Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Ylva L skrev 2011-09-29 21:58:49 följande:
    Tack Qermit, jag hoppas att både du och jag får imorgon, ditt hjärta är säkert lika tomt som mitt, du har inte heller barn sedan innan va elelr hur var det? hur som helst, hoppas jag kan sova o slippa mardrömmarna inatt, det var som min man sa imorse, ja nu e det dagen innan ångesten sätter in, men man får ju försöka:)
    Nej, jag har heller inga barn sedan tidigare så det är JÄTTEtomt hos oss

Usch ja, fredagar är lite mer ångestdagar än andra... Men tänk om det är idag de ringer. Jag ska både iväg och träna och sen på AW idag och det är rätt skönt, att bara strunta lite i telefonen...

Kram! 
  • Qermit
    Anzile skrev 2011-09-30 10:41:54 följande:
    Nu har jag inte hängt med så bra i tråden... Men hoppas verkligen ni som väntar å har väntat läääänge får positiva besked SNART! Såg de tråkiga nyheterna att de inte startar nya familjer på ett tag. Dessutom har vi halkat ner på listan :( Usch, känner mej gråtfärdig faktiskt. Kanske helt enkelt får tänka om helt i detta.... rentav välja ett annat land... Kenya igen?? Inget vi haft i tanken ens... Vet varken ut eller in just nu...
    Trist . Men samtidigt kan jag lova dig att det inte är roligt att få ha skickat ner sin ansökan i det här tröga systemet heller. Hade jag varit i din sits hade jag nog börjat snegla åt något annat land.
  • Qermit
    Kwela skrev 2011-09-30 23:15:08 följande:
    Jag lider med er som väntar. Det var hemskt att leva i ovissheten... Må det snart vara över för er!!!
    Tack Msn Norrland <3
  • Qermit

Ylva, nej vi har "bara" väntat 16 mån. Men när jag pratade med dem för ca 2 veckor sa de att de skulle ändra väntetiden till 19 om det inte kom bb den veckan. Men det gjorde det ju. Samtidigt var det ju till ett par som inte väntat så länge som 18 mån. Så jag tycker nog att de borde ändra på sidan. Stor kram till dig och alla andra! Jag är glad om jag överlever en dag i taget just nu. Mår riktigt dåligt av det här faktiskt

• Qermit

Nope, alldeles i början av juni 2010 gick vår ansökan iväg ner. Visst är det så att det känns som föräldraledigheten borde varit för många månader sen?! Och jag är så trött på att det är ok att alla biomammor lägger ner ambitionen och arbetstakten direkt på vårt jobb när magen börjar synas. För mig läggs det bara på massa arbetsuppgifter dock. Är orolig för hur länge till jag kommer att orka med det här. Jag brukar tänka på er som har flera veckor till i väntanhögen och hoppas så att ert samtal kommer NU!!!

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-10-06 16:06:25 följande:
    Nu har det kommit en uppdatering på ACs sida med en prognos för 2011.
    30 barn istället för ca 38
    :(
    Upp med hakan! I mitt nattsvarta tänk är ytterligare 8 barn till i år fantastiskt. Det finns alltså en chans att det blir en jul med barn . ÄNTLIGEN känner jag mig lite glad efter ACs uppdatering! Och imorgon är det fredag!
  • Qermit
    vem vet skrev 2011-10-06 16:53:00 följande:
    Var ser ni en sådan prognos? Är det på någon sida som man endast ser om man har sin ansökning i landet?
    Ja, jag tror att det bara går ut till dem som väntar bb. 10 barn färre än vad de trodde i början av 2011 men som sagt, 8 barn till i år!!! Jippie . (ja, jag är lite smått hysterisk härhemma)
  • Qermit
    Hjärtat längtar skrev 2011-10-07 08:49:04 följande:
    Och de har oxå uppdaterat att väntetiden i Sverige nu är ca 3 år, och att de för närvarande inte skickar fler ansökningar! Jobbigt för de som väntar på att få skicka! Jag är så lättad att vi bytte land!
    Men de har inte ändrat väntetiden i landet . Det kan ju betyda att det inte kommer bli längre väntan än 18 månader och att om bara det kommer lite fler bb (vilket ju nu verkar vara på ingång) så kommer de att skicka ner lite nya ansökningar igen.
  • Qermit
    Zabka skrev 2011-10-07 09:58:16 följande:
    Qermit, jag tycker att det verkar fantastiskt lovande. Om jag får bestämma så ringer de er IDAG!
    Hjärta
  • Qermit
    Pippi Långstrump skrev 2011-10-10 19:47:50 följande:
    Vi fick bb i januari 2011.
    Tips inför resan : fundera hur ni ska spara era kvitto på det ni handlar i SA samt hur ni packar på vägen hem...pengarna vi fick tillbaka betaldade barnvagnen :)
    Tack för tipset! Jag har hört tidigare att det är rätt mkt man kan få tillbaka om man sparar kvitton. En urdum fråga (och jag erkänner att jag känner mig lite pinsam nu), men VAR ska man gå med alla sina kvitton? 

Inga samtal igår till någon?  
Svar på tråden Sydafrika-tråd!