• Hjärtat längtar

Sydafrika-tråd!

Hej!
    Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite Glad ge varandra råd och tips m.m

Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.  

• Svar på tråden Sydafrika-tråd!
  • SouthAfricamamma
    februari72 skrev 2012-11-18 13:46:15 följande:
    Jag såg på AC´s sida att tre Sydafrikafödda barn kom hem med sina familjer igår. =)

Det er en og samme familie som har kommet hjem med tre søsken, de var i Sør-Afrika samtidig med oss... 

Ellers så spurte jeg da vi var på barnehjemmet om alle de andre små som var der. De lå i hver sine senger og sov formiddagsluren sin. Svaret jeg fikk da var, mens de pekte bortover på omtrent alle barna: "sweden, sweden, sweden, sweden, sweden... Men som de sa; "De i Sverige vet ikke det enda"... Så, tydeligvis et barnehjem som tildeler mange barn til Sverige.

Ellers fortalte Martie om et tvillingpar som også skulle til Sverige...   

• Qermit

Har för mig att de förra året sa att det kunde komma bb ända fram tills Abba stänger vid jul men att man då får vänta lite med att resa ner. Så visst kan det ringa länge än. Tänker på er som väntar och längtar. Jättemycket! Kram!

• Happiest

jag väntar inte själv bb men väntar på att få bli moster... hur länge har ni väntat på bb?

• Kiwi

Vi har nu väntat på BB i drygt 16 mån, suck! Känns som en evighet och ändå är inte vi dom som har väntat längst... Någon annan här som också räknar dagarna, hur länge har ni väntat? Försöker dock tänka att för varje dag som går så kommer vi en dag närmare mötet med vår skatt :)

• Hope4ever

Hej, Vi har väntat BB i drygt 17 månader. Såg att AC lagt ut ny info, alla barnbesked med resa innan jul är nu levererade :( Det kan fortfarande komma BB men med resa efter jul. Abba stänger mellan 17 dec-7jan, sista kontorsdag (BB) den 14.e dec. Styrkekramar till alla som väntar och längtar!

• februari72

Oj vad tråden hamnat långt ner! Upp igenGlad

Vi är i väntans tider men har ju troligen lång väntetid kvar. Det vi vill fråga Er som adopterat från Sydafrika är vilka vaccinationer ni rekommenderades att ta, vilka ni tog samt hur lång tid innan resan ni tog dessa. Det går ju fort då BB kommer och jag tänker att en del sprutor ska väl tas med en tids mellanrum? Snälla hjälp mig att få tankarna kring detta att klarna.

Grattis alla ni som fick BB 2012! Lycka till med era små!     

vaccinationer
Svar på tråden Sydafrika-tråd!