• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

AnnaLinn skrev 2011-07-04 12:26:10 följande:
    Och Turild70: förstår din oro, själv så analyserar jag det minsta lilla och då tolkar jag nästan alltid detta som negativt men det är ju inte alltid så! Kanske en försvarsmekanism? Bra ändå att du fick tid till dr+bm nästa må! Håller tummarna för dig!! 
    Tack! Ja, efter flera negativa rundor så är man misstänksam mot alla tecken, om dessa finns så tänker man varför finns dem på det sättet, finns det inga symptom då undrar man vart tog dem vägen och så börjar man om Skrattande
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-07-04 14:16:16 följande:
    Nämen det finns verkligen inget skadligt med kolsyrat vatten!! Kanske är det mindre bra om man vill gå ner i vikt, enligt en del, det är naturligtvis alltid bättre med vanliga kranvatten så det beror ju på alternativet. Har man druckit mycket läsk så är ju kolsyrat vatten bättre under en övergångsperiod. Och 1-2 glas kolsyrat vatten till middagen som vi dricker medför inget åt nåt håll, då går det under "roligare än vatten men fortfarande inte osunt" men ännu hellre skumpa jiiiiiiii Tungan uteSkrattande
    Tror inte det heller, man rekomenderar ju dricka kolsyrat vaten när man är magsjuk t.ex. Några negativa effekter visste jag inget om, läsk däremot vet man ju att den inte bör drickas till middag varje dag, men på helgen eller på fest tänker iaf jag inte bry mig om det. Tackar aldrig nej till skumpa heller, men nu för tiden bara alkoholfri förstås.
  • turlid70
    kattenizze skrev 2011-07-04 14:47:21 följande:
    Turlid: Jobbigt att inte ha några känningar, jag har massor, t ex idag när jag gick upp för en brant backe får jag en stenhård mage så visst är något på gång därinne...Underligt att vårt landsting inte har extrakoll av någon doktor bara för att det är en IVF-grav, här är det bara BM som gäller. Och inte särskilt ofta heller så här i början. Jag tycker nog att det är rätt skönt, känns så normaliserat på nåt sätt. På ett annat vis vill man ju helst ha UL varje dag för att det är så roligt att se de små.
    Man får ju en bekräftelse varje gång man känner något, men svårt är det ju annars.

Gillar min BM, hade henne förra gången också, hon verkar påläst just med tanke på UVI och TSH tog jag upp också, då sa hon att den ska ligga under 2 och eftersom den gjorde det inte förut så skulle den kollas nu utan några vidare disskutioner.

Själv tempar jag morgon och kväll, mäter blodtryck då och då och har börjat lyssna på magen med stetoskop, hör dock inget än. Blodtrycket ligger ganska lågt på morgona iaf, min HS säger att det är bra.

Längtar så till nästa UL och få träffa pluttisen, det blir förhoppningsvis nästa vecka på NUPP test.
  • turlid70
    Kalimero hoppas det går bra för dig imorgon, önskar dig lycka till och hoppas verkligen att du lyckas med det här, det är du allt värd, det andra kommer att lösa sig får du se. Kram

Lumix, grattis till Plus! Underbart, önskar er mycket lycket till!
  • turlid70

Skönt att veta att Inanna har lite hopp om framtiden. Hon ska väl på en kontroll imorgon igen, tänk om det händer ett mirakel, finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag önskar henne det. Tack Zinfandel att du har lite koll på henne också.

Förresten, tänkte på ditt besök hos gyn, fy vad arg man blir, man ska vara sin egen doktor så är det bara. Att ta test på GBS är "godkänt" av landstingen och läkarna bör inte snåla med tetet, även privata för att dem får ersättning för det, det sa en gyn läkare till mig förut. Stå på dig nästa gång och kräv att din gyn läkare tar testet också. Lycka till!

• turlid70
    AnnaLinn, ruvardagar tickar på, hur mår du så här dags?

Maryhe, grattis till frigörelsen, måste kännas underbart att slippa slaveriet på det där hemska stället.

Skytten, jobbigt med maken, men här fick du lite tips, hoppas det hjälper.

Håller med om resonemanget ang män och deras beteende, men själv har jag nog lite tur ändå. Gubben gillade verkligen glada gubben på stickan och hade inga problem att prestera, oftast bara en gång dock under den aktuella tiden, men det är pga han hade ont i höften, han gick med trasig höft i flera år. Sen opererades han för dryggt 1 år sedan och kunde knappt gå när vi skulle första gången till KS. Ångesten för sin omanlighet släppte han för länge sedan pga sin komplecerade sjukdomsbild och han är mycket deltagande i hela IVF karusellen, men han blandar inte sprutorna åt mig och tittar inte på när jag gör det, men på nåt sätt känns det helt tillräckligt för mig. Jag får mycket stöd och mycket värme av honom i alla lägen, och han undrar så mycket också ibland vet jag inte vad jag ska svara då hjälper han till. Men just med läkarna brottas jag själv med, han är så godtrogen nästan naiv, men som tur är tror han på mig oftast.

Ha det gott allihopa!
  • turlid70

Idag ska vi på inskrivning till BM. Hoppas att hon kan känna och lyssna på bebisen, det kan man redan har jag läst. Ska lämna alla blodprover för KUB mm samt urinprov för UVI och gravtest. Känner mig totalt ogravid just nú igen, fast har haft trevliga dagar med mycket känningar under helgen, även illamående, inte så starkt men ganska obehagligt. Är i v11+3 idag, sista spökvecka alltså.

• turlid70
    Snösport skrev 2011-07-11 09:16:10 följande:
    Oj, bara ett inlägg.
    När jag  ringde Umeå och frågade om KUB och NUPP (eftersom norrbotten inte gör dessa alls) så sa hon att vi brukar vilja att du har gått över 12 veckor för vi ser tydligast resultat då som är lättare att avläsa rätt.   12+2 tidigast skulle jag gjort detta om det inte blev missfall..   
    Men man kanske lämnar blodproven innan detta datum förståss? 

Hoppas det går kanonbra Turild..har du kommit så här långt så ska det gå bra!
    Man ska lämna blodprov minst 5 dagar innan NUPP, så att det kommer inte förän på måndag skulle jag gissa och då är jag just i v12+3.

Tack, jag hoppas det med.
  • turlid70

Kalimero, stort grattis! Spännande med något nytt som du säger. Hoppas massor att de nya simmarna hittar till målet och du lyckas den här gången. Tar du progresteron förresten? Glöm inte äta anannas from imorgon även kärnstången, den innehåller enzymer som hjälper till embryot att fästa. Jag gjorde det i 5 dagar efter ET efter typs från Enya, vet inte om det är det som hjälpte med det fäste ju. Lycka till!

• turlid70

Det har inte hänt något spännande alls hos BM igår. Prat prat prat bara, hon tog några prover och allt var bra, tog blodtryck men ingen gravtest. Hon skickade remisser till blodtagning på olika saker, samt på kromosomfel. Alla prover lämnades imorse och nästa måndag ska vi på NUPP test, då måste vi ha bestämt oss hur vi gör vidare om vi får en hög risk. Hoppas vi slipper ta beslut.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?