorgon.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?