• Pluttemor

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats, och även för fortsatta syskonförsök

Länk till föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51442771.html

Nya medlemmar är självklart välkommna!

Får vi bli tre i familjen i år?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11
  • Pluttemor
    Sommarlängtan 76 skrev 2013-02-06 22:03:21 följande:
    Pluttemor, vad spännande. Om jag förstår rätt så borde du fått mensen nu annars? Jag håller tummarna!

Ja så tycker jag med, min mens är liksom aldrig försenad och aldrig har progesteronet gjort att den skjutits upp heller, jag får den och den är väldigt punktlig! Det är någon gång som jag kanske gått till 30-31 dagar men vanligtvis e min normala cykel på 28 dagar.
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Ett minus idag med! Nu börjar jag bli orolig över varför mensen inte kommit! Så himla ledsen e jag just nu!!!!

• Sommarlängtan 76

Pluttemor hur har det gått?

Här går det inget bra. Jag har väntat på ägglossning för att få tillbaka vår sista blasto. Jag har 37 dagars (cirka) cyklar. Jag har testat och testat men ingen Idag kom mensen efter 27 dagar. Jag har aldrig haft under 5 veckors cykel, Känner mig lurad och orkar inte vänta mer.
    Vi har bokat in en semesterresa om 4 veckor. Enligt alla beräkningar jag kunde komma på så skulle det inte kunna krocka med behandlingen. Men nu gör det nog det. Iallafall om nästa cykel blir 37 dagar som vanligt.
    skit 

• Pluttemor

Sommarlägtan; det gick tyvärr inte. Började blöda 2 dagar före testdatum har en sista blasto i frysen nu och väntar oxå på ÄL. Vi sitter i samma båt!

• Sommarlängtan 76

Pluttemor vad tråkigt Hur känner du inför tanken på fler försök efter det sista blasten (om nu det ska behövas) ? Eller ni har kanske inte gjort slut på 3-pack? Vi har gjort slut på vårt trepack och detta sista frysförsök betalar vi för. Det känns ju självklart, men nu kan jag inte låta bli att fundera på hur det ska bli sen. Jag pendlar mellan att tänka att självklart ska vi fortsätta och att tänka att jag inte orkar mer och att jag i te vill förstöra tiden med vår son till att tänka på annat och må dåligt.

• Pluttemor
    Sommarlängtan 76 skrev 2013-02-20 19:47:54 följande:
    Pluttemor vad tråkigt Hur känner du inför tanken på fler försök efter det sista blasten (om nu det ska behövas) ? Eller ni har kanske inte gjort slut på 3-pack? Vi har gjort slut på vårt trepack och detta sista frysförsök betalar vi för. Det känns ju självklart, men nu kan jag inte låta bli att fundera på hur det ska bli sen. Jag pendlar mellan att tänka att självklart ska vi fortsätta och att tänka att jag inte orkar mer och att jag i te vill förstöra tiden med vår son till att tänka på annat och må dåligt.
    Har samma tankar här med! Innan vi började med syskonförsöken njöt jag av att vara mamma varje dag! Men nu när vi är i IVF karuesellen igen så vet jag inte vad jag känner! Det enda jag tänker på är alla IVF försök och om lillen någonsin kommer få ett syskon eller inte! 

Men jag försöker att inte tänka så och jag vill inte hamna i en negativ svacka igen!

Vi gjorde "misstaget" och köpte endast ett försök och ingen trepack variant. Så vi har betalat för ett färskförsök och ett frysförsök. Vi kommer absolut att forstätta försöka efter den sista frysåterföringen som eventuellt blir om ett par dagar. Givetvis hoppas vi att den överlever upptiningen och att vi inte behöver fler försök!

• Pluttemor

jahopp,,, då var man ruvare igen.. sedan igår.. 
    ett 6-dagars odlat embryo fick jag ( det sista som vi hade i frysen) glömde dock ta min crinongel igår på kvällen kom på det imorse! tror ni att det har någon betydelse?
    KRam 

• Pluttemor

sommarlängtan, har ni några nya planer? Kram

• Sommarlängtan 76

Grattis pluttemor, nu håller vi tummarna! Jag tror nog att det finns en viss marginal för crinongel.

Vi väntar på att få tillbaka vårt sista blasto, men det blir inte förrän om 2 veckor ca. Missade en cykel i februari på konstig cykel där jag missade omslaget.

Känner igen det du skriver om hur härligt det var innan man började med syskonförsöken. Jag tyckte visserligen att de två första försöken var bra. Jag tyckte det var spännande och hade förväntningar att det skulle gå lätt! men shi fick jag!   Visst går det ändå inte att jämföra med hur jobbigt det var innan vår son kom till. Men då var det på nåt sätt ok att känna sig riktigt ledsen. Nu slåss jag mellan att vara så glad över att vi ändå har vår son och att jag ändå är ledsen och det känns så förvirrande.

Hursomhelst hoppas att det lyckas för oss båda nu! kram   

• Pluttemor

Allt känns väldigt surt just nu! Fick ett minus på Stickan på RD 8 idag. Testdag är egentligen på måndag men om jag hade varit gravid så borde det synts! Fy vad trött jag blir på det här! Det tär på en psykiskt mer än fysiskt! Varför ska det inte gå när vi gör precis samma sak som när vi fick sonen?

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11