• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • Qermit

Imorgon är det fredag och jag önskar av hela mitt hjärta att det ska regna barnbesked över Sverige! En stor kram och tanke till alla er som väntar och längtar.

• SouthAfricamamma

Hei, en liten hilsen fra Pretoria.

Det reiste hjem en svensk familie på freddag, og det kom en ny svensk familie hit denne uken.

Jeg pratet med Martie her om dagen, og hun fortalte at abba hadde to tvillingpar som skulle få nye foreldre snart. Det ene tvilingparet skulle til Sverige, det andre husket hun ikke hvor skulle... Spennende tider for dere i Sverige ihvertfall!

Her er det godt og varmt!

I morgen får vi besøke lillebror, og på fredag får vi han til oss for alltid!

Vi er fem par som får barna våre på fredag: vi fra Norge, et fra Sverige, et fra Danmark og to fra Nederland.          

• Heavy

Det verkar lugnt med BB men det rör på sig där nere! Vi har klättrat upp ytterligare ett par steg. Nu är vi på plats 23 och vi började på plats 34 i Juni! 11 platser på 4 månader!!!!

• Längtande SA

Det är väldigt tyst här i tråden. Jag njuter varje sekund med min underbara lille knodd och jag hoppas så att det är fler som ska få sina glada besked!

Kram på er! 

• Qermit

Det tycks gå trögt för väntande i den här tråden... Jag tänker massor på er och önskar så att detta blir sista veckan att vänta! Stor kram!

• Flybe
    Qermit skrev 2012-10-30 15:46:59 följande:
    Det tycks gå trögt för väntande i den här tråden... Jag tänker massor på er och önskar så att detta blir sista veckan att vänta! Stor kram!
    Instämmer med Qermit, hoppas att det ska komma flera bb den här veckan. Det behövs ju för att väga upp mot alla veckor när det varit tyst.
  • februari72

Hej alla väntande och längtande!

Jag såg på AC´s sida att tre Sydafrikafödda barn kom hem med sina familjer igår. =)

Ryktet säger mig också att minst ett BB ringdes ut igår. Stämmer det? Är det någon här som vet? Kanske det kom fler än ett? Ja man vill ju veta, glädjas och känna att man kommer ett steg närmre.

Hopppas att det finns någon här som har lite kuligheter att skriva om.

Ha en skön söndag!          

• Pippi Långstrump

Följer ett av barnhemmen när de skriver om barnen när de får sina forever familjer :)
    Hoppas att ni som väntar snart får era älskade barn.
    Kan konstatera i efterhand att all väntan var värt vårt barn ( vi väntade aktivt i nästan fyra år)

Svar på tråden Sydafrika-tråd!