Sommarlängtan 76 skrev 2013-02-20 19:47:54 följande:
Pluttemor vad tråkigt
Hur känner du inför tanken på fler försök efter det sista blasten (om nu det ska behövas) ? Eller ni har kanske inte gjort slut på 3-pack? Vi har gjort slut på vårt trepack och detta sista frysförsök betalar vi för. Det känns ju självklart, men nu kan jag inte låta bli att fundera på hur det ska bli sen. Jag pendlar mellan att tänka att självklart ska vi fortsätta och att tänka att jag inte orkar mer och att jag i te vill förstöra tiden med vår son till att tänka på annat och må dåligt.
Har samma tankar här med! Innan vi började med syskonförsöken njöt jag av att vara mamma varje dag! Men nu när vi är i IVF karuesellen igen så vet jag inte vad jag känner! Det enda jag tänker på är alla IVF försök och om lillen någonsin kommer få ett syskon eller inte!
Men jag försöker att inte tänka så och jag vill inte hamna i en negativ svacka igen!
Vi gjorde "misstaget" och köpte endast ett försök och ingen trepack variant. Så vi har betalat för ett färskförsök och ett frysförsök. Vi kommer absolut att forstätta försöka efter den sista frysåterföringen som eventuellt blir om ett par dagar. Givetvis hoppas vi att den överlever upptiningen och att vi inte behöver fler försök!