Inlägg från: gracel79 |Visa alla inlägg
  • gracel79

Sydafrika-tråd!

Biene skrev 2012-01-28 15:53:14 följande:
    Om du använder syntethår så är de flesta sorterna sånt som man ska doppa i hett vatten för att fibrerna ska sluta sig. Då kan du linda upp håret på t.ex. papiljotter för permantenta håret, doppa dem i en stor kopp hett vatten i ca. 10 sek och sen låta svalna (det går fort). När du tar ut papiljotterna har du korkskruvelockar som håller hela tiden oavsett om du tvättar håret eller ej. Vill man ha rakt igen så tar man flätorna och doppar i hett vatten igen och de blir raka. osv. Man kan också göra håret vågigt genom att fläta ihop flera flätor och sen doppa i hett vatten.

Ni kan kika i mitt album, där har jag lagt upp en del foton på hur olika frisyrer kan se ut.   
    Tack för tipset. Nu förstår jag. Hon på salongen sa att jag inte kan doppa ändarna för att få håret att sluta sig, jag är annars van vid att doppa det andra håret vi brukar köpa. Nu förstår jag det som att det här håret redan är doppat och därmed fått sina lockar, och det är därför jag inte kan tvätta det i varmt vatten eller doppa det. En fråga till: det står att man inte ska tvätta håret i varmt vatten utan i ljummet vatten, hur känsligt är det? Vill ju tvätta håret i för kallt vatten.

• gracel79

I fredags fick jag svar från Birgitta ang. de senaste 2 barnbeskeden. Nu hade jag redan fått info från annat håll när svaret kom men ändå: Hon skrev att båda barnen var ca 1 år gamla och att de som fick barnbeskeden hade väntat sedan april och oktober 2010.

Nu väntar vi på fler BB! 

• gracel79
    Flybe skrev 2012-02-12 17:41:33 följande:
    Fick precis en liten rapport från våra vänner som är nere i Sydafrika nu. Enligt dem har Heidi sagt att det är ett helt gäng barn som är matchade och som bara väntar på någon myndighet där nere. Så nu får vi hoppas att det ska smälla till rejält snart. Ber att de som sitter på våra papper ska få väldig arbetslust helt plötsligt.

Tack ia78, ja vi är närme än nånsin nu, snart är vi tvåbarnsfamil och enligt min vän så är det inte helt lätt, får nog börja träna för att orka med att bära storasyster om hon blir bebis helt plötsligt när vi kommer ner dit.

Alla sådana här tecken ger lite extra hopp om ett BB snart. Hoppas denna väntan snart är över, uppe i 20,5 månader nu. Nu börjar sommarens semester listor fyllas i, trodde aldig att jag skulle behöva fundera över sommarsemestern i år. Trodde jag i och för sig inte förra året heller.......

Tror starkt på ett par BB runt nästa helg, för mig veterligen är det då en månad sedan senaste barnbeskeden. Om de räknar med 25 barn i år så borde det ju vara ca 1 varannan vecka och så ska de komma klumpvis har de ju också sagt, förra "klumpen" var ju 2 BB. Därför tror jag på ett par BB nästa vecka, min egen lilla teori.

Kram alla väntande och stöttande personer här i tråden!  
  • gracel79
    Längtande SA skrev 2012-02-16 09:12:36 följande:
    Ja nu måste det rulla på! Förstår inte riktigt hur vi alla ska orka med denna väntan annars... Månaderna bara rullar på den ena efter den andra och vi är många som väntat länge nu... och några som väntat jääääättte länge nu... Håller alla tummar och tår! Nu behövs det glada nuheter igen!

Brukar det komma bb på torsdagar?
    Kram

För ca 4 års sedan fick vi BB på en torsdag, kl 14:45.  Åh, vad jag önskar att det ska rulla in BB snart! Har någon pratat med Birgitta på AC nyss? Jag har inte gjort det de senaste 3 veckorna, tänk om det kommit något BB som vi här i tråden inte vet om.

Läste på Danmarks adoptionssida, något om att efter 1 april skulle alla krafter kunna läggas på barnens papper i SA. Att de forfarande jobbar med införandet av den nya lagen. Men vi vill ju inte vänta så länge..... 

underbara bilder på Ylvas blogg:)  

Hoppas mycket på morgondagen! 
  • gracel79
    Ylva L skrev 2012-02-18 19:25:35 följande:
    Hej på er väntande!

fredagen den 20:e jan (på min mans namnsdag fick vi vårt efterlängtande BB, efter 5 års köande (papperna i landet 21 månader o 5 dagar). Jag vet verkligen hur det är att vänta, men till slut löste det sig hela och vi har fått världens gulligaste kille.
    Varmt välkomna att följa min blogg: www.scrappylva.blogspot.com

Soliga Hälsningar ifrån Ylva ( hoppas vi ses på träffen i Norrköping i juni)

Ja, det ska bli kul att ses i sommar på träffen!
  • gracel79

Hej
    Jag mailade Birgitta för en stund sedan och frågade om det kommit något BB idag eller i fredags, uppdaterar er så fort jag fått svar.

Det borde ju verkligen komma något BB denna veckan, tankarna börjar vandra tillbaka till i somras när det inte kom något BB på flera månader. Om det inte kommer något BB denna veckan kommer det inte vara en enda svenska familj nere hos Abba om ett par veckor.   

Hoppas, hoppas på många BB snart!   

• gracel79
    Heavy skrev 2012-02-20 13:12:40 följande:
    Träffen är i månadskiftet Juni/Juli. Jag ovh min man tänkte också gå, vi är låååångt bak i svenska kön så det kommer att dröja innan vi ens får skicka papper. Men vi ser det som ett bra tillfälle att lära känna massor av härliga människor, lära av andras erfarenheter och framförallt få se en massa underbara barn!

Jag har också en blogg, vill någon vill titta in så inboxar jag gärna lösenord

Kul att ni också kommer, vi var också på en träff innan vi fick vår dotter, det var en upplevelse!

Inget svar än från Birgitta 
  • gracel79
    Qermit skrev 2012-02-22 21:34:35 följande:
    Jippie! Min erfarenhet säger att det kommer bb till Finland någon vecka innan Sverige. Så på fredag eller nästa vecka kommer det bannemig ringa ute i stugorna! Och jag kan också ställa upp på ett samtal från Birgitta .

Så roligt med BB. Tyvärr har en nära släkting till mig dött i en olycka igår, och nu känner jag mig splittad i min väntan, jag vill hinna vara med på begravningen innan resan till SA, samtidigt som jag inte vill något hellre än att få BB. Jag kan inte styra, så jag får gå dit benen bär mig, som Lisa Ekdahl sjunger. Det optimala vore ett par BB till er andra först och sen till oss....
  • gracel79

Glömde skriva i förra inlägget att det fortfarande inte kommit något svar på mailet jag skrev till Birgitta på AC i måndags. Om man vill ha svar fort får man nog ringa henne. Varje gång jag har mailat har det dröjt flera dagar innan svar kommer, men det står alltid tack för att du mailade.

Jaja nu hoppas vi på några Sverige BB till helgen!  

• gracel79
    Flybe skrev 2012-02-24 14:54:18 följande:
    Någon som hört något?

Fick svar på mitt mail till Birgitta idag. Hon bekräftade att det forfarande endast har kommit 2 BB i år, hon skrev mailet ca 13:00 idag. Så då får vi hoppas på måndagen då.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!