• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2012-10-25 16:47:16 följande:
    Ypke, amh värdet kan variera det är vi många som erfarit. Dock har enheten man mäter det i ändrats så kolla att det är samma enhet på dina provsvar.
    Ok, tack, ska göra.
  • Ypke

Sunseed och Hemulen! STORT grattis till er. Önskar jättemycket att allt går bra hela vägen!
    Om ni har tid och möjlighet får ni gärna skriva om huruvida ni gjorde något särskilt den här gången när det tog sig. Kram till er! 

• Ypke
    Tuvalina skrev 2012-10-25 19:05:01 följande:
    Ypke, vilken klinik går ni på? Vi är ju i princip samma sits. Jag frågade vår läkare om våra embryon och trots det bara blivit ett varje gång så har dessa varit av god kvalitet. Så egentligen finns inget som säger att vi inte kan fortsätta med fler IVF försök. Det är inte heller AMH värdet som kan säga allt. Det är mycket som ska spela in. Tex så tjatar vi här inne om att vi ska få äta prednisolon, Trombyl och att få göra AHA på äggen. Allt detta kan öka sannolikheten för en graviditet på oss äldre.
    Tuva, vi går på Carlanderska i Göteborg. Vet inte alls vad jag ska säga till vår läkare idag när hon ringer, men ska bli intressant att höra vad hon tycker. 
    Vi pratade om AHA inför vår senaste IVF, och de hade vi gärna fått göra om embryologerna på labbet bedömt att det behövdes, men det gjorde de inte. Jag litar på deras bedömning.
  • Ypke
    myran6801 skrev 2012-10-25 16:47:16 följande:
    Ypke, amh värdet kan variera det är vi många som erfarit. Dock har enheten man mäter det i ändrats så kolla att det är samma enhet på dina provsvar.
    Myran, jag kollade enheterna och de är samma. ng/ml. Har någon varit med om att värdet fördubblats? Vaffasen är det som händer, vet någon hur det funkar?
  • Ypke

Hej, om ni undrar hur det gick i AMH-träsket:
    Nu har jag pratat med min trots allt underbara läkare. Åhhh, jag tycker hon är så bra!! Det känns alltid så bra och tryggt när jag haft ett samtal med henne. Hursomhelst: hon blev också väldigt förvånad och fundersam över att mitt AMH nästan fördubblats på drygt ett år. Och hon tror inte det stämmer att det är så, för allt annat i mina behandlingar (hormondoser, utfall) och mina värden visar på att det första värdet på 0,8 är mer rättvisande. Men hon vill gå till botten med det, så det ska ta ett nytt prov på fryst blod de har kvar sen provtagningen för en vecka sedan, och sedan när jag får min mens nästa vecka så ska jag komma in för provtagning igen, och då tar de förutom nytt AMH även FSH och LH. För att få en samlad bild. Och hon tyckte absolut att jag skulle gå vidare med ÄD nu och inte hoppa av något tåg och röra till det, utan lugn och fin ... Det känns bra!! Tack för allt ert stöd! 

Sunseed - tack för att du delar med dig av allt du gått igenom. Helt fantastiskt!! Lycka till nu.    

• Ypke
    Lillan15 skrev 2012-10-29 22:39:21 följande:

Jag vill ha dold donator. Har kollat lite på AVA-Peter i S:T Petersburg. Verkar vara bra. Ingen kö dit heller. Verkar oxå vara bra utdelning där.
    Men först skall vi köra 1 IVF till i Falun till helgen. Hoppas så att det funkar! Kram till dig och stort lycka till Hjärta

Tar man bara kontakt med den kliniken som verkar intressant? Kan man göra undersökningar här hemma då? Förberedande tänkte jag...   
    Hej Lillan! Här är en till som håller på med ÄD. Vi har valt öppen donator och AVA-kliniken i Åbo, Finland. Hör gärna av dig om du undrar över något. Det finns också himla bra ÄD-trådar här på Familjeliv (fast ingen tråd är så bra som denna ...

Men lycka framför allt till med IVF:en nu!!
  • Ypke

Zin! Vilken FANTASTISK hemsida! Har bara kollat som hastigast, det ser SÅ proffsigt ut!

Någon som vet var man kan få gjort ett DNA-fragmenteringstest? Vi har blivit rekommenderade det av vår ÄD-klinik, eftersom min sambos spermavärden är så låga. Har hört att det finns i Malmö - men var? 

• Ypke
    Rita70 skrev 2013-02-12 14:48:11 följande:
    Hej, jag har lite frågor till er som har gjort korta metoden. Jag har tidigare gjort 7 st IVF med nedreglering, ska nu köra en sista, utan nedreglering. Vi ska göra behandlingen på CFC.

Vilken dag började ni med sprutor? Jag har fått svar att jag kan börja dag 2 eller 3.
    Vilken dag började ni med Organutral? Jag har fått svar att jag kan börja dag 5 eller 6.
    Någon som har erfafenhet av att kombinera GonalF och Menopur? Jag har svarat bäst på GonalF, men den senaste IVFen bildades bara en follikel med GonalF. Vet någon om det kan vara bra för low responders? Jag har fått svar att jag gott kan kombinera, 300 Gonal + 150 Menopur. Har gjort det en gång, då bildades 7 folliklar men bara en innehöll ägg.
    Svårt att veta vilken dag jag ska börja, och vilket preparat jag ska välja.

Jag har kort menscykel, 24-25 dagar, högt FSH, lågt amh och är 42 år. Inte mycket som är bra alltså:)

Visst brukar man ta ett blodprov när man är på ul? Eller gäller det bara när  man kör långa metoden?Minns inte vilket värde det är man har kollat då.

Många frågor, trots att jag är luttrad IVFare!
    Hej Rita! Jag har fått 300 Gonal och 150 Menopur vid tre av mina fyra IVF:er. Av allt att döma svarade jag bra på det, så för mig funkade det (och jag är väl ungefär som du, low responder, dvs. normaldålig fertilitet för min ålder). Jag började också spruta på mensens andra dag, tror jag det var. Kommer inte ihåg hur det var med orgalutranen. På mig tog de bara blodprov vid vår första IVF då de körde långa metoden, annars inte.

Jag har nu gett upp IVF:andet och väntar på äggdonation, också en spännande resa ...  
  • Ypke
    Vi 4 skrev 2013-04-12 09:54:57 följande:
    Lavinen, önskar dig all lycka till!

Snorpan, åh vilket toppen resultat!!! Hoppas att ruvningen går fort och lätt! Håller tummarna hårt!

Jag var på ultraljud igår och fick se en livlig krabat. V12+2 vilket stämmer exakt med min beräkning. Vi fick rätt bra siffror på KUB för min ålder (41,5). Så det känns skönt, men jag får erkänna att jag inte känner mig så lugn, har haft en del blödningar och fick även en i går efter ul och har också haft onda sammandragningar. Men allt såg bra ut så jag ska jobba på att börja tro på att det kan hå vägen. Tänk att det kunde gå av sig självt efter denna långa resa. Jag hoppas att det kan ge någon av er hopp! Önskar er så att få lyckas.
    Åhhhh, Vi 4 - du är gravid!! Fy farao så fantastiskt! Har tänkt på dig mycket. Allra bästa kramar och lyckönskningar från mig (har bytt nick från Victoria71), som numera mest figurerar i ÄD-tråden Finland - håller på med behandling nu och v 19 ska vi dit och förhoppningsvis få fint embryo. Håll tummarna (åh, detta slitna uttryck!!)!

Zinfandel - hur går det för dig? Vad gör du?  
  • Ypke
    Tuvalina skrev 2013-04-14 21:22:15 följande:
    v 19? Trodde det var v 20, har det redan reviderats?
    Hej Anne, ja, donatorn hade tydligen önskat tidigareläggning av det hela. Och jag tänker inte bråka med henne - hon får allt hon vill, bara jag får hennes ägg
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?