Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

LindiweSA skrev 2011-09-21 22:47:31 följande:
    Hjärta 
    Det är hemskt att behöva vänta så här och att inte veta när man ska få åka. Sa AC någonting om hur länge de som väntat längst har väntat nu? Jag vet ju att de som väntat allra längst har väntat ca 17 månader, men jag undrar lite hur många det är som har väntat 16, 15, 14 ... månader. Nu är det snart ett år sedan AC satte igång de 20 paren som fick skicka under hösten 2010 för att det skulle komma så många bb under hösten. Så snart är det nog många som har väntat mer än ett år. Vi har "bara" väntat snart tio månader.
    Nej, det sa de inte. De sa att den som väntat allra längst skickade i början av mars 2010. Sedan har jag för mig att det är någon från april och någon från maj och sen är vi några stycken från juni. Vi skickade våra precis i början av juni 2010 och det är 4 par som väntat längre än oss vet jag iaf. Jag har gett upp tanken på en jul med barn nu iallafall. 
  • Qermit

Kram Ylva! Det suger fett nu... Om det inte kommer några bb den här veckan skulle de ändra väntetiden på hemsidan. Kan ju vara läge för det

• Qermit

Ja, imorgon är det fredag...

Enligt AC har 18 mån varit den tid historiskt som par fått vänta som längst. Alltså inte längre än 18 mån. Så det låter ju konstigt om det funnits 18+-par innan.

Tack fina Ada!

• Qermit

Vi har medgivande 0-18 månader för ett barn, men har också ett syskonmedgivande. Enligt AC kan det vara så att det tar längre tid för att de håller oss med syskonmedgivande till ev. syskon som de vet är på "ingång"... Hoppas att det kan vara så!

• Qermit
    Ylva L skrev 2011-09-25 16:05:42 följande:
    har ni 0-18 på bägge barnen? då kan det ju i princip bara vara tvillingar, de sa samma sak till oss, har ni barn sedan innan Qermit, det har ej vi. KRAM
    Nope, vi har det för ett barn, 0-3 år för tvillingar och 0-4 för "vanliga" syskon. Nej, inga barn sedan tidigare.
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-09-25 13:48:07 följande:
    Undrar om någon av er har tänkt att ringa AC nästa vecka? Annars tänkte jag göra det i slutet av veckan... "Onödigt" att vi är flera som ringer samma vecka?
    Görbra att du ringer! Håller tummarna för att vi alla fått bb innan slutet av veckan bara ...
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-09-26 06:44:14 följande:
    Nu börjar en ny vecka och den här veckan vill jag jubla åtminstone en gång åt att det har kommit bb från Sydafrika. Tänker på er som har väntat längst och hoppas så att det ska hända något trevligt redan idag!
    Jag håller också mina tummar för att det här ska bli Veckan...

Drömde inatt att jag åkte till AC, satt och grät på Bs kontor och sa till henne att vi drar tillbaka vår ansökan nu och satsar på något annat land genom en annan organisation. Hon tittade klurigt på mig och sa "jag vet att det kommer ett bb på fredag...". Tänk om det är en sanndröm!
    Emeli skrev 2011-09-25 20:46:39 följande:
    Jag vill bara ge er alla en virtuell kram och säga att jag tycker ni är underbara som peppar och stöttar varandra så fint. Det kan inte överskattas. Det måste vara guld värt. Fortsätt så, alla blivande SA.föräldrar.

När jag väntade på bb fanns inte Internet. Man kände sig så ensam när bb dröjde.Vi fick vänta 14 jobbiga månader med ansökan i landet innan vi äntligen fick det underbara samtalet ... Solig Det kommer att bli er tur också. Håll ut!
    Tack! Ja, det känns fint att ha varandra. Speciellt när allt är som jobbigast!
  • Qermit

Tack I väntans tider! Som sagt, härligt att höra att det rullar på.

Grace, bra att du ligger på dem. Kanske vi snart kan få dem att uppdatera hemsida . Jag tänkte maila om en annan grej nästa vecka så då kan jag passa på att fråga om nyheter då .

• Qermit
    Ylva L skrev 2011-09-29 07:41:15 följande:

Hej!

TAck för att du ringde och tack för att du delar med dig, vi ringer inte mer nu eftersom de sagt åt oss att vi inte behöver ringa mer utan de ringer oss. JAg håller med dig helt, det är galet att de inte ringer ner, Finland får ju tex fler barnbesked och det är säkert för att de skriker högre. Det är ju det här man betalar för, info e allt man kan få och begära, tänkte just hade jag behandlat mina kunder på samma sätt som den org vi adopterar igenom gör hade jag fårr sparken för länge sedan.., Jaha nu börjar ångesten inför imorgon. Kram och tack

Nä, har de sagt så till er?! Så oförskämt. Vi betalar ju rätt mkt pengar till organisationens administration...
    LindiweSA skrev 2011-09-29 11:06:54 följande:
    Nu har AC uppdaterat informationen om Sydafrika.

Väntetid i Sverige: Närmare 3 år. För närvarande startar vi inga nya familjer. :(

Väntetid i landet: Cirka 6-18 månader. :)

Om inte de håller på och ändrar väntetiden i landet så verkar det inte bli några ändringar där i alla fall. Jag hoppas att de kan hålla detta!

Så du tror att vi kan hoppas på max 4 månaders väntan till?! Jag vågar inte tro på att vi kommer få bb innan 18-månadersgränsen dock...
  • Qermit
    Ylva L skrev 2011-09-29 13:29:54 följande:
    Ja så har de sagt, 18 månader har ju gått för oss den 15 okt så vi får ju hoppas att det blir bb snart. 
    Jag håller verkligen tummarna för att ni får bb imorgon! Tänk om man ändå kunde veta att 18 mån är taket... 
Svar på tråden Sydafrika-tråd!