snorpan02 skrev 2012-09-22 16:04:23 följande:
Kram på er
Ps Ni som har gjort fler FET brukar ni vänta en mens innan ni gör det igen och är det ngt annat man kan göra innan FET förutom kortisontabletterna, jag menar ägget/spermiens kvalite kan man ju inte längre påverka, ska mán vräka i sig D vitamin?
Kram till dig. Så tråkigt. Man blir så ledsen.
Jag vet inte riktigt vad som kan ha hjälpt till med mitt plus eller inte eftersom jag har gjort så mycket dom sista månaderna.
Jag körde en kraftig pencillinkur i våras med efterföljande receptfri behandling med först pevaryl och sedan ovesterin och lactal balans. Över sommaren vräkte jag i mig (kul med tanke på Hemulens inlägg) rå broccoli och rå blomkål som jag var dundersugen på.
En vecka innan FET i naturlig cykel började jag stoppa i mig prednisolon 5 mg (som jag ökade först till 10 och sedan till 15 mg dagarna kring FET, för att sedan gå ner på 5 mg igen. Det äter jag fortfarande (är i vecka 7). Jag har också stödbehandlat efter FET med progynon 2 mg två gånger per dag samt en progesteronvag varje kväll. Egentligen ska det inte behövas då jag har haft egen ägglossning och gjort FET i naturlig cykel. Men vi körde så. När jag plussade slutade jag med progynon men fortsätter med progesteron tills vecka 12.
Utöver det har jag proppat i mig ett par vitamintillskott: Ganska starka Omega3, Vitamin D samt en burk som heter Folsyra/B6/B12.
Och förutom detta hade kliniken gjort AHA på mitt embryo.
Tidigare vid FET har jag gjort ett nytt nästa cykel, men det beror kanske på om man kör stimulerat eller ostimulerat? Kör man mycket hormoner kan jag tänka mig att det är bra att vänta en cykel så att kroppen hinner andas lite.