-
Så gjorde jag också, 3 st fram till för en vecka sedan ca, sen 2 st och from idag tar jag bara en till natten. Läkaren sa till mig att göra som jag vill med det, men det behövdes inte tyckte han, jo då tänkte jag, tom v12 då ska jag göra NUBB undersökning den 20/7. Inskrivning hos BM den 11/7 och då lämnar jag alla prover till NUBB/KUP eller NUPP vad den nu heter.Inanna Li skrev 2011-06-15 15:45:51 följande:Jag tror jag gör som du! 3 om dan fram till första VUL den 29 juni! Jag har ju gott om vaginaltabletter kvar! Jag litar på Ludnmilas råd! Jag är i vecka 6 idag (5 + 0) och kommer vara i 7 + 0 på VUL om exakt två veckor. Jag är glad att det blev senare denna gång! Förra gången syntes ju inget i 6 + 3 och då fick jag ju vara orolig i en vecka innan MA blev konstaterat!
-
Tack min vän! Först gråter man av sorg sen av lycka inom bara två timmar. Så tokigt det kan bliFjällsippan skrev 2011-06-15 14:27:51 följande:turlid: *pustar ut*, stort grattis till lilla hjärtat!
Det måste vara en turdag även för dig, du fick din ÄL och är fri från hinder efter behandlingen. Kör på hårt nu! -
Tack Jag blir så överväldigad när jag tänker på det, en lyckovåg som liksom sköljer över en då och då. Läkaren tog mig verkligen på allvar när jag jämförde med min tidigare graviditet och MA och frågade och vi ville se ändå om det var dåligt. Jag ville egentligen inte, men är en sådan som kräver fakta så vi sa att vi ville. Plötligt säger han att inget är fel på det här graviditeten. Min första fråga om hjärtat slog. Här, sa han och pekade på ett litet vitt streck som blinkade. Det var helt magiskt .Fahlvik skrev 2011-06-15 20:16:31 följande:Turild: Grattis till ! Det blir mer verkligt är man får se det lilla hjärtat picka därinne. Äntligen!
-
Tack ! Lycka till på ditt VUL imorgon. Kommer hålla tummarna så hårt så hårt för dig och ditt lilla pyre.No Ka Oi skrev 2011-06-15 20:45:42 följande:Vilket otroligt stort leende jag fick när jag läste om att du testat positivt idag Inanna!! Helt underbart!! Grattis!!! Och ett stort grattis till dig oxå Turlid som fick se ett pickande hjärta. Det är ju en underbart ögonblick!!
Boe, en stor kram till dig! -
Usch och blä för mensen, önskar dig att det går över snarast möjligt och du kan köra på i sänghalmen Kram.Boe skrev 2011-06-16 08:36:52 följande:God Morgon,
Inanna,
Hoppas du sovit gott & drömt om ditt underbara
Fjällis,
hoppas att du hade en härlig kväll efter ditt positiva ÄL test
Mammagås,
då kör vi FET samtidigt på CvL, kul med sällskap & då ska det bara gåååå!!!
Ego,
Mensen från HELL, kolsvart niagarafall & värkar som om hela härligheten var på väg ut. Är det inte så att det blir värre ju fler ägg man producerade? Dags för att mumsa lite mer treo igen.
Ha en bra dag! Kramar -
Jag har haft och har fortfarande lite gulaktiga flytningar, tror också att det beror på progresteronet, dock tror jag att det började lite senare än RD10. Ring till kliniken och fråga.Veronica1 skrev 2011-06-16 09:28:36 följande:
Ursäkta mig men här kommer en skum fråga ang flytningar, sorry men jag känner att jag måste fråga... Jag är på RD 10 idag & sen några dagar tillbaka så kommer det gröngula lite slemmiga flytningar, det är inte mycket men dom finns där som små snorkusar. Kan det vara nån biverkning av progesteronet eller??? Jag tror inte jag har haft så de andra gångerna...
Ha det gott :)
-
Men vännen, inte njursten också, fan vilken pers. Hoppas att det går över fort, för det kan ju den göra utan att man behöver göra något åt det, men kolla måste man och följa upp detsenare. Kram.Snösport skrev 2011-06-16 10:19:00 följande:MammaGås, Boe: för mej brukar också mensen vid minus eller i vanliga fall komma i full fart och mycket smärtsamt.
Nu vid missfall har jag som vid normal mens har 3 dgr extrema blödningar inte haft så farligt helt enkelt och mindre blodklumpar än vid normalt även om de har varit mer slemmiga nu och trodde de avstannat men slemblod kommer fortfarande...svårt med tampong då en klump lägger sej på så det rinner brevid och läcker istället som oftast vid mens då det tas upp av tampongen ...men idag testar jag tampong.
Nytt hcg blodprov idag igen och läkarbesök för det kändes som njurstensanfall inatt så jag har ju lite ont liksom ...varför nöja sej med en sak när man kan må dåligt av så många olika saker. -
Tackcallimero skrev 2011-06-16 10:27:14 följande:Grattis Inanna!
Och Turlid, så härligt att få se!
Kram till dig Boe.
Imorrn ska jag upp till Sundsvall jag med. Blir intressant att höra vad hon säger.
Lycka till imorgon du med. Tumme upp för Ludmila! -
Om jag har missat tacka någon så vill jag skicka ett varm tack till er alla underbara tjejer fom finns alltid här och ställer upp i alla väder. Tack och kram!
Igår var vi ute och åt middag med avdelningen, jag satt nästan mittemot min chef och kände mig tvungen att beställa en öl för att inte framkalla några funderingar. Jag drack dock bara halva. Tidigare under dagen igår presenterade chefen våra planer för framtiden och sa att han hoppas att vi inte blir färre. Ucsh kände mig som en liten skurk att jag kan bli den första som måste ersättas. Gillar verkligen min chef, så kunnig och snäll. -
Bra jobbat!Fjällsippan skrev 2011-06-16 12:52:20 följande:Tack . Det blev kanske den mest erotiska upplevelsen i mannaminne, men hoppas att spermierna gör sitt nu när förhoppningsvis några bakterier är utplånade (nu har vi har bara 2 dagar kvar på antibiotikakuren).