-
Tack för info, ska beställa den.Fjällsippan skrev 2011-05-29 12:37:56 följande:Jag tog mumomega (www.naturmedel.org/sidor/mumomega.html) när jag väntade sonen. Dyrt, men på något sätt kändes det tryggare.
-
Jaha, det är så du menade! Knack knack är det någon där? Fick för mig att du fyllde på TD . Du kommer inte behöva något tillträde till någon klinik alls, det håller vi ju tummarna för.Fjällsippan skrev 2011-05-29 13:14:23 följande:Lugnt och lugnt...det blir förmodligen svårare att få tillträde till de svenska klinikerna från och med idag .
Grattis födelsedagen -
Enya, vilken RD är du på? Feber i 3-4 dagar låter bra, det var ju rätt tid för dig då embryot fäste, sen sjunker tempen, men borde inte sjunka helt, inte till den normala. Jag har också känt saker fram till ca en vecka innan TD sen var det helt lungt och är det fortfarande. Längtar efter symptom, men nada än så länge. Kattenizzes hink med illamående har fortfarande inte nått fram till mig heller.
-
Mia, lycka till imorgon! Hoppas på 2 blastisar för dig.
En fråga till dig, varför gjorde du inte ET på dag 2, som Inanna, ni går ju på samma klinik?
En annan fråga, hur fixade ni det med maken insats, då han inte var med dig på ÄP vill jag minnas? -
Jag tror hon menade torkade frukter, både äpplen, päron och aprikoser. Ganska gott äta som snacks faktiskt.kattenizze skrev 2011-05-29 16:20:11 följande:
Oceanny: aha, så äpplen och päron hjälper?? Då ska jag testa det..o juicen...börjar bli desperat läge här, jag skäller tom på tarmarna, de får väl hjälpa till och jobba lite tycker jag!
Grattis Fjällis!
-
Det är inte lätt, jag vet. För mig brukar tempen gå upp ett par dagar efter ÄL-utslaget och ligga där tills ett par dagar före mens. När embryot fäster så tror jag att tempen kan gå upp lite extra eller att man känner sig varm lite mer än vanligt. Jag fick ett sådant anfall 6 dagar efter återföringen, kände mig extra varm och mätte tempen flera gången, den låg på 37,2 då, innan och efter låg den 37+/- 0,1, normalt har jag 36,4-36,6. Om embryot fäster så bör tempen ligga lite högre än vanlig även efter BIM, men den sjunker senare så småningom, tror jag. Allt detta är mina egna teorier och upplevelser, men kan vara lika bra som annat.Enya70 skrev 2011-05-29 19:40:42 följande:Åh hoppas du har rätt. Nej tempen har inte sjunkit tillbaka till det normala men från 37.7-38.2 i 3-4 dagar så har jag nu cirka 37.3-37.6 och jag brukar ha 36.8-37.3. Så lite förhöjt är det fortfarande men inte som för några dagar sedan. Är det så att tempen bara är hög då embryot fäster?
Jag har lite illamående o lite drag i magen och ont i huvudet men that´s it lixom.
Det är helt enkelt bara att vänta och se....men hur lätt är det egentligen -
Det är helt rätt att livmoder är den bästa ställe för dina Li och Lo. Hejar på de!Inanna Li skrev 2011-05-29 19:09:26 följande:Turlid - Om man får minst 5 befruktade på dag 2 på min och Mias klinik så får man om man vill odla vidare till dag 5. Helst vill de inte långtidsodla ägg från kvinnor över 39 men de kan göra undantag om de tror att det att kan gå bra. Eftersom det inte gick så bra för mig med befruktningen förra gången när bara hälften av äggen blev befruktade var det osäkert med långtidsodling denna gång så det bestämdes en tid för ET på dag 2. Men så här i efterhand tänker jag att jag också mycket väl kunde ha väntat tills på måndag för att se hur många som skulle ha överlevt. Det är ju bra på det sättet att man kan sålla ut de bästa embryona som har överlevnadschans. Men jag ångrar mig inte då jag tycker att vi fick ett resultat över förväntan och jag tröstar mig med att livmodern ändå är en bättre inkubator!
Nu är det final i MM på SVT1. Får inte missas :)) -
Jag tror att ägget kan implantera sig i livmodern tidigare än så, eller kanske rättare sagt välja en plats i livmoder där den vill implantera sig och det ganska direkt efter återföringen. Sen ligger det där och väntar tills det är dags att kläckas.Inanna Li skrev 2011-05-30 11:49:07 följande:Eftersom jag gjort FET två gånger med 5 dagar gamla embryon (blastisar) så vet jag att de ska fästa ca 1-2 dygn efteråt. Det befruktade ägget kan inte implantera i livmodern förrän det har nått blastocyststadiet och "kläckts" ur sitt skal (brukar ske när embryot är sex dagar gammalt).
Blastocyst hatching in preparation for implantation
Kan inte se bilden, kan du skicka den igen? -
15 blåsor är ju många! Vad menar han mindre med korta metoden? Hur många blåsor skulle man få med långa då?mamman0301 skrev 2011-05-30 10:19:57 följande:Idag har jag varit VUL, ca 15 blåsor, några på 16 mm, ett par på 15 och 14 , så dom trodde inte dom skulle behöva fler vul innan äggplock. Han sa att det inte var så många blåsor pgr av att man kör korta metoden. Äggplock skulle nog ske i slutet av veckan.
Jag tycker det är topp resultat. Grattis! -
Tackar! Det har fortfarande inte fäst i min hjärna. Har så svårt att tro detgiba skrev 2011-05-29 23:27:17 följande:Hej igen de var ett tag sedan jag skrev något här men bara för de är det inte så att jag inte håller koll på er
Om jag fattat allt rätt så är Turlid gravid )) Ett jätte GRATTIS till dig!!
Jag tycker inte att du ska oroa dig för att du inte mår lila om det kan vara till någon tröst så mådde jag inte ila förens vecka 17 med mitt första barn och nu väntar jag mitt andra och då bara mått ila max 4 gånger på 26 veckor
Massor av kramar till er alla