BF våren 2011 i närheten av Malmö
@yeahcarro: Precis, det är verkligen hysch hysch med sådant. Det är det dock om det mesta tycker jag. Alla BM rekommenderar ju givetvis endast bröstmjölk så länge som möjligt och likadant med att inte använda napp för tidigt, mata ej med flaska etc. Men jag tror att man ska ta allt det där med en nypa salt och sedan göra vad som passar en själv och bebisen bäst. Man märker nog efter hand vad som blir bäst. Jag tror absolut inte att man skulle skada eller störa bebisen på något vis om man gav ersättning i flaska/drickkopp på kvällen. Man kanske inte behöver göra det meddetsamma men om man märker att det kanske skulle kunna behövas, ja, då är det väl bara att testa. Jag har inte berättat allt för min BM för jag vet vilka obstinata åsikter de (delvis) har.
Jag kommer säkert bli alldels vansinnig på alla råd man kommer få ta emot när väl bebisen är född. Det får man ju redan.... Jag är redan trött på alla förlossningsråd och tips när de är nyfödda. Man matar dem för ofta, för lite, fel sätt att hålla dem, bär på dem för mycket, låter dem skrika för lite........ja....listan kan göras lång =)