Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

AJK skrev 2011-11-08 16:53:31 följande:
    Hej,

Jag har inte tidigare varit aktiv i denna tråd men har följt den med stort intresse. Jag vill bara berätta att det är vi som är den andra familj som fick BB igår kväll. Vi har haft våra handlingar i Sydafrika sedan i början av juni 2010 och längtan har tidvis varit oerhört jobbig, tung och påfrestande. Men nu väntar vår son på oss och vi åker också ner nästa veckaGlad Jag har inget svar på varför det blev just vi denna gång, vi har också syskonmedgivande samt medgivande för barn upp till 18 mån. Jag vill bara säga att jag innerligt förstår er andras frustration men när AC väl ringer så förbyts uppgivenheten i en stor och fortfarande ofattbar glädje. Jag har inte sovit många minuter inatt kan jag sägaGlad Så snälla ge inte upp, det kommer ett bb helt plötsligt och då  kommer ni också att befinna er i en virvelvind av känslor och tankar.

Grattis!!!!!Så roligt att du delar med dig! Finns er son också i Pretoria?
  • gracel79
    Heavy skrev 2011-11-10 21:05:35 följande:
    God kväll i stugorna!

Jag måste bara få ställa några dumma frågor till er som är experter Vi hoppas på att få vårt medgivande i slutet av dec och är jätte intresserade av SA. Jag har följt tråden rätt länge men bara skrivit några gånger

Vad betyder det att dom har blivit ackrediterade?
    Vart hittar ni det uppdaterade informationen? Står det någonstans att nya uppdateringar ang SA har kommit eller måste man läsa igenom texten och själv upptäcka  att ny text.

Jag gick just in på SA och ser inte längre texten om att dom `för tillfället inte tar mot nya ansökningar" Har dom öppnat igen eller är jag helt förvirrad?

Qemit, bra jobbat även det här programmet! Du och mannen är jätte duktiga!

Kram på er alla kämpar!

Waka waka
    Tycker också att det verkar som att de har tagit bort texten "för tillfället inte tar emot nya ansökningar". Känner mig ganska säker på vart det stod förut. Uppdaterad info får vi som väntar BB från landet. (kanske andra som köar i sveriges sydafrika kö också, vet ej)
  • gracel79
    Lillan73 skrev 2011-11-14 22:05:20 följande:
    Tack för alla Gratulationer!

Här är det kaos kan man säga, vi trodde inte vi skulle få åka förrän till våren, vi har haft våra papper i SA sedan 28:e oktober 2010, vi blev matchade den 6:e oktober med vår lille kille han finns på barnhem i Kimberley så det blir en annorlunda resa denna gång, då vår dotter är från Johannesburg. Men det är ju halvvägs till Kapstaden så det får väl bli en resa dit om allt går bra! Vi åker nästa vecka! Det kom inga fler BB idag enligt Birgitta! kram till alla Glad 

Grattis! Hoppas ni får en underbar resa, och informera oss gärna om ni snappar upp någon nyhet!
  • gracel79
    LindiweSA skrev 2011-11-16 10:44:00 följande:
    Hoppas att det är onsdag som gäller.  Glad
    Enligt en vän som pratat med Birgitta idag så vet inte hon om det kommer några fler bb den här veckan men hon tror att det kan göra det. Så vi hoppas att hon tror rätt den här gången.

Känner på mig, fredag, precis som Qermit.Glad
  • gracel79
    LindiweSA skrev 2011-11-17 14:08:33 följande:
    Nu har vi fått svar från vår soctant och det kan bli problem att få nytt medgivande om vi inte fått bb inom 21 månader, men om vi får bb när vårt nuvarande medgivande är på väg att gå ut så kommer vi antagligen att få förlängt utan några problem. Usch, varför skickar vi alltid våra papper till Sydafrika när det strular där? Sist var det strejk och nya lagar som skulle implementeras så då fick vi vänta 14 månader på bb, och den här gången verkar ju väntan kunna bli hur lång som helst. :(

Får hoppas att ni får BB långt innan 21 månader har gått!

Nu närmar det sig fredag= dagen man väntar extra mycket. Hoppas hoppas på ett glatt besked imorgon:) 
  • gracel79

Då får vi ställa in oss på en decembermånad hemma i Sverige då, börja fokusera på advent m.m Har inte riktigt släppt fram tankarna om att december med allt var det innebär närmar sig. Får nu försöka ställa om tankarna, för första gången sen förra december så så ska man inte längre vara beredd att vara i SA veckan efter. 

Fast det är klart BB kan ju komma när som helst, så paus från väntandet blir det ju inte riktigt hellerGlad Nu ska vi i alla fall passa på att planera in små roliga saker att göra, det är en av de jobbiga bitarna i väntan, att inte kunna planera in saker och att hela tiden vara resklar. 

kramar till er alla väntande! (& till alla andra som stöttar oss här i tråden)     

• gracel79
    Kwela skrev 2011-11-25 20:38:59 följande:
    Jag blir så ledsen när jag hör om detta. Kan inte föreställa mig ngt värre... Få sitt efterlängtade och älskade barn och sedan kanske måsta åka hem utan det. Får bara inte hända! Allt man har i sitt bagage, den långa väntan och så strul. Och så befinna sig i ett annat land långt borta från nära och kära. Stackars barn...

Tänker också jättemycket på de drabbade familjerna. Det bara måste lösa sig! Skickar styrkekramar till er där nere, i fall ni läser det här.

• gracel79
    Lillan73 skrev 2011-12-01 23:30:28 följande:
    Vi är tillbaka i Pretoria med lillebror, allt gick bra i Kimberley, men nog var vi nervösa inför domstolen! När vi var klara hos domaren fick vi veta av socialarbetaren att det gått bra för familjerna i domstolen i Pretoria, trippel lycka! Känns kontigt att det är 1 dec och varmt som bara den, härligt, nu ska vi bara njuta av vår lille son, stora syster är den mest stolta systern ever !

Grattis till er och de andra familjerna! 

Svar på tråden Sydafrika-tråd!