Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

Hej!

Upptäckte just att det kommer att handla om SA på kanal 1 kl 22:00 ikvällGlad

• gracel79
    Längtande SA skrev 2011-11-04 17:03:58 följande:
    Hallå!
    Birgitta svarade! Inga bb idag, men hon skrev att det troligtvis kommer att komma ibörjan av nästa vecka! 4 familjer är i SA eller är på väg. Så på måndag!!!

KRAM PÅ ER

tack för att du kollade upp det! Då håller vi tummar och tår inför måndagen då!
  • gracel79

Jag frågade Birgitta om när Abba stänger inför sin semester. Hon visste inte riktigt. Hon sa att andra år har familjer kommit hem så sent som på julafton, hon sa också att det är ju inte förbjudet att vara i SA över jul men det ska ju finnas någon hos Abba som kan hjälpa till. Fick inget riktigt svar på när sista familjen för i år kan åka ner, men det borde ju vara ca 4 veckor innan julafton.

som jag förstår nu så kommer det komma 4 eller 5 BB till i år enligt prognosen.

Birgitta sa till mig att vi är ca 3-4 personer som väntat sedan maj och lika många sedan juni-2010 + en familj sedan april. Kan det stämma att vi är så många? Tycker det låter som många.     

• gracel79

Åh, vilken glad nyhet! Grattis! Här missar man saker när man stänger av datorn för tidigt på kvällenGlad Underbart! Nu kommer vi väntande även börja vänta på kvällstid då. Känner på mig att det kommer fler besked idag! Idag fyller vår dotter 4 år, tänk vilken födelsedagspresent ett BB skulle vara!

• gracel79

Hej!

Nu hoppas vi på ytterliggare 2 BB denna veckan eller nästa, för de borde ju komma snart om man ska hinna åka före jul. Undra vem den andra lyckliga familjen är?!

• gracel79
    Ylva L skrev 2011-11-08 11:28:06 följande:
    Ja men som det känns nu, prioriterar de alla utom de som väntat längst och det blir inget rimligt eller hållbart system. Synd att det inte blir ngn adoption men det kanske e meningen så.

Ylva, det kommer BB till er också!!!!Hoppas att det kommer snart!!!! kram
  • gracel79
    Qermit skrev 2011-11-08 12:05:57 följande:
    Jadu... den som det visste. Tills det kommer ner nya syskonmedgivande antagligen. Men jag tror skarpt på att vi är matchade Ylva. Jag känner det på mig!

Inte säkert att det beror på syskonmedgivandet. Vi har inget syskonmedgivande och har ju snart väntat 18 månader.
  • gracel79
    Qermit skrev 2011-11-08 12:17:54 följande:
    Gracel79, men visst väntar ni ett syskon till ert första barn? Min lilla egna uträkning visar att vi som har syskonmedgivande och ni som väntar på ett syskon till ett befintligt barn får vänta lite längre... (jag försöker hålla modet uppe och vara positiv...)

jo det stämmer att vi redan har ett barn, så visst kan det spela roll. Det är uppenbarligen mycket som spelar in.
  • gracel79
    Namaste72 skrev 2011-11-08 13:02:18 följande:
    Alltså jag förstår inte... har ABBA på något sätt berättat för AC att ett visst antal barn är utsedda i år? Undrar eftersom de kan ge en exakt prognos på si och så antal barn? Tycker nästan det är lite taskigt av AC att i så fall berätta om den siffran för det blir ju tortyr att veta att det bara är 2 barn kvar för i år

För ett tag sedan fick vi reda på att det skulle komma ytterliggare 8 barn i år. Vi såg det som mycket glada nyheter med tanke på att det har varit mycket trögt på BB fronten innan dess.
    Nystart skrev 2011-11-08 12:39:39 följande:

Läste för ett tag sedan på Arikalistan att det var till synes helt omöjligt att hitta ett mönster? Tror ni inte att medgivandeålder och öppenhet för ev SN/prematurer också kan spela en roll? (förutom slumpen/ödet/guds plan och griniga domare i Pretoria). Man "varnade" väl för längre väntetider för medgivande 0-12 månader förra hösten. Fast jag vet att det kommit små barn snabbt - men man vetju  inte så mycket mer om dem.

Vad händer om den griniga gubben (?)  i Pretoria håller på handlngarna så länge att barnen blir för gamla för medgivandet? 

Läste på AC idag att nu kräver man även 0-24 månader i Sydkorea som har varit ett pluttbarnsland också.

Men - det är ju uppenbarligen minst 6 möjliga timmar med bb kvar idag! och det är bara tisdag!  

Vet att det har hänt förut att en familj har blivit tillfrågad att höja åldersmedgivande med tanke på att det matchade barnet blivit "för gammalt"
  • gracel79
    Hej och Hopp skrev 2011-11-08 13:20:47 följande:

Jag som bara läser i tråden undrar om det inte endast är en prognos?
    Inte är det väl en säker siffra utan en beräkning på vad man tror eller?

Det är verkligen dubbelt det där med information - man vill ju veta allt, minsta lilla rykte och det är klart att man ska dela med sig av det man får höra, men utifrån så känns det ibland som att det gör det lite extra jobbigt för er som väntar. Att en uppgift blir till en "sanning", en önskan och tro gör att man faller djupt igen när det inte blir så.
    Det finns ju ingen lösning - för som sagt - man vill så klart veta allt som sägs, men jag förstår att  bergochdalbanan blir jobbigt för er!

Och Ylva - om ni inte är på väg att bli för gamla snart (och så är det väl inte - visst tror ni på att få ett nytt medgivande?) så är det klart att det blir barn till er!
    Det är klart att det är meningen att ni också ska få ert barn - hur tuff väntan än är så finns ni när i kön, kanske redan matchade, kanske inte men då kommer ni att bli matchade och de kommer att ringa till er och berätta att just ert barn väntar på er!
    En stor kram till alla som väntar och jag bara hoppas att snart få läsa om fler lyckliga föräldrar här i tråden!        
    Jo det är som du skriver en prognos. Så vi får hoppas på ännu flerGlad  Den här informationen skrevs ut på hemsidan till alla väntande.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!