• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag menar förstås Orgalutran som ska förhindra ÄL Tungan ute!

• Inanna Li

Slemtorsk - Härligt målande beskrivning av apparaten! Hoppas den kommer funka bra när det blir dax Skrattande! Och det är verkligen inte samma sak som att ta ett blodprov!

No Ka Oi - Åh, min högsta dröm är att få resa till Hawaii sen jag läste en barnbok om öarna när jag var liten! Underbart nick! Vill gärna att du skriver mer i tråden! Du är sååå välkommen i detta "tokiga" gäng! Lycka till med ruvandet!

Vi har alltid tagit taxi till kliniken (vi saknar bil och körkort) och sambon brukar ha provet i byxfickan och alltid måste det funka med att vi ska ringa taxin så fort han fyllt burken och det måste passa med när vi ska vara där så det är alltid stressigt på ÄP-morgon ... Tungan ute Inte för tidigt och inte för sent! Sist tog det alldeles för lång tid innan taxin kom och vi blev 10 minuter för sena till kliniken! På morgonen är det alltid bilkö på både motorvägen och i tunneln! Vi vill ju att provet ska vara så färskt som möjligt när vi kommer dit Skrattande!

• Inanna Li

Mia - Lycka till med VUL 2 på lördag! Ser ju jättebra ut än så länge! Denna gången får du ju bara inte bli ÖS!

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-05-19 16:28:39 följande:
    Tack Enya och Inanna!Solig
    Lycka till nu bägge två imorgon (på ET och VUL)!!!
    Tack! 
  • Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-05-19 18:22:57 följande:
    Pratat med samarbetsläkaren idag o bestämt att vi kör ett nytt försök i sep/okt. Hon trodde att vi har stora chanser att lyckas nästa gång. Tänk, det var hon som dömde ut mig helt efter vårt helt misslyckade IVF försök i höstas, där vi bara fick ett halvkrasst befruktat ägg. Då pratade hon om ÄD som enda utväg. Men efter att ha pratat med läkarna på kliniken o tagit nya prover på mig lät det plötsligt helt annorlund.
    Vad bra att hon ändrat sig! Du fick ju bra resultat senaste försöket!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-19 20:38:16 följande:
    Inanna, lycka till på vul imorgon. Som vanligt hålls det tummarna för er tjejer.
    Tack! Jag hoppas så att det ska se bra ut!
  • Inanna Li

Enya - Håller tummarna för fina embryon idag!

Kalimero - Hoppas allt har gått bra för dig!

Turlid - Hoppas det blir bättre med din mage!

• Inanna Li

Kalimero - Gud, vilken jobbig upplevelse! Tycker så fruktansvärt synd om dig! Hoppas det kommer ske ett mirakel och att de små embryona växer och frodas i din livmoder trots allt! Massor av kramar med både tröst och stort hopp {#emotions_dlg.flower}!

• Inanna Li

Hej! Lyckades övertala läkaren att få ÄP på onsdag i nästa vecka och har jag tur så kan det finnas 10 plockbara äggblåsor på onsdag morgon. Härligt att få spruta i hela 3 dagar till så att de mindre blåsorna förhoppningsvis kan få växa till sig. Högre dos Gonal-F gav inte jättemycket bättre resultat än förra gången men jag får väl försöka vara nöjd med 8 stora och 2 mindre blåsor på sprutdag 9.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5                             

***ÄP***
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5, ÄP 25/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?