• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Men jag är ju ett specialfall i Falun. Så det går nog inte att jämföra med mig. Om hon pratat med Staffan så är det nog det de ska göra!

• Tuvalina

Lycka till i morgon Susmar!!

Välkommen hit Virvla, jag håller med föregående talare att det inte är någon grund till att du inte ska få göra IVF. Jag har bara en äggstock och har endast tre - fyra äggblåsor varje gång. Mig har inte Falun nekat!! Det vore mycket konstigt om de nekar dig!

Pp08!!! Grattis till Ruvarstatus! Jag är på dag 4 idag!! Nu hoppas vi på Plus i tråden snart!

• Tuvalina

Susmar! Hoppas nu de två äggen blir fint befruktade!! Var det Samir som gjorde ingreppet?

Jag har gjort laparaskopi fyra gånger och ett litet snitt en gång för att op bort äggstock och äggledare. Det kan vara känslosamt att göra den typ av op och rent fysiskt så känns det en vecka efteråt. Så en sjukskrivning på en vecka måste man nog räkna med som Zin säger. Sen beror det ju på vad man har för jobb förstås.

• Tuvalina

Susmar, så ledsen att höra detta. Vad tungt!

Jag fick samma besked förra tisdagen. Sen var det ändå ett ägg son blivit befruktat på onsdagen... Men det behöver ju inte bli så för dig, vill inte ge dig falska hopp.

Vad bra ändå att du fått prata med läkare, eller har du det? Har de någon förklaring till hur det blir så? Blindgångare, har jag aldrig hört talas om... Ska du fortsätta äta prasterone? Har du gjort långa protokollet förr?

• Tuvalina
    Hemulen, hur har det gått efter VUL? Är behandlingen framflyttad?

TyckOmMig, intressant det där med orgalutranet. Jag tror det var det som ställde till det i vår senaste behandling med. Då jag fick ta det så sent på lördagskvällen innan ägglossningssprutan, tror det blev kontraproduktivt på något sätt...

Någon annan som ruvar nu?

Jag har bestämt mig för att fortsätta vara kvar här då detta nästan är det enda stöd jag har faktiskt. Mina vänner är bra vänner men om IVF vet de inte ett skvatt...

Jag är på RD 7 idag. Jag känner så gott som ingenting faktiskt. Har inte ens några ömma bröst som jag haft tidigare av progesteronet. Jag har slutat med Prasteronet nu under ruvartiden då jag fick för mig att den ökade hjärtklappningen. Jag tror jag har hjärtklappning av östrogenet jag äter. Annars mår jag ganska bra!
  • Tuvalina

Skriver upp mig på listan igen och ordnar till den lite...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök

Cathy, 38 år, Stockholm Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5

Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET

Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP

Sushi, 42 år. IVF 6 Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska Vi 4, 40år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, nytt försök sept.

Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5 Bengalen:   39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC,  3:e IVF/japanen på CFC

Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6 Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9

Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september

TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2

Susmar72, 39 år

***SÄNGHALMSLIGAN***

Snorpan 42 år, 5 st ivf kör naturellt i sommar och satsar på FET i aug på CvL

Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (1MA, maj-11 och maj-12)

Sunseed 41 år, FET så snart jag får ÄL inom en vecka, aug/sep-12, insättning av blasto nr 6.

Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8.

***RUVARE OCH TESTDAG*** 

Tuvalina, 41, Hälsingland, IVF 3 korta metoden, TD 31 augusti.

***GRAVIDA***

Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan

Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.

Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13.

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)

Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS. Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden.

Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar

Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS

Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS

No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.

Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm

Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7

Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm.

• Tuvalina

Tjorven! Vilken rolig rättning av ditt svavprogram. Jag antar du menar prasterone? Ingen läkare har sagt åt mig att sluta med prasteronet. Jag trodde det gjorde jag fick hjärtklappning i kombo med progynon... Men jag har fortf hjärtklappning.

Tjorven, vill du skriva in dig på listan? Det vore fint tycker jag!

Kram!

• Tuvalina
    tjorven01 skrev 2012-08-23 20:45:36 följande:
    Hahaha tuva
    Såg inte ens rättningen förrän nu
    Ja jag menade ju så klart prasterone
    Till mig sa han dock bestämt att sluta med dem under ruvning (eftersom det var typ något manligt hormon???? el. typ släkt med testo????? el ngt sådant) nu kanske jag var helt off men jag skulle iaf INTE ta det under ruvning enl honom och han verkade ha rätt bra koll på det
    Däremot så tror jag inte att det kanske skadar men om det ska förbättra äggkvaliten så gör det ju knappast skillnad under ruvning

Jag har inte vågat skriva in mig i listan då jag ju inte har åldern emot mig och jag vet ju hur ni andra kämpar
    Jag hittade denna tråd mest för att jag var utdömd på svenska kliniker efter alla Ivf och här fanns ni med stöd och kunskap
    Så jag tyckte jag kavlade in av den orsaken men visst
    Jag skriver gärna in mig när jag har tillgång till datorn (blir lite meckigt från mobilen)
    Faktum är att denna tråd är typ nästan den enda jag läser nuförtiden
    Skriv in dig på listan. Åldern är inte av betydelse - din kamp var lång! Det är fint att få se att det gav resultat!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?