• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kattenizze skrev 2011-05-21 16:32:49 följande:
    Hörru Turlid, är det inte dags att dra fram listan och byta kategori? Cool
    Jag undrar fortfarande över Chichisita, hoppas hon bara har något datorstrul och att hon ff är gravid!
    Officiell TD på tisdag, så jag tänkte vänta till det Skrattande

Jag lider verkligen av min enorma uppsvälda mage, pga den känner jag knappt några andra grav symptom. Pratade med kliniken igår och de sa det var normalt, men jag ska ha koll på den. Fick en tyd för UL den 17/6, evigheter dit ju. Glömde fråga om att minska progresteron, måste ringa de igen då jag behöver nytt recept på skiten, det jag har hemma räcker bara för en vecka till. Testet imorse visade fortfarande två streck, marginellt starkare än i tisdags. Ny test på måndag blir det.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-21 18:17:52 följande:
    Turlid: Får jag vara så fräck och föreslå att du inte minskar på proggisarna? Jag tar ju ff dem, och jag tror stenhårt på att de hjälpt mig. Sen kan jag tycka att du kan be dom göra ett VUL (tar ju bara några minuter) för att kolla ÖS. Jag har alltid fått komma in och göra ett snabbt VUL bara för att kolla ev vätska i buken. Kan bara trösta dig med att det går över, men tar sin tid. Tog flera veckor innan den värsta spändheten släppte.
    Nej då, jag tänker inte sluta proggisarna. Tar du de 3 ggr om dan? Snabbt VUL går nog inte göra så snabbt, vi bor ju 7 mil från kliniken, det är svårt att klämma in en tid som passa då vi jobbar 5-7 mil åt helt andra hålet, men jag ska ha koll på vikten att den inte skenar iväg och andningen precis som du sa.

Jo, testet imorse var marginellt starkare än i torsdags, menade jag, skrev fel tidigare.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-22 05:38:59 följande:

TJEJER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag har nu så hög puls och kan inte sova, ganska chockad......imorse(04.30) testade jag mycket mycket svagt positivt.Gravid
    Hoppas detta sitter kvar , mitt första + i livet och första ÄL som jag hade sex efter behandlingen av bakterier i underlivet...spännande! 

Jag har däremot allt  annt annat än tagit det lugnt då jag gått upp och ner för stegar när vi fixade båten, burit en massa: dammsugare, högtryckstvätt, 4 grillkolspåsar mm  Men blir det en bebis så var den ju på topptur redan förra helgen.
    Brukar skämta om att det nog är bebis på G för jag har ju ofta PMS med illamående dock kom det tidigare denna gången. Känns inte alls förutom det så jag har tagit en progesterontablett nu och hoppas det växer till sej på plusset!

Håll tummarna för mej att detta stannarSolig

Vilken underbar nyhet! Så mycket grattis Snösport. Wow vad häftigt att ni lyckades själva. Håller tummarna stenhårt att detta stannar hos dig.
  • turlid70
    chichisita skrev 2011-05-21 22:33:42 följande:
    Det var jättelängesen jag var inne på tråden. Maken sitter med ett nytt konsultuppdrag och monopoliserar helt vårt enda internetmodem och på jobbet är FL spärrat.

Jag är nu i vecka 8+2. Jag fortsätter att vara livrädd för att något ska gå fel och med jämna mellanrum får jag för mig att det är kört. Jag ångrar att jag bad Kattenizze dela med sig av sitt illamående för under den senaste tiden har jag verkligen haft tillräckligt av den varan själv. Nu har jag dessutom fått en maginfektion vilket har gjort att illamående har skjutit i höjden. Sen igår morse har jag knappt klarat att ta mig upp ur sängen. Det är bara upphåll i illamåendet medan jag äter och det kan jag ju inte göra hela tiden (är redan stor som ett hus eftersom jag är så svullen om magen). Dessutom kan jag bara äta några få saker. Soppa, grönsaker, frukt, bröd och kex är det enda som går ned.  Men nu ska jag få medicin mot illamåendet så då blir det förhoppningsvis bättre.

Kattenizze: Hur går det för dig? Har illamåendet lättat? Har du gått upp i vikt nått ännu?

Turlid: Vad är det jag hör!!!! Vad kul!!! Jag visste väl att det var bebis på gång för dig den här gången!
    Roligt höra från dig Chichisita och härligt att veta att allting fortfarande är som det ska! Visst tvivlar man då och då men nu är det mycket större chans att det ska gå bra. Har du gjort flera UL och sett hjärtat ticka?

Förstår att det är jobbigt med illamående, men jag vill ha det iaf. Kan inte du och Kattenizze skicka över det till mig nu, jag står väl först på tur :)))
  • turlid70

Testet idag visade starkare streck än sist, så jag vågar flytta mig ner på listan Solig. Samtidigt tar jag mig friheten och rensa lite i den. Ta inte illa upp utan fixa gärna tillbaka istället om jag gjort fel Flört

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5                             

***ÄP/ET***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5, ÄP 25/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-22 21:40:49 följande:
    Sådär, nu har jag läst ikapp en hel roman här ,-)

Snösport - vilken grej! Grattis!

För min del är det kört. Jag skulle ju testa igen i går hade jag tänkt tidigare i veckan, men i torsdags och fredags så gick svullnaden i magen ner. Kroppen började kännas "lättare" och som att den återgick till normalläge liksom. Så i går morse kände jag att jag inte ens ville slösa ett test. Idag kom mensen också. Ja ja. Jävla skit. Jag ligger lite lågt ett tag som det känns just nu. Jag känner mig alltid helt utmattad och ett par år äldre efter varje ruvningsperiod, speciellt efter ET. FET är lite lättare. Vi ska på återbesök på kliniken på torsdag och får se vad de säger.

Nu håller jag tummarna för er andra ruvare! Se till att det blir några fina plus! 

kram på er! 
    Så tråkigt Fruttan, beklagar verkligen. Hoppas ni samlar krafter och gör en FET snart, kanske innan sommar rent aa, hoppas gör jag iaf. Många varma kramar.
  • turlid70

Snösport vi ligger exakt lika! Jag är också i 5e vecka (4+3 idag), jättekul!

Fjällsippan, du ska veta att jag känner nada, förutom min uppsvällda mage förstås. Om jag inte fått ännu ett streck på stickan imorse skulle jag nog tro att jag inbildat mig tidigare streck, känner nästan inget i brösten heller och det gör mig skit orolig. Ruvartiden är mycket påfrestande, men deppa inte kära vän, säg vårt mantra istället Solig.

Och jag håller tummarna så hård jag bara kan för dig och er alla andra som ... sa vi puppar nu?

• turlid70

Och min mage är hemsk, igår har den varit lite bättre, men då var jag hemma och sov mitt på dag. Idag svällde den upp på em till något enormt, trots att jag vilade under lunch på sängen. Det finns ingen chans att försöka dra in den och jag har inga kläder som kan dölja den heller. Så att jag bara går och väntar när jag får första fråga, vill absolut inte ha den.

• turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-23 20:23:58 följande:
    Då får jag säga det officiella grattiset nu då! Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

Ego, jag har fått magknip och svullen mage... Riktigt ont gör det emellanåt... 
    Tack! Hoppas det är något bra du känner. Kram.

Ett tips här tjejer. Kolla tempen, den ska vara förhöjd något efter ÄL tills ca 2 dagar innan mens. Om tempen inte sjunker så ska mens inte komma heller, då är det något annat på gång. Funkar klockrent på mig, har fortfarande ca 37 grader sedan ET, men annars brukar ha 36,4, mäter varje morgon och kväll och tidigare har den alltid sjunkit. Lycka till, håller tummarna.
  • turlid70

Innana, önskar dig lycka till på ÄP imorgon och hoppas att många många fina ägg plockas ur dig imorgon och inget har pipat iväg.

Jag tar tempen både morgon och kväll och den ligger stadigt på 37 +/- 0,1. Ibland tar jag mitt på dan också och den visar samma, den hoppar inte alltså.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?