• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Kalimero: du är galet duktig på att finna info!! Nu är man ju fast vid de länkarna Flört Ja, vi har ju diskuterat det förr, hormondosernas inverkan på äggkvalité & naturlig fertilitet och det skrämmer mig fortfarande...

Fjällis: shit, är ni uppe i så många redan.. På vilket försök kom dottern? Snacka om att man själv ligger i lä.... Men jag förstår absolut att det är tungt att stänga porten för det kan ju vara nästa gång det funkar....

• Zinfandel
    Primrose skrev 2011-07-05 13:06:52 följande:
    Hej, hej, Kalimero! Här råkade jag just snubbla in och kollade in din intressanta länk. Summan av kardemumman verkar vara att (jag snabbläste bara), om teorin stämmer, kvinnor som är 35+ kan få ägg med kromosomavikelser pga den uppspeedade processen i starka hormonbehandlingar och som påverkar dem mer än yngre kvinnor. Detta, i sin tur, leder väl då till fler missfall. Så även om IVF:en leder till en graviditet så slutar det, i högre grad än vid en "naturlig" graviditet, i missfall? Det intressanta här borde dock vara att man kanske borde tänka om ännu mer vad gäller HUR man stimulerar litet äldre kvinnor. Kraftig nedreglering, följd av kraftig "uppreglering" är kanske inte det bästa, om man säger så....

Passar på att hålla tummarna inför VUL:et på fredag, Kalimero!
    Myyycket intressant och finurlig conclusion där. Just det, HUR vi stimuleras borde vara det väsentliga, inte att ge hästdoser som jag och fler har fått.
  • Zinfandel

Katte: ja, det är rätt tänkt! Hur många sprutdagar?

Fjällis: sorry Skäms SON!

Slemmis: slappna av....... tills du vet........

• Zinfandel

Katte: oj, har du haft så få sprutdagar. Jag har sprutat 9 resp 10 dagar vilket jag tycker är för lite. Men vad märkligt att de snabbsänker dosen så, i min lilla värld låter det logiskt att resultatet då kan bli noll ägg, men det var ju såklart för att undvika ÖS. Men att man inte började på lägre dos ändå. Nåja, det blev ju bra till slut Flört 

Nån som sprutat längre än 10 eller fler dagar med korta?

Intressant att de på konferensen kommit fram till att ÄL-stickor är bättre än att gå efter kalender... Men vad är detta!!!! Snart diskuterar de väl klassikern vilket håll proggisarna ska sättas in SkrattandeSkrattande Förresten, Gum Disease, är det tandlossning?

Mamma Gås: haha ojojo!! Dunderklumpar!! 

• Zinfandel

Jag skulle också vilja ha lägre dos och fler sprutdagar. Jag svarar bra på behandlingarna, det blir många äggblåsor men sen blir det inte så många ägg av det. Jag vet nu att antalet inte är det viktiga men jag fattar inte riktigt varför man speedar upp det så ändå. Jag verkar få lika många ägg oavsett hur många äggblåsor det var så då finns det ingen större anledning att speeda upp det, det vore väl bättre då med lägre dos och fler dagar så att fler hinner växa till sig. Om det nu är antalet man är ute efter.

Ja Veronica, mycket intressant som avhandlats här senaste dagarna!! 

• Zinfandel

Haha, men det hade ju varit ett trevligt handslag Flört "hej på dig du, tack ska du ha" hahaha Skrattande

• Zinfandel

Arg Zinfandel Demon. Igen.

Fick remiss till äggledarröntgen, ringde dit för att boka tid men se, det finns bara 1 läkare som gör det och h*n är på semester så jag missar 2 cykler. September nästa.

Ringde min gyn för att kolla om be om remiss till annat ställe. De hävdade att det är längre väntetid hos de andra så detta är den bästa. När jag ändå pratade med dem så frågade jag efter bakterieproverna man tog förra veckan. Då har de bara tagit klamydia. Det hade jag inte. Jihoo. Så nu vet ni det. Som om vi inte visste det.

Men resten då?! Nä, BV går inte till labbet, det gör man i gynrummet. Nä, säger jag, det räcker inte. Jo, säger sköterskan, det luktar man sig till. Nä, säger jag igen, det är inte alltid man kan lukta & känna sig till. Jo, säger hon, det gör man. Nej säger jag, precis som dålig mat inte behöver lukta. Dessutom, ett litet jävla enkelt prov, ta det om jag ber om det (sa till gynen 2 ggr om det)!! Så alltså inte GBS heller.

Jag var så fruktansvärt ledsen efter att sköterskan slängt på luren i örat på mig, att man ska behöva stånga sig blodig hela tiden för att få gjort vad man vill!! Jag kan betala, om det vore det. Nu får jag börja om, ska leta reda på en ny gyn och denna gången en kvinnlig som kanske fattar den psykologiska biten kring det hela.

Tack, behövde kräka av mig.,.... 

• Zinfandel

Förlåt Veronica, nu kom du i skymundan. Jag tycker du ska kolla med kliniken, gå inte och vänta med sånt.

Ego: Ja, nu har jag börjat dra i lite privata trådar istället. Hade liksom inte tänkt blanda in bekantskapskretsen men nu fattar jag att det är kontakter som gäller. Jag kan inte lägga energi på att slåss, jag måste ha samarbetsvilliga människor omkring mig, som vill mig det bästa.

Välkommen Susanne! Kan nog inte ge dig bättre svar än Snösport.

Katte: ja, jag har helt lagt ner det där men antalet, visst är det gött att få till frysen men hellre få och bra. Ju fler, desto bättre stämmer inte. Det tyder inte på nåt. 

Jaha du Snöis, då är vi i samma sits där men å andra sidan kör vi samtidigt då! Kan man väl inte tänka sig att sjukhuset gör nåt för en privatklinik Skrikandes 
    Usch, drar jag ner stämningen här idag?! Haha, förlåt, jag är på krigsstigen Skrattande

• Zinfandel

Nu ringde sköterskan igen. Myyycket irriterad. Hon skulle bara å gynens vägnar meddela att han minsann gjorde BV-prov på plats och det var bra. Så vad är hans teori att jag har ont i äggstockarna?! Nu ställde jag din fråga om BV och den har jag nu svarat på, svarade hon. Jag frågade varför hon är så in i fasikens irriterad på mig. DET ÄR JAG INTE, svarade hon. Kul tant.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?