Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Namaste72 skrev 2011-11-07 13:06:48 följande:
    Men... brukar de inte ringa ut på eftermiddagen? Eller har du pratat med AC?
    De bb jag vet om som har kommit till vänner har alla kommit på em . Så jag ger inte upp förrän kl. slår 18...
  • Qermit

Ylva, JO DET SKA DU VISST! Vi är här för att stötta varandra och du ska visst skriva här. Det här som vi går igenom är tortyr och om vi ska orka gå igenom all prövning måste vi finnas för varandra. Stor kram! 

• Qermit

Vi har inget val Ylva... vi måste orka. Det är den bistra verkligheten, tyvärr. Men tillsammans orkar vi och vårt/våra barn finns där på andra sidan jorden och kommer att komma till oss. Glöm inte det!

• Qermit
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-07 21:26:11 följande:
    Äntligen Äntligen Äntligen. Idag runt halv sju kom det efterlängtade beskedet. Vi har fått en underbart söt flicka på 15månader, som väntar på oss nere i Pretoria. Lyckan är total!
    Jippie!!!! Grattis grattis grattis grattis och fortsätter 1000 ggr till! Så himlans roligt. Jag blir så glad så jag gråter . Och nu har vi lärt oss att de kan ringa även efter 18.00...
  • Qermit

I väntantsTider, får jag fråga om ni har syskonmedgivande eller "bara" ettbarnsmedgivande? Jag blir alldeles pirrig här nu om det är så att de börjar "släppa" oss med syskonmedgivande.

• Qermit
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-07 21:56:30 följande:
    Tack så hjärtligt för alla grattis! De värmer Nej, vi har "vanligt" medgivande. 
    Vi ska till domstolen i Pretoria, som nu tydligen börjar släppa igenom papper igen. Vi var matchade redan i slutet av juni!!! Så håll ut, många som har väntat länge är säkert redan matchade för länge sedan!
    Tänk, här har ni gått och längtat så länge och så har ni varit föräldrar i snart ett halvår! Tänk om vi andra också har små skruttar därnere...
    Nystart skrev 2011-11-07 22:07:24 följande:
    Läste på din blogg att ni precis skulle börja med hemutredningen igen... det är då det händer.   Och det är klart att ni andra är matchade!
    Tror du det?! Vi startade ju vår nya utredning förra veckan och ska fixa läkarintygen nästa vecka...
  • Qermit
    Nystart skrev 2011-11-07 22:31:21 följande:
    Japp. Det hände oss. Ringde familjerätten på måndagen, AC ringde på tisdagen.
      Det är konstigt vad glad man kan bli för helt okända personers skull. Ja, dig Qermit har jag ju sett på TV...
    Åh, vi skulle startat ny utredning för ett halvår sedan mao... 

Visst är det härligt att man kan glädjas så åt varandra! Jag blir så lycklig av att alla vi "längeväntande" äntligen får samtalet. Nu hoppas jag på Ylva och sedan är jag ego och hoppas på oss. Och haha, ja... det är ju inte så att jag är helt anonym längre. Men ni är ju inte så många som följer det där programmet väl?!
  • Qermit

Hjälp vad jag hoppas att det är så att vi som fått vänta lite längre faktiskt är matchade i Pretoria! Det skulle ju vara en stor förklaring till varför de med kortare kötid "sprungit om" oss och fått bb tidigare (från Joburg). Nu kommer jag definitivt inte kunna sova inatt...

• Qermit
    gracel79 skrev 2011-11-08 06:21:14 följande:
    Åh, vilken glad nyhet! Grattis! Här missar man saker när man stänger av datorn för tidigt på kvällenGlad Underbart! Nu kommer vi väntande även börja vänta på kvällstid då. Känner på mig att det kommer fler besked idag! Idag fyller vår dotter 4 år, tänk vilken födelsedagspresent ett BB skulle vara!
    Stort grattis till dottern! Ja, ett bb vore väl den finaste födelsedagspresenten man kan tänka sig .

Här har det inte varit mycket sömn inatt... men jag går på något slags lyckorus så jag ska nog klara mig igenom dagen. Hoppas, hoppas, hoppas att det kommer fler bb idag!
  • Qermit

Jag förstår din känsla Ylva men självklart kommer ni (och vi som nästan väntat lika länge) att få vårt/våra barn någongång! Hade inte ABBA trott att vi skulle få adoptera från SA hade de sagt det med en gång, inte hållit i våra ansökningar såhär länge. Jag tror ff på att det är syskonmedgivandet som "ställer till det" för oss. De håller på x antal syskonmedgivande OM det kommer ett syskonpar som behöver svenska föräldrar. Och så länge AC inte skickar ner några nya syskonmedgivande blir vi i kläm.

Kram!

Undrar också med spänning vem den andra familjen var...

Svar på tråden Sydafrika-tråd!