Sydafrika-tråd!
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Hej!
Jag ville starta en tråd där vi som är intresserade, ska eller har adopterat från Sydafrika kunde samlas oss prata lite ge varandra råd och tips m.m
Vi vill adoptera från Sydafrika, men har bara köat hos AC ett halvår.
Jag ser att det (idag?) kommit hem ytterligare ett barn född i Sydafrika, till Sverige. 4 barn totalt i år.
Är det någon där ute som vet hur det ser ut med BB efter dessa fyra? Några som fått besked nyligen? Vet om någon/ra är på resa?
Jag är så nyfiken, snälla hoppas att någon av er har lite nyheter att berätta!
Ja snälla, ge oss lite ny information!
Jag pratade med AC för ca en vecka sedan då jag tyckte att det har varit så tyst från deras sida. Vi väntar själv BB och vill gärna höra hur det såg ut på den fronten. Margret berättade då att det kommit 7 BB och att de som fått BB har väntat mellan 2 1/2 till
1 1/2år. Det finns fortfarande en del kvar som haft sina handlingar i SA i ca 2 år men Abbas hoppas på att det ska rulla på med BB nu och köerna kortas.
Jag tyckte att det var skönt att bli lite uppdaterad i denna väntan. Hoppas det hjälpte er lite :)
Åh vad bra! Ibland vill man bara ha information oavsett vilken Tack och hoppas hopps att det är er tur snart!
Till alla er som väntar...
En bild från ett av barnhemmen.
www.doorofhope.co.za/door-of-hope/a-baby-s-journey
Halloj på er!
Nu rör det rejält på sig i kön i alla fall, vi har gått från 22 till 11 på bara några veckor
Tydligen ska SA sluta sammarbeta men några länder men dom behåller Sverige som sammarbetsland. Det betyder fler barn till oss!!!
Nu måste det snart komma en hel drös med BB
HEJA HEJA HEJA!!!!
Lycka till Heavy. Hoppas att väntetiderna i landet sjunker nu också. 2,5 år är otroligt länge.
Vet du vilka länder de ska avsluta samarbete med?
Tack!
Ja 2,5 är är näst intill omänskligt att vänta! Logiskt sätt så borde ju även bb-tiden minska rejält också.
Tyvärr så vet jag inte vilka länder det handlade om...
Trevlig helg!
Detsamma Heavy!
( min bild är från lejonparken :))
Får man bli bli inbjuden till ditt konto?