• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Innana Grattis till dubbel ruvning! Det är ju det som räknas just nu Solig.

Men förstår att du är frustrerad, mig hände det ju samma sak, fast kliniken tog beslutet själva att kasera 7 st embryonSkrikandes. På Huddinge frös de ju in ett på dag 2 och odlade resten som blev 2 blastisar på dag 5 och 6, men inte CvL, de odlar aldrig.

Läkarna vrider frågan på sådant sätt att de får det svar de själva vill ha från dig. Oetiskt det med, men att "bara" slänga är ännu värre.

Hur som haver så tycker jag du gjorde helt rätt att frysa in de två perfekta!

Grattis igen och välkommen till ruvarnojja!

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-27 12:57:37 följande:
    Tack Hjärta! Det var verkligen jättejobbigt att behöva bestämma sig så snabbt! Men båda läkarna övertalade mig på sätt och vis att frysa idag! Jag tänkte på att immunförsvaret är fullt upptaget med annat än att stöta bort embryon Skrattande
    Helt perfekt timning med förkylningen! Glöm inte ananasen idag och några dagar framåt Flört

Det kommer att bli bra det här, jag känner liksom på mig det. Kram!
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-27 12:07:26 följande:
    Jag har kvar proggisar hemma från färskförsöket i vintras. Vet inte hur många... Jag har inte fått order om proggisar nu. Så dom bara ligger kvar därhemma. Vill du ha dom?
    Spara de så länge, jag hämtar ut resten på mitt gamla recept och det lär ju räcka ett tag. Sen ska vi se. Tack för du vill dela med dig. Hur är det med dina sympton idag?
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-27 13:14:51 följande:
    Här kommer mina tuttar.
    -
    -
    -
    -
    -
    Och här kommer resten av kroppen. Dvs dom är skitstora och ömma. Och dom är inte direkt små från början heller... Lite molvärk i livmodern och lite drag i ljumskarna, önskar att det vore mer. Lite illamående oxå. Ska köpa tuggummi, det hjälpte mot illamåendet föra gången. Sen är jag otroligt glad (orkar inte oroa mig just nu, det lär börja vilken dag som helst) och kan inte koncenrera mig på jobbet alls!!!
    Känner lite lite av mina tuttar idag också, annars nada :((. Har inte testat idag, men imorgon gör jag det. Att koncentrera sig på jobbet? Det har jag glömt hur man gör :)))
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-05-27 13:20:21 följande:
    JAg förstår inte heller det. Varför skulle det vara ett problem. Verkar jättemärkligt!
    De sparar på utgifter helt enkelt
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-05-27 13:14:51 följande:
     Sen är jag otroligt glad (orkar inte oroa mig just nu, det lär börja vilken dag som helst) och kan inte koncenrera mig på jobbet alls!!!
    Har också bestämt att sluta oroa mig, det blir som det blir. Som Snösport säger små milstolpar liksom, nästa är VUL den 17/6 för mig.
  • turlid70
    callimero skrev 2011-05-27 13:14:37 följande:
    Vat inte hur lång väntetid det är, de jag vet har sökt i efterskott. Tror 1-2 månader. Nu hoppas jag såklart du slipper fundera på fler försök!

Grattis Inanna, vilket toppenresultat. Men så jobbigt beslut!

Så mycket som skrivs i denna tråd, härligt, ledsen att om jag missar att kommentera minst hälften av er men jag hoppas på er alla. Känner mig dock i en annan mindre lyckad klass än alla unga värphönor här. 
    Du är välkommen här precis som du är, vi har ingen klassning här och vi hoppas massor för dig som för alla.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-05-27 13:37:25 följande:

Turlid: Håller du fortfarande på och testar? Ta det lugnt fram tills VUL:et den 17. Jag vet, svårt som attan. Du ÄR gravid tills motsatsen är bevisad!! Så det så.

Tack Glad Vad bra att du dök upp, har en fråga till dig allvetare. Kan jag minska progresteronet till 2 piller om dagen, då jag inte fick nytt recept från kliniken, men det jag har hemma och lite på apoteket räcker i 3 veckor till om jag tar 3 om dagen? Enligt kliniken skulle jag alltså sluta redan imorgon, men det vill jag ju inte.
  • turlid70
    Mia69 skrev 2011-05-27 13:41:21 följande:
    STORT GRATTIS Inanna! Visste att det skulle vara många mogna och 10 befruktade är ju fantastiskt!SkrattandeLi och Lo version 2.0, härligt!!!Hjärta

För att trösta dig kring ditt beslut har jag funderat mycket på kring blastocystodling av ej toppkvaliteembryo. Är nyfiken, Turlid, dina 5- och 6-dagars embryon, var de från topp-embryon dag 2 eller 3? Kanske är det bara bortkastad tid att sätta in blastocyster som inte har sitt ursprung ur toppembryon från början??? Tror kanske att det blev rätt beslut ändå, Inanna. Nu har du säkrat 2 toppembryon i frysen!!! Jag är så glad för din skull!!!

Jag hoppas och hoppas på att det finns en bra blastocyst till mig på måndag (är verkligen tvivlande just nu). Jag pratade med lab.-kvinnan igår och jag kommer vara noga med att få den blastocyst (om det nu finns någon) som har sitt ursprung ur en bra 3-dagars (man tittar till dem då). Usch, har verkligen en dålig känsla kring måndagen!!!Rynkar på näsan
    Jag fick ett topp och ett mindre bra tillbaka. Ett annat topp frystes in på dag 2, andra mindre bra (också 7 även då) odlades vidare till dar 5 och 6. Inget av alla dessa gav mig ett något litet plus.

På CvL sorterar de mycket hårdare och satsar inte på odling alls, kanske lika bra det.

Klrt det kommer finnas fina blastisar på måndag, inget annat är beställt!
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-05-27 14:23:14 följande:
    Jag tar 2 / dag började vid test och sa det till gyn att jag kommer ta det minst till VUL och hon sa att det är ok och har kollat detta med IVF läkaren förra gången och han sa visst är det helt ok att ta progesteron t o m VUL så gör det med 2/dag...känns ju bättre än ingen tycker jag med.
    Varför tar du de? Det är ju ett naturmirakel!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?