Sydafrika-tråd!
Hej!
Upptäckte just att det kommer att handla om SA på kanal 1 kl 22:00 ikväll
Hej!
Upptäckte just att det kommer att handla om SA på kanal 1 kl 22:00 ikväll
Jag frågade Birgitta om när Abba stänger inför sin semester. Hon visste inte riktigt. Hon sa att andra år har familjer kommit hem så sent som på julafton, hon sa också att det är ju inte förbjudet att vara i SA över jul men det ska ju finnas någon hos Abba som kan hjälpa till. Fick inget riktigt svar på när sista familjen för i år kan åka ner, men det borde ju vara ca 4 veckor innan julafton.
som jag förstår nu så kommer det komma 4 eller 5 BB till i år enligt prognosen.
Birgitta sa till mig att vi är ca 3-4 personer som väntat sedan maj och lika många sedan juni-2010 + en familj sedan april. Kan det stämma att vi är så många? Tycker det låter som många.
Åh, vilken glad nyhet! Grattis! Här missar man saker när man stänger av datorn för tidigt på kvällen Underbart! Nu kommer vi väntande även börja vänta på kvällstid då. Känner på mig att det kommer fler besked idag! Idag fyller vår dotter 4 år, tänk vilken födelsedagspresent ett BB skulle vara!
Hej!
Nu hoppas vi på ytterliggare 2 BB denna veckan eller nästa, för de borde ju komma snart om man ska hinna åka före jul. Undra vem den andra lyckliga familjen är?!
Läste för ett tag sedan på Arikalistan att det var till synes helt omöjligt att hitta ett mönster? Tror ni inte att medgivandeålder och öppenhet för ev SN/prematurer också kan spela en roll? (förutom slumpen/ödet/guds plan och griniga domare i Pretoria). Man "varnade" väl för längre väntetider för medgivande 0-12 månader förra hösten. Fast jag vet att det kommit små barn snabbt - men man vetju inte så mycket mer om dem.
Vad händer om den griniga gubben (?) i Pretoria håller på handlngarna så länge att barnen blir för gamla för medgivandet?
Läste på AC idag att nu kräver man även 0-24 månader i Sydkorea som har varit ett pluttbarnsland också.
Men - det är ju uppenbarligen minst 6 möjliga timmar med bb kvar idag! och det är bara tisdag!