• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja hörrni... det är mycket intressant det här med styrkan på stimuleringen. Jag har ju fått ett ägg varje behandling som varit god kvalitet som vi återfört. Men frågan är alltså, om inte det skulle kunna bli fler med lägre dosering. Nu har jag ju några exempel och funderingar från er här.

Jag har skrivit ett mail till läkaren i Falun. Jag ska ju börja spruta i morgon kväll. Jag kan ju inte börja mixtra själv med det också... känns som jag verkligen leker egen doktor här med mig själv.

Tyck om mig, hur har det gått på ÄP idag???

• Tuvalina

Germany, jag börjar få en intuition att jag inte borde köra denna cykel. Min mens har betett sig lite konstigt denna gång med och eftersom min follikelfas är kort - är det inte så då att man borde börja med behandlingen så tidigt som möjligt?

Jag fick mens i söndags e.m. men det kom inte igång riktigt förrän på måndagen och då tänkte jag att jag skulle räkna dagen som idag som den första sprutdagen, men tänk om folliklarna redan börjat utvecklas och det är för sent att börja behandlingen idag.

När har ni andra börjat stimuleringen? Dag 1, 2 eller 3?

En sköterska kommer ringa från kliniken snart och på fredag ska jag ju faktiskt till en läkare på fredag med... och göra ett VUL och se så att allt står rätt till. Gud vad jag håller på.... blä.

• Tuvalina

Jag känner mig lite fundersam alltså över upplägget och någon läkare verkar inte vara på kliniken förrän på torsdag. De har inte skrivit några direkt angivelser i journalen och det sista Staffan sa till mig innan vi skiljdes åt var att jag skulle ringa efter deras semesterstängt. Jag trodde väl då att vi skulle diskutera oss fram till en behandlingsplan. Sköterskorna gör ju bara som det står...

• Tuvalina

Tack alla för er respons!! Nu har jag kört igång ändå!! Jag ska på VUL på fredag och kan då se om det är en cysta på gång, vilket jag på ett sätt misstänker då min mens betedde sig lite konstigt denna gång. Är det så så är det så. Då är det bara att avbryta.

Angående doserna så menar de att om de skulle ge mig lägre dos av menopur så skulle inte min äggstock ( jag har ju bara en) producera några folliklar alls. Jag pratade med sköterskan länge idag och hon lät nästan trött på mig. Hon uppmanade mig att inte läsa för mycket Jag frågade om kombo gonal-f och menopur och hon sa att de hade kört den behandlingen i Falun men hon visste inte kriterierna till varför de gjorde det. Så nu blir det Menopur 450...

Hemulen - Är man nedreglerad så är man ju. Det är ju en slags nollställning för att sedan fylla på med nya hormoner. Då kan man väl inte bli för nedreglerad, då det endast finns noll och över det, eller?

ZIN, hoppas du har det bra i FRANCE!! Tänkte fråga dig om bioidentiska progesteron, ska du äta de orala tabletterna vid nästa behandling?

Tack Germany för ditt engagemang! Jag tänkte så här tillslut att ägganlagen som används i denna cykel är ju såna som börjat gro för 2 - 3 månader sedan och bara för att min mens beteer sig konstigt denna gång så har det nog ingen påverkan på äggen precis, eller hur? Det enda som kan ha hänt är att jag har en cysta på gång, eftersom jag förmodligen inte fick ägglossning förra cykeln.

Cice, jättekul att höra om ditt AMH värde!!

Första sprutan är tagen - here i come!!

• Tuvalina

Grattis Missboring till Glada Gubben! Hoppas ni haft en mysig stund Hjärta

Fjällis, ovitrelleplus! vilken spänning - hoppas det inte är ovitrelle ändå. Men jag vet ju magkänslan har ju oftast rätt dessvärre, men låt oss hoppas lite till!!!!

Apropå DHEA, jag har fått mer ÄL sekret av Prasterone och tydliga utslag på ÄL sticka, har testat med CB digital. Men dessvärre är ju cykeln kort. Därför har DHEA inte hjälpt mig med cykellängden. Dock är cykeln 25 dagar, så den är väl inte vansinnigt kort egentligen. Det som oroar mig denna gång är att min mens var sån liten mängd... Jag får svar på mina frågor på fredag då det blir VUL.

Idag ringde de från kliniken. Mitt brev verkar ändå har gett lite tankar. Jag skrev ett brev i måndags och diskuterade dos och prednisolon bland annat. Jag ska nu ta Menopur morgon och kväll. Alltså dela upp dosen i två istället. Läkaren menade att det blir en jämnare administration då i kroppen. Kan ju alltid vara något. Så nu blir det 225 på morgonen och 225 på kvällen.

• Tuvalina
    Fjällis! Tänker också på dig och hoppas naturligtvis - alla varma lyckoönskningar till dig!

Tyck om mig!! GRATTIS till ruvarstatus till två fina embryon! Varför tog du inte smärtlindring? Det lät lite väl plågsamt?

Imorgon ska jag till Gyn i Hudik. Det är överläkaren på fertilitetsmottagningen som jag ska få träffa. Vi har ju ingen hemortsgyn men jag hoppas han kan förbarma sig lite över mig och ge mig lite stöd. Jag behöver dels tar reda på om det är någon ärrbildning eller polyp som blivit på livmodertappen, dels titta med VUL om jag bildat en cysta. Hoppas hoppas det inte är någon cysta, för jag känner mig så positiv nu och känner mig på gång. Jag berättar ju för honom att jag är på dag 4 i behandlingen och jag tänker också fråga lite om varför man inte tar mer blodprover för att se t.ex. om man har tillräckligt med progesteron i behandlingen t.ex. Ska bli intressant att se vad han är för filur. Det var lätt att få tid där!!
  • Tuvalina
    linköping68 skrev 2012-08-02 22:57:13 följande:

Har nu börjat spruta igen, är på dag 2. Får se vad Menopur kan göra denna gång.....

Har funderat lite på allt prat kring DHEA och hur det kan förlänga cykeln och ägglossning.... 
    Jag har långa cykler på 32-35 dagar och brukar ägglossa på dag 16, 17 och ibland även 18. Då kanske det inte är bra för mig att äta DHEA för då kanske cyklerna blir ännu längre, eller tänker jag tokigt? Eller är det så att om man har långa cykler kanske DHEA bara förbättrar och styr upp kroppen, eller?

Nu får jag lite FL-abstinens då jag far iväg under en vecka och sen blir det äggplock nästa om allt går vägen. Troligen får mannen fara direkt till CFC från Karlskrona och jag och dotter tar tåget ner.
    Kram på er alla!     

Jag är på sprutdag 3 med Menopur!! Om jag inte har en cysta som ställer till det så jag måste avbryta imorgon så är vi ju i samma fas!!

Jag har inte fått längre menscykel av DHEA. Jag tror inte det behöver vara så för alla!
  • Tuvalina

Lillan - det är ingen som sagt att det inte hjälper. Däremot forskas det just nu lite,, hur vi ska kunna öka äggkvaliteten och ja min läkare i Falun har också sagt att Prasteron ska möjligtvis hjälpa äggen att bli bättre!! Vi vet inget egentligen. Några har lyckats bli gravida med hjälp av DHEA - vi går framåt och vidare så att även vi blir det!! Vi hjälper kroppen så mycket vi bara kan! Allt för vi och det kan ingen ta ifrån oss! Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?