• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Det värsta är väl att man kommer vara ännu mer nervös när bebisen väl är ute. Då kommer man ju undra om han andas hela tiden eller oroa sig för om han har fått i sig tillräckligt med mat eller hur blöjinnehållet ser ut..... =) Är han tillräckligt varm eller fryser han... Nu vet jag ju att han har det alldeles perfekt i min mage. Varmt och gott och ständig tillförsel av mat  =)

Jag har samma dilemma som du har, yeahcarro. Min man har väldigt mycket matcher nu (slutspel, kvalserier...). Och givetvis så har han fått en landskamp den 6 april (BF 9 april). Varje gång han åker på match är jag lite orolig. ikväll har han match t.ex. Om det skulle hända något så kan jag ju inte få tag på honom och dessutom är restiden hem lång.....   Jag har ingen aning om vad jag skulle göra om jag var du. Egentligen känns det ju ganska så säkert eftersom du har ett tag kvar då men man vet ju aldrig.....

• Smilla

Är inte hinnsvepning ganska så obehagligt? Jag har hört många som gjort det och iof tyckt att det varit bra men att det gjort ganska så ont. Mitt nästa BM-besök är inte förräns nästa vecka, typ 2 dagar innan BF.

Idag är min första ledighetsdag. Så skönt! Passade på att sova ut lite och nu blir det en promenad ut på stan. 

Det jag oroar mig för över att min man är borta är att det tar alldeles för lång tid för honom att ta sig hem igen. Från det att han åker iväg så tar det minst 6 timmar innan han är hemma igen. Och då är det matcher som är ganska så nära hemmet....  Är matchen längre bort, ja, då hinner han ju inte hem. Den matchen han har inplanerad den 6e (3 dagar innan BF) kommer han ju vara borta minst 10 timmar. Inte så kul. Men det ska nog lösa sig på något vis.  

• Smilla

Jag har nog nästan inga förvärkar alls. Jag trodde det ett tag men det var det nog inte. Vissa nätter har jag bara som en liten molande värk men absolut inget jätteont. Det är inget som håller mig vaken iaf. Under dagarna känner jag ingenting. Jo, sammandragningar kan jag få men de känns ingenting. Idag är det 11 dagar kvar till BF. Det kanske blir som du sa yeahcarro, att det bara kommer pang på utan att man kännt något innan.  

Igår var det ju så himla skönt väder ute så jag passade på att sitta ute i solen och mysa en liten stund. Gick även in till stan och uträttade några ärenden. Skönt att vara hemma nu så att man hinner uträtta och förbereda allt innan det är dags. Jag har hur mycket energi i kroppen som helst nu, det är verkligen ingen hejd på mig. Jag har rensat och fixat massor i lägenheten och jag har pysslat och bakat i mängder också. I söndags sydde jag ett par små mjuka byxor till lille bebisen och har även gjort en matchande mössa. Min man tror att jag är helt galen!

• Smilla

Stort grattis till era bebisar!!

Nu är väntan så himla dryg. Jag har bara varit hemma i 4 dagar än så länge men klättrar ganska så rejält på väggarna nu, alldeles för mycket energi. Önskar att han ska komma ut nu. Dock så har jag inga känningar av att han skulle vara på väg över huvudtaget. Idag är det 9 dagar kvar till BF. Min syster fick båda sina barn 10 dagar innan och min mamma har heller aldrig gått över tiden med vare sig mig eller mina syskon. Men så lär det väl inte riktigt bli för mig ser det ut som.... 

• Smilla

Jag skräms inte heller av serierna. Älskar att titta på dem!

Det känns verkligen som om jag gjort allt man kan göra här hemma nu. Att baka mer eller laga mer mat går inte för nu är frysen överfull. Jag har bakat och lagat mat som en galning här hemma. Alla lådor är även rensade och allt är städat. Så det finns inte mer att göra......   Jag är så rastlös att jag mår illa. Kan inte sova eller vara lugn, går bara och väntar. Och eftersom jag inte har några känningar what so ever så lär han ju dröja ett ganska bra tag skulle jag tro. 1 vecka kvar till BF idag.

• Smilla

Stort grattis Hanna1983!! Så skönt att det gått så bra för alla.

Jag blir mer och mer avundsjuk varje dag nu. Var hos BM idag och hon sa att jag nog kunde räkna med att gå ganska så bra över tiden....kul......jättekul.....   Trodde att jag redan skulle ha fått vid det här laget men jag är nog som en elefant......länge ska det ruvas....  Det behöver iof inte sätta igång just nu eftersom mannen är på match och inte heller på fredag då det var nån landskamp men annars.......ut NUNU!!! Det känns verkligen som om jag kommer få sist här. Inte för att det skulle vara någon tävling men jag vill ju också ha bebisen här nu. Utanpå magen istället för i magen!

I söndags var vi och tittade på vårt hus. Så skönt det ska bli att få komma till huset! Mycket att renovera iof men jag älskar ju renovering och inredning så jag längtar. Synd bara att jag inte kommer kunna ha möjlighet att renovera och fixa/bygga så mycket som jag skulle önska pga pyret men lite ska jag nog kunna klara av.

• Smilla

Har redan haft ett par rejäla gråtattacker för att han aldrig vill komma ut. Bland annat när vi tittade på en unge i minuten i måndags. När den där unga tjejen fick upp den lilla bebisen på bröstet bröt jag ut i rena niagarafallen. Jag ger verkligen upp snart! Jag står inte ut här längre. Dagarna är så tråkiga så att jag ruttnar bort. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra här på dagarna.

MissWiren: Hur har det förresten gått med din systers bröllop? Ska du vara med och hur känns det nu?

• Smilla

Inga bebisar här än! BF var i lördags och det finns inte några som helst tecken på att det skulle sätta igång snart heller. Jag får nog vänta mig att gå över minst en vecka... BM trodde det också när jag var hos henne i förra veckan.

Jag dras fortfarande med en riktigt rälig förkylning som inte verkar vilja ge med sig. Har dock hört att de kan bli långdragna under graviditeten men nu är det inte roligt längre. Nästäppa, snorig och slemhosta. Härligt och inte alls äckligt va?  =)

Gick en kort runda i stan i lördags i det fina vädret. Åh vad jag är shoppingsugen!! Så många fina kläder det finns ute! Och jag vill ha allt! Fina skor hittade jag också. Det kan man ju iof köpa men kläder kan jag ju inte köpa än. Hur lång tid tar det innan man kan klämma i sig i ett par något så när normala kläder? Det är väl iof väldigt individuellt för det finns ju de som tar sig i sina gamla slimfit-jeans dagen efter.... 

• Smilla

Vi har tecknat trygghansas väntabarn-försäkring. Vi tog den lite dyrare varianten där försäkringen gäller för både mamman, pappan och barnet. Skulle barnet ha någon medfödd "defekt" eller om förlossningen skulle bli komplicerad så att det uppstår problem så får man ut pengar för detta. Alla sådana här försäkringar gäller tills barnet är 6 månader gammalt. Dock bör man när barnet väl är fött ringa försäkringsbolaget och ange fler uppgifter om man vill fortsätta med en barnförsäkring. Men i vilket fall som helst så gäller alla sådana här fösäkringar tills barnet är 6 månader. Så kolla på t.ex. trygghansas hemsida om gravidförsäkringarna. Det finns ju en som är gratis också och den gäller också tills barnet är 6 månader har jag för mig. Dock täcker den inte förlossningsskador etc.

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö