• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-06-01 14:03:21 följande:
    Brallis: hoppas allt har gått bra idag......
    ¨
    Jag kan mycket väl förstå er gravidoro, jag kommer nog bli ännu värre!! Men just nu känns det som ett lyxproblem i min värld Flört 
    Jag håller med att det är ett lyxproblem och tro mig jag är så less på mig själv för det. Ska bättra mig, jag lovar!
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-06-01 14:17:05 följande:
    Turild: ömma bröst är ett symptom..jag har inte haft det ens så alla är olika..pirr i 5 sektunder i brösten någon dag, molvärk ett par fm  på 1 1/2 vecka ...så ha en jättehärlig semester så hoppas jag du mår toppen efteråt och spyr som bara den hi,hi,hi!

Som sagt detta är lyxproblem för den som inte blir gravid och det var iaf för mej knappt 2 veckor sedan då man undrade om jag någonsin kunde få ett + så det måste väl ändå få vara mer positiv upplevelse än hysteri och du drar med mej i oron som sagt.   Men jag har inget tålamod med sådant i vanliga fall och kasnke än mindre nu:
    DETTA SKA GÅ KANONBRA!! jag är gravid, jag ska ha barn!!
    Förlåt, förlåt, jag är så jävla ego. Det är bra att du skäller på mig, det gör mig att vakna upp och glädjas för det jag har och inte fastna i mina grublerier. Jag tar över ditt mantra nu och det känns genast bättre! Tack Snösport.
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-06-01 14:38:36 följande:
    Turild: du väntar ju ditt tredje barn, vilken total lycka!!! Det här är ett galet riskprojekt från början till slut och man behöver inte leta faror för att finna dem. Och ju fler faror man ser desto fler kommer de att bli, man kan nog finna precis hur många som helst. Det hade ju varit fantastiskt om bebben stack ut en flagga ett par gånger om dan och viftade "jag växer & frodas & lever"!

Min lycka skulle vara fullkomlig bara vid ett ynka litet plus...... Bara att få ser hur ett sånt ser ut..! Njut av din graviditet - hur länge den än varar. Du har kämpat för den, du är värd den och det kommer att går bra. Ni får inte oroa varandra, det blir inte bra. Precis som det nojjas över antal ägg här ibland, i en tråd där de flesta inte får mer än några stycken blir inte heller så bra. Vi måste kramas istället Hjärta
    Tack! Du är verkligen så klok som en ugla. Jag önskar så att du får ett plus snart, det är ju så naturligt att bli med barn, vad är felet egentligen?

Jo, jag vet, jag har ju två barn och det dröjer inte länge tills de har egna barn (vill så gärna hinna innan dem bara :)) ) och dem är så klart det bästa som finns. Även maken säger att han är tacksam för att han har två bonusbarn, andra har ju inte ens det.
  • turlid70

Ja, att uppleva ett plus är något alldeles underbart och magiskt. Önskar att alla får uppleva det.

Nu ska jag sluta "jobba" och måste hem och packa, det blir ju inte mycket gjort ändå, skrev en A4 i en rapport på en hel dag, fy vad betalar dem lön till mig för?

• turlid70

Hej alla! Inatt kom vi hem från vår semester. Det tar en hel dag att för mig att läsa ikapp allting misstänker jag, men börjar med ...

Enya, beklagar djupt att det inte gick vägen denna gång heller, hoppas ni hittar väg att fortsätta kämpa och jag kommer att hoppas för er hela vägen.

Inanna, dina symptom låter onekligen lovande! Du har passerat BIM förstår jag och har ovanligt lång till TD. Du behöver inte vänta till den längre, testa människa! Kom ihåg mina nojjor, vissa dagar kände jag mig fullständigt ogravid och det gör jag fortfarande, plötsligt försvinner alla dem få symptom jag ändå har ibland och börjar igen nästa dag. Lycka till.

• turlid70

Tack för att ni tänker på mig och undrar. Jo, som det verkar så är jag fortfarande gravid. Testade med CB förra fredag, andra dagen på vår semester och exakt 4 veckor efter ÄP. Det stod vackert "Gravid 3+". Det kändes bra just den dagen, lite illamående och lite värk i magen, så vi hade berättat för svärföräldrarna. Maken skrev dagens historia i dagboken och hans mamma fick läsa den. Hon läste snabbt igenom allting och fastnade först på slutet där det stod att vi testade för att kolla om jag fortvarande var gravid, hon såg nästan chockad ut och hans pappa började gråta, dem har nog slutat hoppas på att få några barnbarn överhuvudtaget.

Bara någon dag efter det försvann alla mina få symptom och brösten slutade ömma, återigen tappade jag hoppet men försökte hålla humöret uppe. Någon dag efter det kom mina svaga symptom tillbaka och så håller det på. Tempen ligger fortfarande på 37 på morgonen, men kan variera på dagen och på kvällen. Jag är hård i magen, kan nog liknas med förstoppning. Idag är det exakt 5 veckor efter ÄP och då är jag väl i v7+0. En vecka kvar till VUL och jag längtar dit så.

• turlid70

Phuuuuuu, nu har jag iaf skummat igenom allt ni skrivit. Jösses vad ni skriver :))

Kalimero och Rowanda, beklagar verkligen era minus, så himla trist Gråter, finns knappt några ord som tröstar. Många styrkekramar till er.

Nu är det spännande igen med massa nya ruvare. Boe, Veronica, mamman och Thule grattis till ruvarstatus! Inanna fick sällskap och jag holler tummarna för er alla.

Ni som planerar resan till Ludmila. Jag hoppas så att det blir lyckat. Hörde också att hon höjde priset till 2000 från 250 kr. Min teori är att hon fick för många besök och kan inte redovosa alla dem som landstingens. Därför måste hon ta betalt för privata besök ibland för att inte bli ifrågosatt av myndigheterna, återigen Sverige i sitt nötskal. Vissa patienter betalar fortfarande landstingstaxa till henne, har jag hört, men troligtvis hinner hon med fler patienter än vanliga svenska läkare och blir misstänkt direkt. Darför är hon tvungen att ta privattaxa av vissa patienter som är säkert till självkostnad. Ska ni åka ditt och behöver en tolk med er så hämta mig på vägen, jag kan ryska ganska flytande :))

• turlid70

Vilken värme är det här! Det är mycket varmare än på Azorerna, men det har varit trevligt ändå, mycket fin natur och underbara vyer. Jag åt fisk eller annat från havet varje dag, rätt så less på fisk just nu och längtar efter en saftigt köttbiff, vilket ska bli ikväll. Njuter av sol och värme hemma i Sverige.

• turlid70

Slemtorsk, jag tycker absolut du ska ringa. Nu vet jag inte exakt vilket test dem ska göra, men när vi lämnar våra så måste vi absolut göra det på mensdag 2-4, det är då man mäter FSH som är ett mått på äggkvalite. Ring nu! Hoppas dem har tidigare tid för dig, senast måndag. Lycka till!

• turlid70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-06-10 15:43:51 följande:
    ska göra en "Kavitetsundersöking".. man sprutar in saltvattenlösning i slidan och kollar sen på ultraljud om man ser några håligheter (kaviteter) eller ojämnheter som skulle kunna försvåra för ett embryo att fästa....det var viktigt att man inte blödde längre men också att det var FÖRE ägglossning...så jag får väl ringa på måndag då för nu har de nog stängt...
    Jaha, då är det kanske inte så bråttom. Ska dem göra på onsdag nästa vecka eller vecka efter det? Om det är på onsdag nästnästa vecka så måste du nog ringa i alla fall.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?