• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu Syskon skrev 2011-08-04 16:58:15 följande:
    En fråga, jag är inte van att använda ÄL-stickor. Jag har haft ett svagt streck i 5 dagar men det har ej varit starkt nog att ge en glad gubbe. (iallafall inte när jag testat och nu är stickorna slut).
    Om man missat den glada gubben, fortsätter man ha ett svagt utslag efter det och i så fall hur länge?
    Det vore typiskt om jag inte får ägglossning längre när mannens grodyngel just lärt sig simma.Gråter
    Jag är inte heller van att använda ÄL-stickor, så jag vet inte hur länge det svaga strecket håller i sig. Men när jag använde stickorna i förra månaden så var det ganska svagt till dess att det plötsligt blev ett tjockt streck och gav fullt omslag. Så för mig verkar inte strecket bli starkare och starkare när ÄL närmar sig; utan kan skifta fort. Vilken cykeldag är du på?
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-04 18:33:19 följande:
    jaha... fått ändrad tid för min kavitetsundersökning nu..ska in på tisdag.....är skitnervös.

Ägglossning på ons-torsdag vet inte hur det påverkar ägglossningen men vad gör man, bara att köra.
    Lycka till, Slemmis! Det kommer att gå bra!
  • Fjällsippan
    Nu Syskon skrev 2011-08-04 18:11:32 följande:
    Måste ringa St G på måndag och få alternativ, är Ovitrelle detsamma som Pregnyl?
    Ovitrelle och Pregnyl fungerar båda som ägglossare, så det borde inte vara några problem att byta ut.
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-08-04 11:51:27 följande:
    Var nu hos gyn som var betydligt mer vänligt inställd idag. kanske det fått sjunka in lite hos henne, jag vet inte men det var sannerligen en lättnad! Hade fin slemhinna på 10 mm, de två folliklarna var 20x20 och 20x17 så nu väntar jag på besked från CFC. Har sett att min donator levererats i recptionen via UPS. Tur han är redo! Jag hoppas nu det finns ägg i folliklarna och att de är pigga de med. 
    Vilka fina siffror, på både slemhinna och folliklar ! Och skönt att du fick bättre bemötande idag!

• Fjällsippan
    myran6801 skrev 2011-08-04 14:04:10 följande:
    På måndag ska jag ringa samarbetsläkaren som CFC har o boka en tid för en vanlig gynundersökning o sedan gå igenom behandlingsplanen jag gått från Danmark. Är så jäkla stressad att tiden går o jag bara blir äldre. Känns frustrerande minst sagt.

Kram till er alla
    Hur ser behandlingplanen ut som CFC har ordinerat? Nyfiken eftersom jag själv funderar på att kontakta dem, och kalimeros behandlingsplan inför IVF på CFC var ju "lite udda".

• Fjällsippan
    Hönan skrev 2011-08-07 10:06:18 följande:
    Hjälp har fått blödning mitt i nedregleringen o mensvärk :( har sprayat sen onsdagen den 27 juli på min första mensdag o den tog slut lör 30 juli. Vad innebär detta tro??? Nån m erfarenhet eller kunskap om detta?
    Du har fått din nedregleringsblödning; helt normalt. Ett tecken på att du börjar bli nedreglerad. Men jag har inte erfarenhet vilken dag blödningen brukar komma när man börjar spruta på dag 1 i menscykeln. Jag har alltid börjat på dag 21, och då brukar min blödning komma runt spraydag 10. Kanske någon annan i tråden med erfarenhet av detta?
  • Fjällsippan
    Hönan skrev 2011-08-07 11:36:08 följande:
    Tack Fjällsippan!!!! Som sagt det är proffsen själva i denna fantastiska tråd. Bättre kunskapsbank får man leta efter :) Vi borde skapa en IVF Wikipedia baserat på all kunskap o erfarenhet alla besitter tillsammans här! :) fråga t dig Fjällsippan, när har du gjort blodprov eller UL när du sprayat? Och när på vilken dag började du m sprutorna? Kraaam!
    IVF Wiki är en jättebra idé !

Det kan vara en skillnad på när man börjar på mensdag 1 med sprayandet, för då kanske man kör en något kortare sprayperiod. Men när jag börjar med spray på mensdag 21 har jag sprayat i 3 veckor; därefter VUL/blodprov. Jag har oftast börjat med sprutorna samma dag eller dagen efter VUL/blodprov. När ska du på kontroll?  
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-08-07 12:44:41 följande:
    Halloj Mina thaimassöser avråder all fotmassage & zon på fötterna under IVF & graviditet. Armar, ben & huvud går bra att massera. Hönan- mensen ska ju komma som vanligt under nedregleringen eller något senare så jag skulle nog ringa kliniken & fråga. Vart går du??
    Instämmer med Boe; ring och fråga eftersom vi inte har erfarenhet av spraystart på mensdag 1. Men hur som helst så ska det vara helt normalt att få en nedregleringsblödning.
  • Fjällsippan
    Fjällsippan skrev 2011-08-07 10:17:14 följande:
    Du har fått din nedregleringsblödning; helt normalt. Ett tecken på att du börjar bli nedreglerad. Men jag har inte erfarenhet vilken dag blödningen brukar komma när man börjar spruta på dag 1 i menscykeln. Jag har alltid börjat på dag 21, och då brukar min blödning komma runt spraydag 10. Kanske någon annan i tråden med erfarenhet av detta?
    Jag menade förstås spraya på dag 1 i menscykelt; inte spruta.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?