• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjej 38 och No Ko Oi, grattis till era pluusar! Riktigt roligt att det händer så mycket gott nu i tråden!

Mia, grattis till 8 befruktade, det ler bli många blastisar på måndag.

Kram till er alla!

• turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-26 15:51:09 följande:
    Åh skulle aldrig skrivit ngt igår om molvärk varje dag. Bara för det känner jag intenting idag...
    Åhhhh så frustrerande. Jag vill ju verkligen tro på det här men svårt när man misslyckats så många gånger...
    Har väld rabbats av ruvarblues Rynkar på näsan
    Vet vad du går igenom, man vandrar mellan hopp och förtvivlan från dag till dag under ruvningen. Man tror att ovisheten är värst, men det är det inte, jag lovar. Däremot tror jag starkt på att det kommer gå bra för dig den här gången. Det är dags helt enkelt för dig nu. Kram!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-26 16:31:48 följande:
    Idag har jag gått vidare från depp till att försöka förtränga ruvningen helt. Jag missade ju ananasätandet den här omgången, men idag har jag suttit i solen i Hagaparken och ätit Ananassplitt och tänkt på Er mina kära FL-väninnorHjärta.
    Va gott med glass i solen! Ananasätandet avgör inte saken, det vet vi ju alla, det är embryot som bestämmer sig i slutända, men man gör förstås vad som helst för att optimera sina chanser.

Tack för att du tänker på mig (oss), jag lovar jag tänker på dig med och på er andra underbara kämpare. Många kramar!
  • turlid70

Veronica, lycka till på VUL idag. hoppas på många blåsor Glad

Zinfandel, du är envis en, testa människa! BIM passerad gissar jag och vi är nyfikna att vi dör.

• turlid70
    Boe skrev 2011-05-27 11:03:34 följande:
    Åter från VUL, 10-15 blåsor (märkligt att han inte var mer exakt) och alla var i samma storlek ca 13mm. Jag är mycket nöjd! Hoppas att det är något i blåsorna ocksåGlad Får veta i em när ÄP men han trodde onsdag eller torsdag i nästa vecka. Åhh det känns så skönt att det går framåt. Tycker att denna IVF är mycket kämpigare än de tidigare.
    Härligt med så många blåsor och bra storlek tycker jag, vilken strutdag är du på?
    Nä, läkarna säger aldrig exakt, för att vara på den säkra sida så klart. Lycka till!
  • turlid70

Pratade med kliniken och ville ha recept på progresteron, men fick det inte Skrikandes. Det räcker sa dem, men man ska ju fortsätta till v12 sa jag! Men inte det, deras läkare säger att det räcker. Så arg!

Som tur är så har jag kvar lite från förra behandlingen plus ett uttag på 6 paket till från förra gången också, så att det räcker till VUL då jag är i v8 i alla fall. Ena gången fick jag alltså 12 paket, andra bara sex, varför det? Vad säger era läkare hur länge ska man ta proggisarna?

Skulle jag minska dosen till 2ggr om dan då räcker de längre. Vad tycker ni? 2 progresteron är ju bättre än inget alls eller hur. Eller ska jag köra med 3 tills de tar slut? Kan man köpa fler utan recept?

• turlid70
    Boe skrev 2011-05-27 11:17:06 följande:
    Tack ! Jag har ständig strutdag Flört men är på sprutdag 8. Är det inte lite stora blåsor för den dagen? Oddvar tyckte det var kanon i allafall så då får man väl tro på detGlad
    Jag hade bara en eller två på 12 mm samma dag, så att dina blåsor är kanon! Grattis!

Min hjärna är urblåst på allt vettigt, har ingen kontroll över hur jag skriver Skäms Sorry för alla gånger!
  • turlid70
    mamman0301 skrev 2011-05-27 11:32:54 följande:
    En fråga till här från en nybörjare. Jag är på sprutdag 4 idag, och idag har jag sån smärta i magen som jag alltid gör innan  jag ägglossar, är det vanligt att man har sån värk under sprutdagarna? Nån som vet?
    Det är normalt, dina äggstockar jobbar och producerar. Smärta kommer ju alltid först. Oroa dig inte, du kommer inte ägglossa så tidigt. Risken är väldigt liten att man spontan ägglossar över huvud taget under sprutning. Vi alla har varit nybörjare och nojjat oss för samma saker, men äggen smet inte iväg, jag lovar.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 12:32:53 följande:
    Detsamma Enya -  hur går det med bluesen idag?

Jag kan bara säga en sak om min ruvning; det är den mesigaste jag har varit med om. Det känns som man har plockat ur hela underredet på mig, det känns ihåligt och flygande lätt och ingen aktivitet whatsoever. Är på CD 25 idag och kan konstatera att jag känner mindre än vad jag gör i en vanlig ostimulerad menscykel. Fnular på tjuvtest imorgon, vi får se.  
    Det kanske det som är grejen, att inte känna någonting! Hoppas, hoppas och håller tummarna! Lycka till med testet imorgon. Kram!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?