• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Känns som jag håller upp mig ganska bra ändå, känner mig trött men inte helt slut psykiskt eller fysiskt.

Känns som bebisen vände sig imorse faktiskt, jag har ju egentligen ingen aning men det var en rejäl aktivitet som jag inte känt innan. Kändes som hela magen rörde sig ett halvt varv eller något.
    Spänner en del idag vid bröstkorgen...kanske är fötterna? Känns inte alls som sparkar....mer som att hon sträcker ut...och spänner ut min bröstkorg.

Ultraljud på fredag, hoppas allt är bra där inne och hon ligger rätt...eller kan vändas om det skulle vara så.
    Kejsarsnitt känns lite läskigt.... men inte så läskigt som att genomgå sätesförlossning.

• Peecock

Gnäll för fan :) Innan klockan slog sju imorse hade jag redan haft ett känslomässigt drama  så jag känner mig absolut INTE på topp idag.

Jasså man SKA se på sin mammas? Om det stämmer så föder jag nog barn på jobbet då :) Jag + mina 2 syskon kom alla 10 dgr för tidigt.

Föressten, någon som tagit eller tänker ta ställning till tidig eller sen avnavling?

• Peecock

Enda anledningen till att jag vill jobba är att jag vill hellre vara hemma längre. Annars hade jag gärna gått hem en vecka tidigare än jag sagt till chefen. För övrigt är jag less på jobbet, men som ni säger så är det nog för att man snart ska gå hem.

Det finns lite rön på att det är bättre för barnet att låta navelsträngen pulsera ut allt blod den har + lite från moderkakan innan man sätter klämmor på navelsträngen och klipper av den. Barnet förlorar rätt mkt blod genom att man klämmer av navelsträngen för tidigt. Dessutom ska dem få lite extra röda blodkroppar och stamceller om man inte klämmer åt för tidigt.

Å andra sidan.....alla som lever i vår ålder har säkert blivit berövad på sin navelsträng direkt när vi kommit ut...och vi har ju överlevt. Så det är väl kanske inte sådär Jääääätteviktigt att ta ställning.

Vissa sjukhus har däremot tagit ställning och tillämpar antingen tidig eller sen avnavling.

• Peecock
    Renesme skrev 2011-03-03 09:34:47 följande:
    Då gnäller jag vidare :P
    Innan klockan slog sju så sov jag gott, för första natten denna veckan :P Har av någon anledning vaknat halv 4 de senaste nätterna och varit pigg som en mört, låg till och med och löste matematiska problem i huvudet "bara för att" natten till igår.. och då ska ni veta att jag AVSKYR matte och inte har läst matte på flera år :P

Men känslomässigt drama sådär på morgonkvisten låter inte sådär skoj, något speciellt som hänt?

Det är iaf vad jag läst, minns inte exakt var nu, men det är på mer än ett ställe iaf. Men sen o andra sidan är det ju så mycket man läser som mer är myter än sanning. Fast eftersom man aldrig är säker får du kanske ta och planera om din föräldraledighet :P
    Det händer mig också, vakar vid 3 och är jättepigg fast jag går omkring och är trött hela dagarna.

Jag skyller på hormonerna.... jag och min sambo är inte i symbios för tillfället. Han är så kramig och pussig och jag är precis tvärt om. Googlade lite på det och det var tydligen inte helt ovanligt att man som gravid kunde bli lite rabiat och inte "tåla" sin partner.

Ja det finns en öppning för det ifall jag inte skulle orka det är OK med chefen! Har ju satt sista dag 21/4 och är beräknad 28/4 så det är kanske lite järvt :)
  • Peecock
    Paulamaula skrev 2011-03-03 13:45:16 följande:
    Någon som hade tänkt föda i lund?
    Bara om där inte finns plats i Malmö.
  • Peecock

Min kompis var på Babyland..och kl 21 var det en timmes kö till kassan.... HELL NO säger jag bara...

• Peecock

2:a Ul i eftermiddag , ska bli så spännande! hoppas vi får en fin 3D bild med oss hem!

• Peecock

Undrar mest...vad är det som är så himla bra med Lund som vi som vill föda i Malmö missar?

För min del väljer jag Malmö p.g.a avståndet...blir min sambo hemskickad är han aldrig mer än max 10 min bort.

• Peecock
    Paulamaula skrev 2011-03-04 10:30:04 följande:
    Jag har fött två ggr i Malmö och har varit supernöjd, framför allt senast då det var nyrenoverat och fint! Det som är synd att dom tog bort patienthotellet i Malmö. Den stora andledningen till att vi väljer lund är att vi bor i lödde och har närmre dit.
    aha , okej ! också avståndet då...

Jag har inte riktigt koll på var alla bor :)

Roligt att höra att där är fint, där är väldigt fint där vi gör UL ! jag brukar kika in genom glasdörrarna till förlossningen när vi går där förbi....snart är man där :)
  • Peecock

Bebiskläder är där massa gift i så de ska man tvätta...

Också hört bra om ystad...om allt nu också går bra dvs annars blir det blåljus till Malmö eller Lund. Då känns det tryggare i storstaden.

Varit på UL idag och det är fortfarande en flicka :) Beräknas väga 3500gram vid födseln.Vänt sig hade hon också gjort. Alla mätningar såg bra ut. Det blev ingen 3D bild då hon låg med ansitet in mot min rygg dock...
    Hon hade hår också :)

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö