• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • Sommarlängtan 76

Pluttemor jag håller tummarna! För oss gick det inte denna gången vi har gjort fem syskonförsök nu. Har en blastocyst kvar i frysen. Känns inte så hoppfullt, men hoppet kommer nog att öka lite när vi närmar oss nästa försök.

• Pysslig

Sommarlängtan, stora kramar till dig!!!! Hoppas att det sista embryot är ett guld ägg.

Pluttemor, håller tummarna stenhårt för dig!

Kramar till alla

• Pysslig

Men jösses det har gått 5 år sedan du startade tråden! Förvånad Förvånad FEM ÅR, vart har tiden tagit vägen?!!

• Pluttemor
    Pysslig skrev 2013-01-30 23:29:35 följande:
    Men jösses det har gått 5 år sedan du startade tråden! Förvånad Förvånad FEM ÅR, vart har tiden tagit vägen?!!
    Kan inte tro att det är sant! Woow vad fort tiden har gått! Tack för tumhållningarna de behövs! Fick två st 6 dagars odlade embryon i måndags, och om jag är gravid så borde dom redan ha fäst sig vid det här laget! 

Har inga symtom mer än lite molande värk då och då, och värk långt ner i ryggen!

Tror ni att det är goda tecken, Mina bröst ömmar inte vilket dom har gjort alla andra gånger jag har plussat!   vill så gärna att det ska lyckas denna gågn!!!
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Sommarlängtan 76

jösses 5 år, det vill man inte riktigt tänka på. 

Pluttemor jag tänker på dig. Hur går det? gör du FET i naturlig cykel?

Jag tyckte jag kände likadant förra gången som jag gjorde när jag plussade sist, men det var ju inget. Jag har gjort i naturlig cykel så jag har ju inte tagit några hormoner som spökar. Var alltså bara kroppen som spökade. Jag tror att man kan känna precis hur som helst och resultatet kan vara hur som helst. Men det går ju ändå inte att låta bli att känna efter och försöka analysera när man ruvar.  

• Pluttemor
    Sommarlängtan 76 skrev 2013-02-06 19:49:47 följande:
    jösses 5 år, det vill man inte riktigt tänka på.  Pluttemor jag tänker på dig. Hur går det? gör du FET i naturlig cykel? Jag tyckte jag kände likadant förra gången som jag gjorde när jag plussade sist, men det var ju inget. Jag har gjort i naturlig cykel så jag har ju inte tagit några hormoner som spökar. Var alltså bara kroppen som spökade. Jag tror att man kan känna precis hur som helst och resultatet kan vara hur som helst. Men det går ju ändå inte att låta bli att känna efter och försöka analysera när man ruvar.  

Hej alla gamla FL vänner! 5 år!! Wooow! Jag fick två blastosar insatta den 28:e jan. Alltså 6 dagar från naturliga ÄL som var den 22/1. Jag torget test nu i måndags och det visade tvärminus . Jag testade igen idag på morgonen och det visade oxå minus, efter en timme ungefär tittade jag på testet och såg ett spökstreck! Jag vet att man inte ska läsa testen efter tiden, men jag har aldrig i hela mitt liv fått ett spökstreck! Aldrig! Jag har i stort sett alla symtom som jag hade när jag var gravid med E, den här gången ömmar inte brösten lika mycket dock! Jag har heller aldrig haft riktigt starka plus! Fast än att båda mina graviditeter har börjat med tvillingar! Ush, vet ej vad jag ska tro! Vågar inte tro något. Jag har alltid blödigt vid dag 12, 13 och 15 vid misslyckade IVF, här ser jag liksom inte ens skymten av mensen ( tacka Gud för det) men man undrar ju!! Min egen teori är att ägget/äggen inte fäst förens senare vilket gjort att det blivit såhär. Vad tror ni? Kram på er!
  • Pluttemor
    Sommarlängtan 76 skrev 2013-02-06 19:49:47 följande:
    jösses 5 år, det vill man inte riktigt tänka på.  Pluttemor jag tänker på dig. Hur går det? gör du FET i naturlig cykel? Jag tyckte jag kände likadant förra gången som jag gjorde när jag plussade sist, men det var ju inget. Jag har gjort i naturlig cykel så jag har ju inte tagit några hormoner som spökar. Var alltså bara kroppen som spökade. Jag tror att man kan känna precis hur som helst och resultatet kan vara hur som helst. Men det går ju ändå inte att låta bli att känna efter och försöka analysera när man ruvar.  

Hej alla gamla FL vänner! 5 år!! Wooow! Jag fick två blastosar insatta den 28:e jan. Alltså 6 dagar från naturliga ÄL som var den 22/1. Jag torget test nu i måndags och det visade tvärminus . Jag testade igen idag på morgonen och det visade oxå minus, efter en timme ungefär tittade jag på testet och såg ett spökstreck! Jag vet att man inte ska läsa testen efter tiden, men jag har aldrig i hela mitt liv fått ett spökstreck! Aldrig! Jag har i stort sett alla symtom som jag hade när jag var gravid med E, den här gången ömmar inte brösten lika mycket dock! Jag har heller aldrig haft riktigt starka plus! Fast än att båda mina graviditeter har börjat med tvillingar! Ush, vet ej vad jag ska tro! Vågar inte tro något. Jag har alltid blödigt vid dag 12, 13 och 15 vid misslyckade IVF, här ser jag liksom inte ens skymten av mensen ( tacka Gud för det) men man undrar ju!! Min egen teori är att ägget/äggen inte fäst förens senare vilket gjort att det blivit såhär. Vad tror ni? Kram på er!
  • Pluttemor

Kan tillägg att jag la undan testet efter cirka 3-5 min och kollade inte på det igen förens efter en timme, så jag vet inte riktigt när spökstrecket dykt upp! :-O

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11