IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Önskar och hoppas så att du slipper fler försök över huvud taget - inget annat än syskonförsök i så fall.
hej vänner,
jag skickade frågan om extra östrogen efter ET till Svend på CFC. Nedan ser ni min fråga och hans svar;
Svend, jag undrar vad du anser om att ta extra östrogen efter ET. Jag är 43 och skall göra mitt 5:e IVF (första hos er). Har hört att vissa kliniker rekommenderar extra östrogen till kvinnor 40+.
Nä egentligen inget allvarligt så länge jag tar det lugnt och vilar. Så det ska nog gå bra. Har dock varit inlagd och nu äntligen tagit prover för bakterier i underlivet....Jag tror det är JÄTTEKLOKT att man tar dessa prover INNAN man blir gravid. Helt vansinnigt att inte ta bakterieprover innan IVF!!! Verkar som Ludmila tänker helt rätt. Det är förmodligen min urinvägsinfektion som spökar....
Victoria: den information som jag har fått stämmer överens med din läkares, d v s ett lågt AMH-värde säger ingenting om äggkvalitet; endast en sinande äggreserv. Så det kan absolut finnas guldägg kvar. Du är "bara" på sprutdag 6, och flera äggblåsor kan säkert hinna växa till sig till på måndag. Höjde hon sprutdosen?