• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-09-18 10:29:37 följande:
    Glad på ÄL-test idag på CD 18! Det innebär att det kan bli FET på min födelsedag på onsdag! Det måste ju bara gå bra då eller Skrattande??? Om de små liven klarar upptiningen förstås ...

Inser att jag förmodligen är min kliniks äldsta patient nu fast jag ser ut som och känner mig som en ungdom. En paradoxal känsla!
    Åh, vilka härliga nyheter! En födelsedags-FET till Inanna !
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-09-18 09:48:22 följande:
    Underverket: åhhhh vad galen jag blir på okunniga & oupplysta BM!!! Det är verkligen ingen nyhet att bakterier kan vara direkt avgörande för graviditet/MF. Du kan läsa massor med medicinsk fakta på Pubmed eller var du vill, en enkel googling, inget avancerat alls.

Ego: har fått rejält halsont vilket är toppen Glad, har alltså lyckats dämpa mitt immunförsvar och vet nu vilken dos som krävs, bra att lära känna sin kropp!!
    Zinfandel; "njut" nu ordentligt av ditt nedsatta immunförsvar, lite honungsvatten kanske förhöjer mysfaktorn. Nu har du aktiverats i min "testagenda", och varje morgon tänker jag "undra om Zinfandel har testat idag?" - sådan är jag ! Du vet att mina tummar är maximalt påkopplade!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-09-19 09:17:20 följande:
    Inanna 23 år (+ 240 månader Skrattande), IVF-Centrum Göteborg, FET på min födelsedag 21/9
    - man vänjer sig, jag lovar!
  • Fjällsippan

Vilka intressanta diskussioner det har varit på tråden idag. Tack alla .

Enya, myran och kalimero: hur har CFC det med hemortsläkare i Stockholm - finns det flera att välja mellan?

• Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-09-20 09:59:24 följande:
    Mystiskt! Var inte medveten om detta men förstår nu att jag har haft enorm tur då.
    Då kan jag bara rekommendera Eva Svanborg i Solna
    Hur var det nu igen (du har säkert redan berättat det), men tar hon/CFC E2-värdet vid VUL'en? Skriver hon ut alla recept som du behöver i samband med stimulering/"ruvningsbehandling"?
  • Fjällsippan
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när. 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Mia, 42, Göteborg, IVF2/FET2 slutet av september
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 4 i Örebro

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 18/10
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET***
    Inanna 23 år (+ 240 månader Skrattande), IVF-Centrum Göteborg, FET på min födelsedag 21/9
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 FET i slutet på Okt
    Oceanney, 42 år, Frankrike, Syskonförsök, FET 26/9

***SPRAYAR*** 
    pralinen jessica, 38 år, Göteborg, ivf3,SU,  spraystart 12/9

***SPRUTAR*** 

***ÄP/ET***
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) ÄP 20/9
    pp08, 41, Stockholm, IVF6 (syskon IVF3) ÄP 20/9, ET 22/9
    Victoria71, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, ÄP 22/9, ET 24/9

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. FET 8/9, TD nångång 20-25/9 ;)

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF maj 2012
    mamman0301 IVF2 Blekinge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8, TD 15/9,BF 15 maj 2012
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 1 Centro Promea Turin, Italien BF 24 maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-09-20 18:36:08 följande:
    På CFC kör de bara på VUL så de tar inte blodprov.
    Eva skriver ut hela kitet med nedregleringssprey, hormonprep, ägglossningsspruta och proggisar på en gång när man ska starta behandligen. Sedan har jag åkt dit två gånger för VUL och sedan ett sista VUL samt ÄP och ET på CFC

Prednisolon och mini-albyl har de skrivit ut på CFC
    Tack för svar !
  • Fjällsippan
    Celin skrev 2011-09-20 14:00:53 följande:
    Snabb rapportering efter ÄP - höger sida hade inte alls svarat på behandlingen - men syntes idag på skärmen, noll äggblåsor. På vänster sida fick de ut tre. Alla satt fint uppradade så det var inte samma stök o bök som förra ggn - mao inte lika öm eller trött. ET planerad till på torsdag, sen eftermiddag ....
    Bra att du slapp stök och bök en här gången. Instämmer med föregående tumhållare, hoppas på mysigt kalas i värmeskåpet i natt!
  • Fjällsippan
    oceanney skrev 2011-09-20 22:22:37 följande:
    Fjällsippan - hur gick telefontiden med läkaren idag? Vad kom ni fram till?

Jag har nu efter blodprov och VUL fått ändrat till 50 IU Puregon idag och imorgon. På torsdag (dag 13) ska jag ta Ovitrellen. Dag 15 börjar jag med Progesteron morgon och kväll. På måndag (dag 17) FET med 2-dagarsembryon om upptiningen går bra.

Jag hann aldrig ta upp stimuleringsdiskussionen idag på telefon. Min första punkt på listan tog tid att ventilera och slutade med att jag ska gå på undersökning på torsdag för att dubbelkolla om det här är en bra menscykel för FET över huvud taget. Så då ska jag fråga vidare om stimuleringen.

Låter som en klockren FET-planering för din del . Om jag inte kör helt ostimulerad FET så hoppas jag verkligen att jag kan få ditt upplägg.
  • Fjällsippan
    pp08 skrev 2011-09-20 21:13:02 följande:
    Det blev 2 ägg idag. Sämsta skörden hittils, hoppas på guldägg dock.
    ET förhoppningsvis torsdag e.m.
    Sämsta skörden för mig (2 befruktade) resulterade i min son. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?