• Pysslig

Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11

Cakan, jobbigt med blödningarna men tur att bebben mår bra! Kul med en tjej så ni får en av varje! Vi lyckades på tredje försöket med L också så tredje gången gillt verkar vara vår melodi. Men jag slänger in en brasklapp för jag håller andan tills VUL på fredag.
  • Pysslig
    Pluttens mamma, tiden går fort, redan 3 månader! Tog de båda sprutorna samtidigt hos er? Det gjorde de inte hos mig så L blev ju otröstlig efter andra sprutan men till andra omgången bad jag att de skulle köra samtidigt och det blev lite bättre!
  • Pysslig

Det var ett tag seda jag var inne i tråden och sa hej! God fortsättning!

Jememma, helt underbart att lyckas bli spontangravid!!! Grattis till det och till tjejen! Skrattande Skrattande Skrattande

Pluttens mamma, usch vad jobbigt när de små blir så där sjuka.

Här firade vi julen hos svärfamiljen och nyår hemma med min syrra. Nu är det jobb tills i början av maj då jag har äran av att få gå på mammaledighet igen. Jag känner mig så lyckligt lottad. Var på RUL i förra veckan och vi ska få en tjej till! Jätte kul tycker vi båda! Men trotts att vi har en full garderob hemma så kanske jag måste handla liite nya saker ivarje fall! Oskyldig

• Pysslig
    Pluttens mamma, nej vad jobbigt med astma! Måste vara jobbigt som förälder att stå vid sidan av också och höra på den väsande andningen.
  • Pysslig

Hej!  Nu var det verkligen en evighet sedan någon skrev här! Hur är det med alla??????????? Drömmer Hoppas att alla har det bra!! Solig

Jag är ju lyckligt lottad och är höggravid med nr 2. Har ca 5 veckor kvar.

• Pysslig
    Jemema,  G R A T T I S!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjärta Hjärta Hjärta Vilken mirakelbebis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas att mor och dotter mår bra! Njut av all din tid med henne, även om bröstvårtorna blöder av alla ammning nu i starten! Vips så är de två år och har en egen vilja! Skrattande Det var så "lustigt" att jag skrev i denna tråd, i torsdags träffade jag Persefone och Marge och bland det första de sa i extas var att Jemema hade fått barn!!! Hann inte in igår för att gratulera!

Troll Lycka, grattis till syskongraviditeten!!!! Var det IVF eller lyckades ni hemma? Jag var jätte trött de första månaderna, all energi gick åt på jobbet. När jag satte mig i bilen kl 16 så började jag med att kräkas lite (har haft spypåsar i bilen...) och så hem och bara landat i soffan eller på lekmadrassen och så fick L leka runt mig. Jag kunde inte hålla ögonen öppna. Hade inte alls så med L, då hade jag energin i behåll under hela tiden. men då kunde man ju slappa i soffan hela kvällarna. Men när den där perioden av illamående gick över så har det varit en toppen graviditet som tur är! Nu försöker jag njuta av "profilen" och av sparkar för detta är sista gången jag är gravid.
    Hur mår du???
  • Pysslig
    Troll Lycka, då har vi haft liknande upplevelser för andra graviditeten. Nu frustar jag om jag måste böja mig ner för att ta på mig skorna och jag har en liten mage!
    Ja tiden rusar iväg andra gången! Vi har BF 7/6 enl CvL, men enl MVC så är det 9/6, me no like för om det blir igångsättning igen så blir det ju senare om de går på MVC datumet....
  • Pysslig

Sommarlängtan, ja det är med dubbla känslor när man börjar jobba igen, men jag måste erkänna att jag inte tyckte det var så hämskt att börja jobba som hade målat upp. Var faktiskt riktigt kul att göra något annat igen + att dottern hela tiden har älskat dagi.

• Pysslig

Hej Alla tjejer! Är det några av er som har länken kvar bland era favoriter???

Hur lever livet för er??? Troll Lycka vad bidde det, flicka eller pojke???

Själv har jag nu två fantastiska tjejer! L är 3 år och 3 månader och älskar att klä ut sig till "pinsessa" när man väl fått hem henne från dagis. E är snart 15 månader och knallar omkring här hemma som om hon aldrig gjort annat. Hon pillar på allt och klättrar där hon kommer åt. Skrattande Hon är en gladfis som fortsätter le även när hon har öroninflammationer.

Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 11