• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Flybe

Önskar så att jag visste om det var någon mening med att försöka få upp hoppet inför nästa vecka eller inte. Min mobil är trasig, men det känns som om den inte kommer att behövas den här veckan heller. Kram till alla som också väntar, hoppas att ni är mindre modlösa än vad jag är ikväll. <3

• Hufsla
    ~*~ HJERTEBARN ~*~
    Av Harriet Lövenhjelm

Är det du, är det du,
    allra käraste barn,
    som har kommit till sist ändå.
    Om du kunde begripa, vad jag längtat,
    men det kann du visst aldrig förstå.
    Tänk att du skulle komma till sist
    det vågade jag väl knappast tro,
    fast det var då min enda beständiga dröm
    som aldrig kom till ro.

Kom och sätt dig hos mig,
    lilla barn.
    Får jag krama dig sakta ett slag?
    Jag vill känna, att du är mig nära,
    jag vill höra dina andetag.
    Tänk, vad allting konstigt och krångligt
    med ens blivit lätt att förstå.
    Hjärtans allra käraste lilla barn,
    så väl att du kom ändå.

Så her hoppas jag det blir Hjärta  
  • Flybe

En kompis berättade idag att det visst kom två bb i förra veckan! Härligt att det inte är stopp! Undrar om man vågar sig på att hoppas på fler bb i mars. Tre bb har kommit hittills, nog skulle det väl kunna komma två till åtminstone, med tanke på att det var så tyst i februari.

• gracel79
    Flybe skrev 2012-03-20 16:39:46 följande:

En kompis berättade idag att det visst kom två bb i förra veckan! Härligt att det inte är stopp! Undrar om man vågar sig på att hoppas på fler bb i mars. Tre bb har kommit hittills, nog skulle det väl kunna komma två till åtminstone, med tanke på att det var så tyst i februari.

Åh, det var posivit att höra! Nu hoppas vi på fler!
  • Flybe

I eftermiddag väljer vi att åka till badhuset istället för att vakta telefonerna. Tänker att de väl ringer igen om det är så att det är vår tur att få bb idag. Känns ganska skönt att våga släppa telefonen i några timmar. Hoppas så att det ska komma några bb till under mars.
    Gjorde något jag inte borde ha gjort, jag jämförde hur 2011 började med hur 2012 har börjat och vi ligger rejält back på bb i år. :(  

• Qermit

Flybe, jag försöker vända på det och se positivt på det istället; det betyder att det måste börja komma många bb snart! Fast med tanke på hur utvecklingen i landet var under förra året tvivlar jag ibland...

Har det stått fyra års väntetid i Sverige på ACs hemsida förut? Det står ff drygt 1,5 år i landet. Det borde kanske vara läge att ändra det snart när vi är flera som närmar oss 2 år.

• Flybe
    Qermit skrev 2012-03-26 09:11:56 följande:
    Flybe, jag försöker vända på det och se positivt på det istället; det betyder att det måste börja komma många bb snart! Fast med tanke på hur utvecklingen i landet var under förra året tvivlar jag ibland...

Har det stått fyra års väntetid i Sverige på ACs hemsida förut? Det står ff drygt 1,5 år i landet. Det borde kanske vara läge att ändra det snart när vi är flera som närmar oss 2 år.

Visst stod det väl på den danska sidan att de räknade med att det skulle sätta mer fart i april när de är färdiga med alla implementeringar av den nya lagen? April är ju snart här, så vi får hoppas att det sätter rejäl fart nu! Lider med er som väntat så länge, vi har väntat 16 månader nu och det känns redan oerhört jobbigt. Tror att AC ändrade till fyra års väntetid i Sverige för någon vecka sedan. Det är ändå positivt tycker jag att de inte ändrar väntetiden i landet. Även om ni nu är fem par som fått vänta/väntat mer än 21 månader så antar jag att de betraktar er som undantag, att ni har drabbats av alla ändringar som skett i och med den nya lagen och av tråkdomstolen i Pretoria. Det är inget fel på er eller på era papper! <3

Om jag tolkat våra bekanta rätt så kommer de att få besöka en domstol i utkanten av Pretoria och det borde ju innebära att Abba kommit på ett sätt att komma runt domarna som är besvärliga i centrala Pretoriadomstolen.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!