• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack Germany! Ja det ska gå bra. Två finisar kommer det väl bli iaf.

Susmar, hur många äggblåsor såg de?
    Vilken dag är du på idag?

• Tuvalina

Hej alla!

Jag vill meddela er att jag kommer lämna tråden och även alla andra trådar på FL. Jag har kommit fram till att det tar alldeles för mycket av min tid att vara här och även om alla ni är så fina och gulliga och det är intressant att följa så känner jag ändå att jag måste lämna detta och ägna min energi och det verkliga livet.

Var jag än är så stirrar jag ned i min Iphone och läser inlägg från FL. Min man håller på att tröttna. Jag är beroende och Iphone gör att det blir ännu värre.

Om ni är nyfiken hur det går för mig så finns jag på min blogg!!

NI får gärna skriva en kommentar där så att jag också kan få se hur det går för er!!

Kram och lycka till alla!!

• Tuvalina
    hemulen skrev 2012-08-14 20:40:04 följande:
    Tuva, vad tråkigt att du ska lämna oss här, men jag förstår dig också. Jag var också "beroende" ett tag i våras, var helt okoncentrerad på alla mina föreläsningar för jag satt bara och läste inlägg här på FL... Men sen när jag började jobba i somras vande jag av mig eftersom jag inte hade möjllighet att sitta på FL från jobbet just. Jag ska också hålla koll på din blogg. Håller tummarna nu för fin befrukting och ett fett fint plus! Jag ska förresten snart jobba på Kilafors VC, är det nära dig? Kram!

Germany , trist att också du lämnar och att du känner att den här tråden inte passar dig, men jag ser dig ju i en annan tråd.

Zin, tack för att du la till mig i listan!

TOM, håller fortfarande tummarna för att det blir plus. Ta vaggisarna åtminstonde till TD. Då jag gjort IVF har jag fått mens på samma dag som jag brukar men jag vet att en del får försenad mens, antagligen pga vaggisarna.

Hej Hemulen!! Jag såg att de sökte en sköterska dit!! Det är bemanning va? Är du sköterska förresten?

Åh, ja, jag har nog svårt att hålla mig härifrån ändå tror jag... särskilt nu när allt gick åt h-vete! Inget ägg blev befruktat. Jag har skrivit ett brev till CFC nu för kontakt!!

Kram!
  • Tuvalina

Kära alla!! De ringde nyss från kliniken och meddelade att det helt plötsligt finns ett embryo! Det är ett embryo som blivit befruktat som de nu ska sätta tillbaka i morgon!

Jag är chockad.

• Tuvalina

Ja det är helt galet faktiskt. Jag förstår inte heller. Läkaren förklarade det med att det inte såg befruktat ut igår men att det blivit det över natten...

Hemulen! Välkommen till Hälsingland! Hur länge ska du jobba där?

• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2012-08-17 20:44:14 följande:
    susmar, låter lovande, tror du de kan få ut några från andra sidan med? Har du haft så förut?

ToM, låter bra att gå på magkänslan

Anne, hoppas det gått bra idag, jag ska kolla din blogg!

pp08, härligt med FET så snart! Håller tummarna hårt nu!

Slemmis, roligt att höra ifrån dig! Skönt att allt ser fint ut!

Själv var jag på mitt planeringssamtal igår. Det gick rätt bra. Läkaren har även Falun som samarbetsklinik och sa att om jag skulle gå över dit så skriver hon ut Prasterone, men då vill de mäta AMH före och sedan ska man äta det i 2 månader och nytt AMH-prov. Om inte AMH har hökjt så fortsätter man inte med Prasteronet., för då är det ingen anledning att tro att det gör någon nytta. Känner ni som går i Falun igen det? Hur som helst så sa jag då att jag ätit DHEA i 2 månader på eget bevåg. Jag undrade om hon då kunde tänka sig att skriva ut det ändå, men hon ville inte göra det om jag fortsätter på CvL för det är ingen behandling de tror på och hon ville förstås inte göra det ändå. Det är iofs bra att hon "står för sina behandlingar" som hon uttryckte det. Det blir för långt och bökigt för oss med Falun och nu kan de ju ändå inte mäta före och efter, så jag fortsätter som jag tänkt. 
    Vi diskuterade preparat en del. Om någon minns det så funderade  jag över att jag först hade långa metoden med Puregon, fick 3 st kassa två-celliga men blev gravid (som blev mf)  vid byte till kort metod och Menopur så blev äggen fler och finare men ingen graviditet. Fjällsippan sa att hon hört att man ändå rekommenderade det preparat man blev gravid med, så vi pratade en del om det. Vi tror nog på Menopur ändå, men hon skulle diskutera med Cvl. Vi kör också först i v40 eftersom min man är bortrest lite oroväckande nära tänkt ev ÄP om vi kör nästa cykel.  Så nu är det bara att vänta.
    Jag tycker det låter bra att ni kör på Menopur då det är ju känt för att ta fram bra ägg och om du nu fick flera ägg på det så kommer det nog ge ännu bättre resultat den här gången i och med att du ätit DHEA.
    Hjärta

Ja, här är jag!! RUVARDAG 1!! Har tagit det jättelugnt idag, ätit bra, (lite godis) sovit middag och läst bok och tittat i trädgårdstidningar. I morgon ska jag jobba. Men jag är sjukskriven halvtid hela nästa vecka med. Jag har så svårt att lämna er!! Så jag stannar nog kvar här Hjärta

Susmar, hoppas också de kan rota fram den andra äggstocken, vem vet vad som döljer sig där?

Zin, hur har du det?

Pp08, Spännande med FET på måndag! Lycka till!

Slemmis, det är väl en jättebra idé att skriva om just den psykosociala faktorn kring IVF. Det kan inte skrivas om för mycket!! Skillnaden att erbjudas samtalsstöd och inte t.ex. om man upplever det som ett bättre stöd om det finns kuratorkontakt, om det underlättar hela behandlingen eller inte?
  • Tuvalina

Men vad skumt Vi4, jag svarade på din fråga... Konstigt det måste försvunnit.

Jo så här skrev jag iaf: Falun har aldrig intresserat sig för mitt AMH värde. Jag tog ett AMH på CVL i Uppsala i augusti förra året. Det har Falun fått men som sagt aldrig nämnt till mig att jag ska ta om det. Jag hade lågt AMH: 0,2. Vad jag förstår så ser inte Falun AMH värdet som något värde att hänga upp sig på

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?