• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Oj, vad många nya ! Hjärtligt välkomna till oss!

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-08-19 08:15:05 följande:
    Tack ang Fragmin, då tar den första kvällen efter FET ;)
    Jag har också fått Fragmin (börjar kvällen efter ET), och min plan är att ta vid nästa FET också.
  • Fjällsippan
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-19 08:39:39 följande:
    God morgon. Har precis varit pa Sahlgrenska o lämnat spermaprovet...det gick jättebra. Är så impad att det fick med tanke pa mannens besvär. Nu är det bara att invanta läkaren...eller positivt gravtest....mår illa :-/
    Härligt att höra att det har gått bra!
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-08-18 20:47:29 följande:
    EGO update från dagens VUL på 8e sprytdagen. Allt ser bra ut och det är till och med fler blåsor på G på båda sidor än jag någonsin haft tidigare. Dessutom är de jämnstora allihop. Jag brukar alltid ha en el två blåsor som är större än de andra och så några små.

Vet ej vad som är annorlunda den här gången men verkar vara inne i ett bra flow Drömmer. Pratade med Svend i Köpenhamn och fick tid för nytt VUL på lördag och förmodat äggplock redan på måndag.
    Gokväll 
    Toppenbra - den här gången SKA det gå hela vägen!!!
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-08-19 09:08:02 följande:
    Hmm. ja det låter som efter men jag har alltså tagit Fragmin samma kväll som ET---åker ju tåg hem så jag frågade om det men så är det Et och sedan på kvällen tog jag dem vid 21.00 tiden = smidigt men den gör lite ont tyckte jag.
    Just det, samma kväll som ET menar jag också. Uttryckte mig lite luddigt. Fragmin gör lite ondare. Det gäller att sticka in den snitsigt och supersnabbt (vilket inte alltid är så lätt...).

Det var någon som pratade om att man tyckte att det gick enklare att sticka på ena sidan än den andra; så är det för mig också. Jag är vänsterhänt, och får alltid till sticken bättre på min vänstra sida.  Så när jag tar Fragmin och Ovitrelle (som båda är en aning trögare att sticka in) så väljer jag alltid min vänstra sida. 
  • Fjällsippan
    Victoria71 skrev 2011-08-19 09:03:05 följande:
    Syskon nu! Nu kanske jag låter förvirrad men jag är nybörjare så håll ut, snälla: Vaddå mens och sedan direkt spruta? Är det korta metoden som ser ut så kanske? Jag börjar ju långa metoden nästa vecka, på min senaste mens 19:e dag. Vilket borde innebära att jag någon vecka därefter får ännu en mens - eller gör sprayen så att mensen inte kommer? Funderar också på vad som händer om jag mot förmodan skulle gå och bli spontangravid nu i dagarna då jag har ägglossning - vad händer då? 

Ja, många frågor blir det, kära ni.

Jag hänger inte riktigt med i alla inlägg om cell-antal och äggblåsor och har svårt att hålla isär er alla och vad ni går igenom, men jag vill så här ge en stor lycka-till-kram till er alla, Gud! Vad ni kämpar!!! 
    Man brukar få mens när man sprayar; men den kanske inte kommer som den brukar. Jag läste någonstans att den brukar komma mellan spraydag 7 - 11. Men det är inte alla som får någon mens. Det är ingen fara om du har blivit spontangravid medan du sprayar, det är bara att avbryta behandlingen vid positivt gravtest.
  • Fjällsippan

Flyttar fram listan. 

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, 5e och troligen sista Syskonförsöket i Aug. Sparar en eskimå till sen.
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 3 ET & 2:a FET i sept

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL
    mamman0301,39, Blekinge, IVF2, Cura Malmö
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012 

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun maj 2011. Hemmaförsök sommaren 2011
    Snösport 42år (-68sept) ny kärlek, hemmaförsök framöver

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-08-19 13:19:37 följande:
    Har ring och pratat med karolinska ang mitt blodprov förra vecka. Erytrocyt antikropparna i mitt blod har inte ökat än så länge. Jag är överlycklig, så att tårarna rinner. Nytt blodprov om dryggt en månad. Nu är det bara en vecka kvar till rutin UL och sen ska vi avslöja för mina barn, måste berätta till min chef också, snart blir det svårt att dölja magen, gick in i v 18 idag ju Solig.
    Hurra vad bra! Jättegrattis

Ps. Jag lyckades dölja min mage till v 20; och när jag tog av mig min poncho (som jag hade på mig typ alltid) och visade magen var alla helt chockade över att de inte hade sett något tidigare!  Det var på min 40-årsfest
  • Fjällsippan

...försöker också snygga till...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin augusti.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL 8/8, BIM 24/8 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET***
    pralinen.jessica, 38 är, 2 ET, sätter in 2 eskimåer 12/8 SU  
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8 (inte börjat än alltså)

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL
    mamman0301,39, Blekinge, IVF2, Cura Malmö
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC sprutstart 11/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?