• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-27 14:44:20 följande:
    turlid: jag tog proggisar 2 ggr/dag till första VUL'et (vecka 7) och sedan 1 gång/natt fram till andra VUL'et (vecka 9), sedan slutade jag med dem. Läkaren sa att jag fick sköta upplägget med proggisarna som jag kände bäst och tryggast, men påpekade att jag kunde sluta med dem från testdag om jag ville .
    Åh, tack för info, mycket bra upplägg, så gör jag också.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 15:22:52 följande:
    De ringde just från kliniken för att berätta att de fryser två embryon till idag så det blir totalt fyra till frysen! Labb-tjejen kollade på nytt och tyckte att två till var av så bra kvalité att de kunde frysas! Hmmm, borde kanske ha satsat på långtidsodling.
    Det är ju strålande! Gratulerar!
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-27 15:32:31 följande:
    Turild: jag hade också tagit 2 st/dag och ja, det är helt rätt av Snösport att ta proggisar, en extra lite försäkring! Glad 
    Okej, jag skippar den ena mitt på dan, den är värst, man ser kissnödigt ut så fort man lämnar muggen, undrar vad folk tänker när dem ser mig kånka till stolen just då Drömmer
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 16:27:04 följande:
    Sambon köpte en lott när han handlade nyss och vann en hundring Tungan ute
    Nä men se där! Köp 4 till vet jag, för dem 4 i frysen Skrattande Lycka till!
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-27 19:16:33 följande:
    Turild: hi,hi jag testade efter jobbet men bara 45 min från sista toa men det blev ett ljusblått streck.,,tycker aldrig det ör starkt men bara det är ett plus så ör jag nöjd...hade min första förstoppningsattack så jag får nog börja med Moxalole
    Jag testar alltid på morgonen, måste ha statistik och relevanta resultat att jämföra med :)) Annars skulle jag nog testa dygnet runt.
  • turlid70

Lenafena och Zinfandel, hemskt tråkigt, mycket ledsen för er skull. Många styrkekramar till er båda och hoppas få se er snart på banan igen. Ta hand om er och ha en riktigt skön sommar.

Fjällsippan, trist att det blev minus idag, men allt är inte sagt än. Jag fortsätter att hålla tummarna och hoppas att minus blir ett plus nästa gång. Ha en mysig dag på söder och ta en caffelatte för mig med.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-29 08:39:34 följande:
    Rowana: grattis till ruvarskap Flört

Linköping: Har varit på väg att skriva til dig flera dagar nu. Sluta med socker & stärkelse, det brukar vara lösningen, enkelt, snabbt, effektivt och framförallt ska du äta mat, inte pulver. Det är inget fel på mat, du ska äta mat. Och du ska äta dig mätt. Man blir inte mätt på grönsaker, man blir mätt av fett och då äter man mindre kolhydrater. Ät hur mycket du vill av fisk, kött, chark, ägg, skaldjur, grönsaker, såser och ost men plocka bort godis, kakor, läsk, glass, bröd och pasta. Om du ändå vill ha lite stärkelse så kan du äta lite potatis/couscous/ris men för bästa effekt, ta bort det också. Det är lika gott att göra mos av grönsaker, gratänger och omeletter utan stärkelseprodukter. Det är bara en vana/ovana som ska brytas.Ta bort allt light och ät riktig mat.  Men glöm för guds skull inte att äta mat och att äta dig mätt! Du kommer at klara det! /Kostrådgivaren

Till er andra som kämpar så vill jag påminna om
    illvet.se/anders-enevold-christensen/reglerin...

Buzans: 2 ggr har inte min mens kommit förrän jag slutat med proggisar, en gång på BIM och denna gång på TD.
    Mycket bra råd!
    Intressant länk om D vitamin också. Nu har jag bara D vitamin och kalcium tabletter kvar hemma. Är det farligt på något sätt att suga i sig massa kalcium tillsammans med D vitamin?
    Omega-3 var också lite farligt att stoppa i sig vill jag minnas att du sa, minns dock  inte varför. Har du lust att berätta det till mig igen?
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-29 09:59:09 följande:
    Turild: Omega 3 behöver du inte om du äter fisk 2-3 ggr/vecka. Omega 3 kan även sänka immunförsvaret och därför behöver du inte ta tillskott när du är gravid (men väl innan för oss som som behöver dämpa det) om du får i dig det naturligt via tex fisk. Och tvärtom behöver du d-vitamin för att kunna ta upp kalciumet. Det är alltid omtvistat om vuxna behöver tillsätta kalcium, men gravida bör få i sig ca 1500 mg per dag.
    Nej äter inte fisk så ofta, en gång i veckan på sin höjd, måste bättra mig. Fortsätter med omega 3 dock halva dosen, läste att olika märken är olika bra och det finns tydligen just för gravida. Får fortsätta med D vitamin och kalcium med gott samvete då :)) Tack för svaret!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-29 11:33:41 följande:
    Det hade säkert att göra med sprutorna att den plötsligt växte. Ja, skönt att den bara försvann Glad!
    Verkligen lättnad. Skönt! Hur är det med förkylningen annars?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-29 11:30:54 följande:
    *uppdaterar*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

Skrämms inte så där, än är det lungt ser jag Flört Kram!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?