• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Haha I know ! Galet lite pengar.... kommer nog ta lite tid att vänja sig vid!

• Peecock

Evigt tacksam abbi för att hon instruerade mig hur jag skulle skriva förlossningsbrev. Så nu har jag också gjort det. Jag har inte packat någon väska än men lagt undan lite grejer.
     Men jag är nog den med senast bf tror jag!? 28 April .
    Jag märker också av platsbristen där inne. Ibland tror jag hon ska kika ut ur min navel.
    Sist hos BM hade jag gått upp 10 kg, och det känns inte så skoj...men jag gör så gott jag kan för att hålla mig i skinnet. Hade tyckt det var lite roligare att gå till BM om jag slapp väga mig.
    Meeeen jag har också park nästan precis vid mig... räknar med ett bränna många kg där :)

• Peecock
    Lindarosen1976 skrev 2011-03-14 13:36:22 följande:
    Äh skit i vad du väger :) Huvudsaken är att ni mår bra ju :) 
    Jag ska ha den 18/4 om hon kommer som hon ska hihi.

Skulle eg på smärtlindringskurs idag men orkar inte röra mig.......tror jag har bra koll endå och jag har bett barnmorskan förklara när jag kommer in på förlossningen om vilka alternativ jag har.Inte lönt o bestämma sig redan för jag antar jag ångrar mig sen endå :) det får bli som det blir :)
    Ja det är inte mkt jag kan göra åt det nu mer än att gilla läget :) Och försöööööka orka gå en prommenix ikväll.

Jag tror att jag har hyffsad koll på vad jag vill ha för smärtlindring, men som sagt....väl där kanske man vill ha allt de kan ge en :)
  • Peecock

Såg ni En unge i minuten igår? Pheeew....jag blev allt lite nervös av det avsnittet ! Vet inte alls hur jag kommer reagera på sådär mycket smärta....

• Peecock

Jag ser jättemkt fram emot att följa mitt barn i hennes första 1,5 år av livet ! Och det ska bli jätteskönt med ett break från jobbet.....varit otroligt turbulent år för oss. Jag är inte så orolig över mitt jobb, det finns kvar när jag kommer tillbaks.

• Peecock
    Smilla skrev 2011-03-15 15:05:41 följande:
    Jag fick ett bra tips av en vän igår angående de kläder som man kanske packar ner och vill ha på sig efter förlossningen. Om man nu verkligen inte vill ha sjukhusets rockar på sig så är det ett bra tips att ha lite längre tröjor/tunikor på sig alternativt en klänning. Bara det inte sitter tajt om rumpan. För det första är det tydligen inte så bekvämt men framför allt så visar man ju upp världens blöjrumpa isf  Skäms  Sjukhusets bindor/blöjor är ju inte så små och att då ha ett par tajta byxor och en top så kanske inte döljer rumpan är inte det roligaste att visa sig i.
    Hehe jag såg en sån blöjrumpa i entrén till KK i malmö när jag var på Ul sist....såg lite roligt ut :)
    Jag tänkte ta med mina gravid jeans, det är ju tältvarning på dem ändå....och alla säger att jag inte kommer kunna ha ngt annat första tiden än just dem byxorna. Eller andra gravid underdelar.
  • Peecock
    Paulamaula skrev 2011-03-15 16:27:36 följande:
    Har varit hos doktorn nu. Han tog lite prover och förstod att jag inte mådde bra. Fick penicillin kur och hostmedicin utskrivet. Hoppas på bättring innan fre, annars skulle jag tillbaka igen. Hoppas att bebisen stannar ett tag till så jag kan hitta nya krafter.

Ang kläder efter förlossningen är det bra med stora rymliga kläder och ngt som är amningsvänligt. Man känner sig ganska öm och mörbultad över allt....
    Hoppas du känner dig bättre snart ! Kan verkligen inte vara något skoj att föda när man är sjuk. En kollega på mitt jobb hade 40 graders feber när hon födde, men det slutade i snitt till slut. Kan knappt tänka mig ngt värre...

Stora rymliga kläder säger du....det finns verkligen INGENTING som kan komma i närheten till rymligt vad gäller överdelar för mig...byxor däremot...de hänger och slänger som hos en rörmockare.
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-03-15 20:00:33 följande:
    har ni köpt amnings bh än? man kanske ska göra det innan men hur vet man vilken storlek man ska ha?
    Jag har köpt två st på Ullared. Vansinnigt billiga och satt jätteskönt !

Jag tog en större kup storlek !
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-03-17 15:53:28 följande:
    i wish! Har ingen hungerskänsla alls knappt...jag skulle aldrig strunta i varken frukost lunch eller middag så jag äter ju men jag saknar att vara riktigt hungrig! Gillar den känslan!
    Var hos bm igår och hade överraskande nog bara gått upp från 66,2 - 66,9 på 3 veckor. Nåväl, bebisen låg på kurvan så huvudsaken är ju att den växer.

har anmält mig på fk och på jobbet nu att 8 april blir min sista arbetsdag. skönt:)
    Haha ska vi byta? Jag hade hellre varit ohungrig.... kvantiteten är nog inte densamma dock.
    Själv hade jag gått upp 1,5 kg på senaste månaden när jag hos BM igår och hjärtljuden hos bebisen var för höga. Så det var bara att lägga sig på rygg och vänta i 45 långa tankspridda minuter på att de skulle gå ner. Och det gjorde dem. Hon hade ngn förklaring att bebisen kanske varit väldigt aktiv precis innan hon mätte.
    Jag sa inget men.....jag stressar ju faktiskt upp mig innan jag ska dit. Jag tycker det är jobbigt att vara där eftersom det är ett jääävla tjat varje gång kring vikten.
    Det känns lite som ett förhör : går du prommnader ? Simmar du ? Du tränar fortfarande?

Har hon varit gravid ens? Jag tror jag ska somna hela dagarna på jobbet ,  så fort jag står upp tror jag att jag ska kissa på mig , jag får världens håll (ligamament smärtor? ) om jag går fort ...att få på sig jympadojjor är inte heller det lättaste. Nej....hon ger mig mest dåligt samvete den där BM.
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö