BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hur har ni det med rörelser? Jag tycker det har lugnat sig betydligt....jag känner mig inte orolig så sätt. Hon rör sig ngn gång / dag men inte alls så som för 1 v sen . Hur har ni det ?? 35+0 idag
Hur har ni det med rörelser? Jag tycker det har lugnat sig betydligt....jag känner mig inte orolig så sätt. Hon rör sig ngn gång / dag men inte alls så som för 1 v sen . Hur har ni det ?? 35+0 idag
Ringde Barnmorska direkt för att kolla läget. Ska ju bli lite segare rörelser nu tydligen .... och dem känner jag kontinuerligt under dagen. Ändå lite läskigt ... men jag nöjde mig med det svaret! Skulle höra av mig ikväll om jag var orolig. De kollar tydligen gärna mest för att lugna mamman känns det som :) De är så jäkla gulliga de som sitter i den telefon växeln eller vad det nu är för något.
Träffade en kompis igår som födde sin son för tio dagar sen. Haha...jag är så vansinnigt tafatt. Jag kom på att jag nog inte hållt i mer än 3 st spädbarn i hela mitt liv. Han vägde 3500 nu igår..och jag kom på mig själv att tänka att en bebis i hans storlek ska jag snart pressa ut ....galen tanke :)
Ja det har ju faktiskt varit ganska lugnt från första början i min mage. Det har varit en ständig issue hos mig.
Alla andras bebisar rör sig mer har jag känt hela tiden....
Men detta är ju min bebis ! Lugn eller ej så ligger där ju fortfarande en moderkaka mellan henne och mig mitt på magen. Hon knuffas lite nu när jag skriver :)
Ska bli skönt när hon kommer ut på utsidan så man kan ha liiiiiiite mer kontroll ..haha!
Min sambo fick ett erbjudande igår av sin arbetsgivare, det var en kurs han väldigt gärna vill gå på ! En kurs förlagd på två olika veckor och första veckan skulle vara 4 dagar i sthlm i v 14.
Vad gör man ?? i slutet på v 14 går jag in i v 38....
Ja på vissa plan kanske man kommer slappna av mer när dem är ute men vara hispigare på andra. Förmodligen mest i början, orkar inte vara hispig en längre tid :)
Hehe smilla, det lät som du hade en hel del fler dilemman, det var en massa flängande på din man! Nästan så man tror att det skulle vara Foppa eller ngt, men han satt ju hos aftonbladet och grät för ett tag sen när han skulle lägga av....så...jag utesluter honom :)
Min sambo ringde vid lunchtid och berättade att han tackat Ja till kursen.
Med följande resonemang:
Sannolikhet att jag föder 4 v. för tidigt = låg
Sannolikhet att det går så fort att han inte hinner hem = låg
Det går ju flygplan hela tiden vad jag förstår.... men ja, visst känns det lite läskigt att han ska åka iväg en vecka , 5 dagar var det visst. Men jag hoppas inget händer så att han kan vara med på förlossningen.
Myror ja ! Det har jag varje kväll i soffan, dock bara i en av vaderna...hoppas det slutar när bebisen är ute så det inte är restless legs eller ngt.
Vad kostade "solstolen" kan man sätta den i vilken balja som helst? Jag har kollat på Babyland med då kostade balja + "solstol" typ 600 spänn, tyckte det var mycket pengar.
Gud LindaRosen, jag hoppas verkligen du har fel ...iaf i mitt fall :) Jag lär ju märka det förståss....när det är dags.
5 v kvar till BF här, nervositeten kommer och går lite hos mig. Tyckte precis att jag fattat att jag är gravid, men att jag ska bli mamma!??? haha ... nej det fattar jag nog inte föränn hon är här! Jag känner mest nervositet inför förändringen ... och jag blir liksom lite irriterad på att jag inte kan veta precis hur allt ska bli och kännas när hon är här. Kontroll freak? :)