Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

Qermit skrev 2011-09-21 22:36:20 följande:
    Det har inte kommit något bb sedan det som kom för snart 2 veckor sedan . Pratade med AC idag.

Jag har en riktigt jobbig tid just nu. Tappar snart lusten för allt. Det här är verkligen inte roligt längre.
    Hade tänkt ringa AC idag eller imorgon, men nu när du gjort det så väntar jag tills nästa vecka. Tack för att du delar med dig.

På tisdag har vi väntat 16 månader, jag tycker också det känns riktigt tungt just nu. Har flera gravida kompisar som nu närmar sig sina förlossningar, och en liten bäbis har redan tittat ut, Är glad för deras skull. Men det som känns jobbigt är att vi berättade att vi återigen väntar barn långt före de berättade om sina graviditeter, att alla liksom går om....

Tycker att vi borde få någon mer information. Antagligen har de ingen att ge.

Tänk en dag kommer vi ändå mötas av våra BB, å, vad jag längtar!
  • gracel79
    Längtande SA skrev 2011-09-24 18:59:36 följande:
    Jag vill säga hej på er och TACK för att det är så många som skriver på denna tråd, så vi kan hjälpas åt att underrätta varandra om det som händer och sker.... Jag har läst och läst här men inte skrivit något, men det tänkte jag att man kanske faktiskt ska göra... Vi har väntat på bb i snart 11 månader... Väntan börjar bli olidlig tycker jag, så jag förstår att ni som väntat nästan 18 månader måste  känna det ännu mer jobbigt... STOR KRAM till er alla. Hoppas det kommer massor barnbesked u nästa vecka...
    Kul att du också skriver här! Ja, visst är det bra att vi kan hjälpas åt att uppdatera varandra:)
    Väntar ni ert första barn?

Själva ska vi påbörja medgivandeutredningen återigen precis som Ylva och Qermit, har väntat 16 månader på tisdag. Tänk vad olika det kan vara, vårt första barn fick vi efter 7 månaders väntan, hon hade i och för sig ett mindre SN som nu är ett minne blott.
  • gracel79
    LindiweSA skrev 2011-09-24 21:38:52 följande:
    Tycker att det är hemskt att ni måste påbörja medgivandeutredningar igen bara för att det är så segt i SA just nu. Förstår att det är tungt, för även om man vet om att det kan ta upp till 18 månader när man skickar pappren till SA, så hoppas man ju alltid på att det ska hända något tidigare än så.
    Förra gången väntade vi 14 månader på bb, den här gången hade vi hoppats att det skulle gå fortare eftersom vi sagt att vi är villiga att ta ett äldre barn (vi har sagt att vi önskar ett barn som passar in i vår familj och som är yngre än vår nu fyraåriga dotter). Jag får lite panik vid tanken på att vi skulle behöva vänta mer än 18 månader. Vi har väntat tio månader nu och i mitten av september nästa år går vårt medgivande ut, och det kommer vi antagligen inte att få förnyat pga ålder. Det känns hemskt om vi skulle snubbla på målsnöret. Tänk om vi får vänta mer än 20 månader, då är det kört för oss. :(

Vi tittade på filmerna från dotterns tre första år tillsammans med oss i dag. Är så tacksam för den fina dotter vi har och önskar så att vi hinna med att få ett syskon åt henne. Kan säga att filmerna från Sydafrika fick mig att gråta av längtan efter att få åka ner igen.
    Fy vad hemskt att behöva tänka tanken om att snubbla på målsnöret. Den risken är ju inte stor för er, men man vill ju inte att risken ska finnas alls.
  • gracel79

Jag tror att väntan hade varit ännu jobbigare om vi inte hade haft vår dotter, för visst är vi sysselsatta. Samtidigt är det svårt att jämföra väntan. Jag kommer nästan inte ihåg hur det kändes innan vi fick vår tjej, Jag vet bara att vår väntan o längtan nu är jobbig och att den var jobbig förra gången också( även om det gick fort då).

Nu tänker jag mer på ålder mellan syskonen, och på vår dotters väntan, det kommer in fler aspekter denna gång.

• gracel79

Hej!

ja, det var ju faktiskt en väldigt bra nyhet så här på onsdagskvällenGlad.

Hoppas på fler BB snart, tack för att du delar med dig!

Jag skrev och frågade om läget på AC svarar idag, får se om de svarar något.

• gracel79
    Pippi Långstrump skrev 2011-10-09 22:07:10 följande:
    Ada2010- vi fick bb en måndag eftet 16 månader!

Har ni fått BB nyligen?

Hoppas så på många BB snart. 

Började faktiskt packa lite idag, tänkte att sakerna inte kommer att ligga där mer än några månader i alla fall. Nu har snart 16,5 månaders väntan passerat.

Vår snart 4-åriga dotter hoppade nyss upp i soffan brevid mig och frågade: Är det några som har fått barnbesked?Glad Så nu har hon också fattat vad det är jag kollar efter på datorn hela tiden...Jag frågade om hon visste var barnbesked var, men det hade hon inget svar på.  

kramar till er alla väntande!  
  • gracel79
    LindiweSA skrev 2011-10-11 11:42:35 följande:
    Jag drömmer om att få köpa alla julklappar på Menlyns köpcentrum i år.

me tooGlad

shopping tips: förra resan köpte jag så fina berlocker till halsband som föreställer Afrikas karta, på den ena är det en liten diamant längst ner på just sydafrika. Köpte en till mig och en till dottern, fanns flera olika modeller i smyckeaffären på Menlyns köpcentrum.   
  • gracel79
    ViljaDrömma skrev 2011-10-13 19:03:44 följande:
    Åh, sånna skulle jag velat ha! Var de dyra?

Qermit: får jag be dig handla sådana till mig????

De var i guld och så var det en diamantliknande liten sten på så de kostade runt 600 kr tror jag. De kan ha funnits i silver också. Kommer inte riktigt ihåg.
  • gracel79

Vet ni andra att det kom ett BB förra veckan?!Glad. Det var den familjen som väntat längst. Vet inte när de åker ner. Var en annan tjej här i tråden som fick reda på det av AC.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!