• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kattenizze skrev 2011-05-19 22:21:13 följande:
    Turlid: jag läste nu att du skulle prata med kliniken först innan du ändrade din medicinering, jag rusade iväg lite. Sorry.
    Ingen fara, tack för att du bryr dig, värt massor.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-20 07:01:47 följande:
    Turlid - Hoppas det blir bättre med din mage!
    Det känns lite bättre idag, ser bekanta fläsket på magen nu, får se hur det blir senare på dagen. Har BIM idag och är extrem nervös vad kommer att hända, vågar knappt gå på toaletten.
  • turlid70

Tjejer ni lyckades pricka era testdagar må jag säga, det måste betyda något! Ni vet ju vad jag önskar er till present dessa dagar :)))

No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni (min födelsedag)

• turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-20 08:07:19 följande:
    Enya, jag håller tummarna!

Fruttan, Zinfandel och Lenafena, vi ligger på rad, en dag efter varandra!

Jag är så sugen på att tjuvtesta denna gång. Jag har aldrig gjort det förut... Maken har absolut inte velat. Men jag önskar så att jag tjuvtestat vid vårt försök (FET) i höstas. Det kändes så bra men så kom mensen och den var femtielva gånger värre än vanligt. Hade på nåt sätt varit bra/skönt att veta om det var nån grav eller ej.

Maken ska iväg tidigt i morgon. Så jag skulle nog kunna testa då (så jag slipper gömma kiss i skåpet!!! ). Eller är det för tidigt? Enl. mig är det BIM igår eller idag. Enl min mensapp. på söndag. TD på torsdag.

Om man ska testa tidigt finns det nåt test som anses bättre än andra? Vad testade du med Turild?
    Det var en vanlig teststicka jag köpte på nätet, minns inte riktig nu om det var testlaget, billigatester eller minipristester. Tror att jag köpt hos alla dessa nån gång och de ser likadana ut och mäter på 25 enheter av HCG, min starka övertygelse är att de mäter på mindre än så. Jag helt nöjd med dessa tester. Lycka till med test imorgon.
  • turlid70

Kalimero, kramar till dig. Usch vad tråkigt att det gick så här, blir riktigt ledsen för er. Trots att man tycker ruvningen är jobbig, långtråkig osv så vill man ju komma ditt iaf och få den chansen. Hoppas ni hittar något tröstar. Ta hand om er!

• turlid70
    callimero skrev 2011-05-20 10:51:06 följande:
    Ja hoppet är det sista som överger en. Men just nu börjar jag efter alla försök känna hur jag är fullständigt utmattad. Vi har sedan 2008 gjort 12 försök varav två avbrutna. Har hela tiden haft en benhård förvissning om att det kommer att lyckas för eller senare. Så länge jag har ägg kvar finns chansen. Har så svårt att ge upp det.
    Det finns ju en liten chans än, jag har också hört att embryon kan ta lång tid på sig att sätta igång ibland. Du kanske fick just den som är lite seg i starten. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa.
  • turlid70

Grattis Enya, det var mycket roligt att höra att allting gick så bra idag. Hela 3 st fick till dig, wow! Vi håller fortfarande tummar för alla tre. Du fick inget förslag att frysa in något förresten?

• turlid70

Inanna, tycker du gjorde helt rätt ang fler sprutdagar. Blir det 10 dagar totalt eller 11? Annars låter prognosen hur lovande som helst. Hejar på dina blåsor att de växer fint och snällt till på onsdag och ingen av de smitter iväg.

• turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-21 08:11:26 följande:
    Jag testade tidigt i morse. Det blev bara ett streck. Gråter lite och hoppas ändå.
    Fortsätt hoppas, det kan absolut vara för tidigt.

Du med Lenafena. Oftast så är det runt BIM dagen man ska testa och många plussar efter den.
  • turlid70
    Mia69 skrev 2011-05-21 11:31:23 följande:
    Hej! Frågade om risk för att ägg piper i väg för tidigt vid fler sprutdagar men den risken verkade inte vara så stor. Problemet var mer att livmoderslemhinnan inte blir lika bra om man har för många sprutdagar. förmodligen försvann inte många ägg för mig förra gången utan det var 10 tomma äggblåsor.

EGO: Åter efter VUL2, dag 8, idag. Nu 12 blåsor över 10 mm, de flesta runt 13-14 mm. Dosen sänkt till Puregon 150 E.  Ny kontroll på måndag. Känner inte av någonting ännu och det är ju skönt (förutom huvudvärk och trötthet dag 2, men det har gått över tack och lov).
    Grattis Mia, vilket bra resultat! Det blir ÄP senast onsdag kan man tro och jag hoppas att det blir ET för dig denna omgång. Lycka till!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?