-
Tack. Hur har du det? Du är saknad.Skytten skrev 2012-10-21 22:57:27 följande:Grattis Hemulen! Så roligt!!! Jag är sällan här men det är alltid lika roligt att följa er och se hur det går. Sunseed - stort grattis till dig också!
-
Jag håller fortfarande tummarna, även om jag förstår din sorg och tomhet.Prickigchokladmal skrev 2012-10-22 12:34:17 följande:Hej alla,
Minus idag rd 10. Vet att det är lite tidigt men tror inte att det finns någon chans, känns som det brukar när det inte har funkat. Har lite bruna flytningar också. Det var vårt sjätte transfer och nu tom frys. Känner mig jätteledsen och gråter som en fontän. kram
Jag vill bara säga att jag började få jäääättesvaga plus runt dag 9-10, men då var det en sexdagars dom hade satt in.
*kramar om* -
Människan är ju egentligen fantastisk på att klara av situationer och känslor, även om det såklart behövs ett ton med tid till vissa saker. Jag blir jätteglad när jag hör att du och ni är lyckliga. Det gör mig så glad! All lycka till er, vad ni än företar er!Skytten skrev 2012-10-22 14:24:25 följande:Sunseed - jag har det bra! Jag saknar er också! Inga nya mirakel i sommar men det känns alldeles okej. Och vi har nu ställt in oss på det liv vi har och är faktiskt lyckligare än vi varit på mycket länge. Hittat ett lugn och en acceptans som är jättebefriande, på alla sätt.
Hur är det med dig?
Önskar er alla lycka till! Så härligt med er som lyckas som ger hopp åt andra. Jag håller tummarna!
Jag är halvtidssjukskriven på grund av att jag somnar sittande när som helst , men utöver det mår jag bra. De första tio veckorna har varit kämpiga, men nu har i alla fall humöret vänt, och bara det är en välsignelse. -
Välkommen! Och ett stort lycka till med ruvningen. Vad spännande!Jeanette70 skrev 2012-10-22 15:19:10 följande:Hej! Hoppar gärna in här hos er ! Som sagt så är det över 2600 inlägg så man får väl gå tillbaka ett tag då och då
Jag är 42 år och håller nu på med IVF. Har gjort ett första ET som inte blev något utan blödning kom som en klocka på mensdagen.
Hade 5 i frysen och gjorde ett ostimulerat FET (12/10) vid nästkommande äl.
Det första dom tinade tappade en cell så den blev 3-cellig, så läkaren fortsatte att tina upp nya ,2 stycken klarade inte upptiningen och den 4:e var ett fint 4-celligt.. Under dagen hade det första börjat att dela sig och var ett 5-celligt när vi kom till kliniken ( Linné) så jag fick 2 stycken insatta. Är i dag på rd 10
Följer gärna med här!
Det är svårt att hinna läsa ikapp sig här inne, men man får mycket stöd och support, i både med- och motgångar.
Själv är jag 41 och har IVF:at i snart två år. Vi fick äntligen plus med vår 6:e blastocyst (en frysis efter FET i naturlig cykel). Jag är nu i vecka 11. -
Tack. Jag mår fint förutom en trötthet bortom denna värld. Nu blev jag halvtidssjukskriven ett litet tag, så får vi se om det ger med sig. Jag somnar sittande varje dag. Första veckorna var jag på uselt humör och jättedeprimerad. Det var väl en chock för kroppen med alla hormoner. Det har stabiliserat sig för någon vecka sedan *tack och lov*. Just humöret var värst att hantera första veckorna. Jag har haft tur att slippa kraftigt illamående så förutom trötthet och en hel del förstoppningar (och att jag har svullnat fyra kg) så går det jättebra.Jeanette70 skrev 2012-10-22 20:07:49 följande:Sunseed: Tack så mycket Ja det var/är ett antal sidor att läsa så man får lära känna er på nytt här ifrån och sen gå tillbaka då och då...
Ett jätte stort grattis till dig/er, va roligt att höra Hur mår du? -
Lycka till med ALLT!Skytten skrev 2012-10-22 20:30:32 följande:Tack Sunseed!
Ja, det känns verkligen så bra.
Vad härligt att höra att du är mitt i det underbara. Även om tröttheten är förlamande. Men så värt det förstås. Bra att vara halvtidssjukskriven. Jag ska kika in bland och följa det som händer dig. Kram! -
Vad skönt att det börjar vända. Man behöver verkligen några dagar att bryta ihop, men av någon underlig anledning är det ju ofta så fantastiskt att man hittar styrkan någonstans. Ge inte upp!Prickigchokladmal skrev 2012-10-23 22:26:34 följande:Tack sunseed och missboring, känner mig mycket bättre till mods idag. Nu ska här fokuseras på alla er som det gått vägen för och tänka framåt. Kram
-
Vilket fint inlägg. Jag blir rörd.Poppy 2012 skrev 2012-10-24 20:03:20 följande:
Hej tjejer!
Det är ett tag sedan jag var här inne, men jag tänkte titta in och säga adjö.
Efter semester gjorde vi ett FET med en 6-dagars, och jag tog både barnalbyl och Prednisolon. Till vår stora lycka fäste den lille, men det blev en kortvarig lycka. I vecka 8 fick jag missfall, och förra veckan var jag på sjukhuset för skarpning.
Jag har ett stort myom i livmoderväggen som började växa under graviditeten. Myomet tog allt syre, så den lille dog. Tyvärr så går det inte att operera bort myomet, det är för stort. Om jag försöker operera bort det, finns det stor risk för att hela livmodern tas bort. Hade jag vetat om att det skulle bli så här hade jag aldrig satt igång med IVF:erna, men livet är som sagt en lång skola.
Som ni förstår kommer vi inte fortsätta med några fler IVF-försök. Utgången kommer säkerligen bli den samma nästa gång. Vi får gå vidare på andra sätt med att få barn. Vi kommer troligtvis att använda oss av en surrogatmamma i USA. USA är det enda landet som vi känner oss säkra med.
Stort lycka till! Jag vet hur hårt ni alla kämpar och jag önskar av hela mitt hjärta att vi alla får det barn som vi idag saknar.
Stor kram!!
PS. Jag tänkte på det idag, jag är faktiskt redan mamma. Jag råkar bara inte ha mitt barn hos mig ännu.
Vilken resa ni har gått igenom. Och vad skönt att ni har hittat andra vägar som kan kännas bra för er. Jag önskar er all lycka till. -
Tack så jättemycket!Ypke skrev 2012-10-26 08:15:41 följande:Sunseed och Hemulen! STORT grattis till er. Önskar jättemycket att allt går bra hela vägen!
Om ni har tid och möjlighet får ni gärna skriva om huruvida ni gjorde något särskilt den här gången när det tog sig. Kram till er!
Det var nog en hel del som var annorlunda den här gången.
- Jag hade en infektion efter hysteroskopi, så i maj körde jag en dunderantibiotikakur med två olika, starka sorter. Efter det gjorde jag "egen" efterbehandling för miljön i livmodern. Först Pevaryl i några dagar, och därefter varannan dag med Ovesterin och varannan dag med Lactal Balans i två veckor.
Efter det hade vi en lång sommar där kliniken var stängd. Jag umgicks med vänner, åt god mat och drack vin och hade semester.
Inför försöket i slutet av augusti började jag på eget bevåg äta prednisolon, 5 mg. Jag började ca 5 dagar innan det var dags för FET i naturlig cykel. Dagen före tog jag 10 mg, införandedagen 15 mg, dagen efter 10 mg och därefter kör jag 5 mg ända tills vecka 12. Jag går in i vecka 12 imorgon och börjar snart fasa ut prednisolonet med 2,5 mg per dag tills dom tar slut.
Kliniken gjorde även AHA på ägget. Jag har läst mig till att äldre ofta har hårdare skal än yngre - och eftersom jag aldrig hade fått plus trots fem toppenblastocyster så provade kliniken AHA på denna sjätte blastis.
Även om det var FET i naturlig cykel fick jag köra Progesteron och Östrogen som efterbehandling. Östrogenet slutade jag med direkt när jag fick plus. Progesteronet körde jag några veckor extra "för säkerhets skull". Sedan kände jag att jag mådde hemskt dåligt i humöret, så då lade jag ner progesteronet eftersom man tillverkar det själv när man har satt in i naturlig cykel. Däremot skadar det inte att ta lite extra.
Annars har jag inte gjort något annorlunda, förutom att jag har fortsatt knapra D-vitamin, Folsyra och Omega 3. -
Jag har!!!myran6801 skrev 2012-10-27 10:34:03 följande:Hej finisar, jag undrar om det är ngn som har ett pkt Gonal-f 450 över. Jag samlar medicin för att ta med till donatorn. Har ju som ni vet gått över till ÄD. Kram
Hur många behövs?
PM:a mig din adress så postar jag på måndag i så fall!